نشست قاضی‌زاده هاشمی با جمعی از ایثارگران در مورد مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری با تاکید بر حل مسائل و مشکلات ایثارگران در موزه شهدا برگزار شد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از بانیان برگزاری نشست با جمعی از ایثارگران اظهار داشت: جلسه امروز بسیار پربار بود و نکات زیادی را یادداشت کردم و امیدوارم خداوند به ما کمک کند که بتوانیم دغدغه شما عزیزان ایثارگر را کاهش دهیم و برطرف کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گله‌مندی برخی از ایثارگران از بعضی کارکنان بنیاد، گفت: بعضی از این گله‌مندی‌ها به حق است و باید رفع شود، اما باید در نظر داشت بیش از ۷۰ درصد کارکنان بنیاد از بدنه جامعه ایثارگری هستند و هیچ سازمانی به اندازه بنیاد کارمند ایثارگر ندارد و در حقیقت ایثارگران خدمتگزار ایثارگران هستند.

وی اضافه کرد: از روز ورودم به بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کردم که ما در هر جایگاهی، چه جانباز چه فرزند شهید و چه هر جایگاه دیگری که باشیم، در مقام کارمندی بنیاد، فقط خدمتگزار جامعه ایثارگران هستیم و حق نداریم از موضع ایثارگر به ایثارگران نگاه و برخورد کنیم. وظیفه داریم خدمت کنیم و خدمتمان هم باید دقیق و صحیح باشد.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به فعالیت‌های چند ماه اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم بود که محیط را ارزیابی کنیم و گزارش دقیقی از وضعیت بنیاد استخراج کنیم که هم برنامه‌های تحولی و اجرایی پیش روی بنیاد و هم گزارش تشریح وضعیت بنیاد به مقامات عالی نظام آماده و قابل بهره‌برداری باشد.

وی افزود: هم‌زمان با تهیه این گزارش نشست‌های مختلف حضوری، ویدئوکنفرانسی یا در قالب سفر‌های استانی با افراد و تشکل‌های ایثارگری برگزار و مطالب یادداشت و دسته‌بندی شده و چالش‌های پیش رو استخراج شده است. از طرف دیگر مأموریت‌های بنیاد را هم احصا کردیم تا مشخص شود طبق قانون و فرمایشات امامین انقلاب چه مأموریت‌هایی برعهده بنیاد است و چقدر از این مأموریت‌ها انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: نهایتاً یک گزارش مستدل برای بزرگان کشور و برنامه تحول بنیاد در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت را تهیه کردیم. در نتیجه در حال حاضر رویکرد ۲۰ ساله، پنج ساله و یک ساله بنیاد روشن است و این گزارش تحت عنوان برنامه تحول دولت چاپ و منتشر شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر صحبت‌های خود عنوان کرد: اصولاً رویکرد و خواسته‌های جامعه ایثار و شهادت نسبت به بنیاد در دو گروه جای می‌گیرد. یک عده متقاضی اجرای قانون هستند، اما درخواست‌های یک عده در قوانین فعلی تعریف نشده است؛ یعنی برخی تقاضا‌ها هنوز جنبه قانونی پیدا نکرده است. ما قانون را معیار قرار دادیم و قانون را احصا کردیم تا برآورد مالی اجرای قوانین را به دست آوریم که این کار انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: من خودم را متعلق به جامعه ایثارگری می‌دانم و با کمال میل و افتخار پذیرفتم که در بنیاد کار کنم. من و همکارانم در اینجا حضور داریم که خدمتگزار ایثارگران باشیم البته برخی درخواست‌ها خارج از قانون است و بنیاد نمی‌تواند هیچ پرداختی خارج از حدود قانونی داشته باشد و در حل برخی مشکلات و درخواست‌ها هم بنیاد به تنهایی اثرگذار نیست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تمام سعی بنیاد رفع مشکلات جامعه معزز ایثارگری است، افزود: گاهی اوقات مشکلات باید در جای دیگری حل شود که ما آن را هم پیگیری می‌کنیم و البته برنامه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر تأمین مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری است چراکه این مشکلات فراگیر است و باید به‌صورت جدی پیگیری و حل و فصل شود.

جمعی از ایثارگران معزز در این نشست صمیمی که با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد؛ مسائل جامعه ایثارگری مانند مطالبات و پاداش سنوات بازنشستگی جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران و سایر مطالبات جامعه ایثارگری را مطرح کردند.

انتهای پیام/ ۱۴۱