تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران برای سال ۱۴۰۱تمدید شد
تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران برای سال ۱۴۰۱تمدید شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و تامین معیشت جانبازان معسردر لایحه بودجه ۱۴۰۱خبر داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، از تمدید قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و تامین معیشت جانبازان معسر در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «رجب رحمانی» نماینده ایثارگر مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی در خصوص ویژگی های لایحه بودجه برای جامعه ایثارگری متذکر شد: ما اخیرا درخصوص مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری -که اخیرا بحث هایی پیش آمده بود و تعدادی از این عزیزان در مقابل بنیاد شهید جمع شده بودند- جلساتی با رئیس بنیاد شهید، دکتر قاضی زاده هاشمی برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه که در محل کمیسیون تلفیق در مجلس برگزار شد، رییس بنیاد شهید گزارشی از اقدامات بنیاد و مسائل و مشکلات عزیزان ایثارگر در سراسر کشور، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. البته با توضیحاتی که آقای قاضی زاده از مطالبات جامعه ایثارگران ارائه کرد، ان شاءالله پیگیری های جدی را انجام خواهیم داد. اگرچه نمی توانیم صددرصد خواسته های این عزیزان را که در واقع چشم و چراغ این ملت برآورده کنیم. در هر حال در قانون بودجه امسال، انصافا اقدامات بسیارخوبی برای عزیزان ایثارگر انجام شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما نباید طوری حرکت کنیم که ایثارگران همچنان درگیر و دار سختی ها و مشکلات باشند و یا خدای ناکرده فراموش شوند. ما پیگیر مسائل و مشکلات ایثارگران در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواهیم بود و تا آن جایی که در توان ما هست، جهت تامین و پیدا کردن منابع اعتباری و جابجایی بعضی از منابع اعتباری تلاش خواهیم کرد تا ان شاالله بتوانیم مشکلات این عزیزان را برطرف کرده و بخشی از خواسته های آنها را انجام دهیم تا از شرمندگی خارج شویم.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین، با اشاره به دو موضوع اصلی (معیشت و جانبازان معسر) در جامعه ایثارگری متذکر شد: موضوع معیشت در واقع یک موضوع کشوری است و متاسفانه همه دهک ها و به خصوص چهار دهک بالای جامعه با این قضیه درگیر هستند، ان شاالله در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ یک حرکت جدی جهت دار برای حل و فصل این قضیه در دولت سیزدهم انجام شود.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم، با انتقاد از برخی بی توجهی ها به جانبازان معسر (نیازمند) تصریح کرد: در خصوص جانبازان معسر باید این مطلب را بگویم که در دوران دفاع مقدس بسیاری از رزمندگان ما صادقانه به جبهه ها رفتند و به دنبال مدرک و گواهی صورت سانحه و این طور چیزها نبودند. البته نباید کلمه معسر را برای آنها گذاشت بلکه آنها از لحاظ مالی در مضیقه هستند، وضعیت معیشتشان در حال حاضر خوب نیست و باید اقداماتی انجام شود.

 نماینده ایثارگر مردم تاکستان در بهارستان اضافه کرد: برای رزمندگان در زمان جنگ، مسائلی از قبیل صورت سانحه و درصد مطرح و مهم نبود و به این خاطر اسناد و مدارک ندارند. بنابراین بر مسئولان کشور واجب است که به مسائل مختلف از قبیل معیشت، حقوق و اشتغال فرزندان و … توجه کرده و منابع اعتباری مورد نیاز تامین شود تا حداقل بخشی از مشکلات حل و فصل شود که ان شاءالله این موضوع را در کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق پیگیری کرده و انجام خواهیم داد.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درخصوص اجرای قانون تبدیل وضعیت در سال آینده، تاکید کرد: قطعا قانون تبدیل وضعیت در چهارچوب اقداماتی که در سال جاری انجام شده، همچنان ادامه یافته و در سال ۱۴۰۱ نیز استمرار خواهد یافت. در حال حاضر نیز به دستگاه ها اعلام شده که این کار را انجام داده و اجازه ندهند تا حد امکان به سال آینده موکول شود. اگرچه متاسفانه برخی از دستگاه ها در این مورد کوتاهی کردند که تذکرات لازم به آنها داده شده است. بنابراین قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران برای سال آینده تمدید شده تا به طور کامل در سراسر کشور انجام شود.