دشمنان تا ابد در برابر ارزش‌های دفاع مقدس آسیب‌پذیر هستند
دشمنان تا ابد در برابر ارزش‌های دفاع مقدس آسیب‌پذیر هستند

آیت‌الله «سعیدی» گفت: دشمن ما در دوران دفاع مقدس شکست خورد و علیرغم گذشت ۴۱ سال از آغاز جنگ تحمیلی، دشمنان ملت ایران همچنان در برابر معارف و ارزش‌های دفاع مقدس آسیب‌پذیر هستند و فرهنگ شهدا هنوز هم بر آنان غالب است.

آیت‌الله «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس و روز بسیج پیشکسوتان که در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، اظهار داشت: در همه کشورهای دنیا، تجلیل از مدافعان آن سرزمین یک ارزش ملی محسوب می‌شود و حتی در کشورهایی که به ناحق و با نیت تجاوز به ملت‌های دیگر، جنگی به راه می‌اندازند، کشته‌شدگان میدان نبرد گرامی داشته می‌شوند. با این شرایط، جنگ هشت‌ساله ما که دفاع از وطن بود، تحمیلی و مغایر با خواست و اراده ما بود و شهدای گلگون‌کفنی از اقشار و آحاد مختلف مردم، مظلومانه در آن به شهادت رسیدند، اهمیت و ارزش مضاعف دارد و مقدس‌ترین دفاع نظامی در طول تاریخ است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای متولی در مقوله فرهنگ، گسترش معارف دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: انتقال معارف دفاع مقدس و تبیین صحیح آن به جوانان نسل امروز، رمز خلاصی از مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی است. به طور مثال اگر وصایای شهدا در موضوع حجاب به درستی تبیین شود جوان امروز ما مطلع می‌شود که برای امنیت او چه فداکاری‌ها و جانفشانی‎هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فضای مجازی که امروزه به یکی دیگر از عرصه‌های جولان و تاخت‌وتاز عناصر معاند تبدیل شده است، این ظرفیت را دارد که به عطر معارف دفاع مقدس آراسته شود و از همین بستر برای انتقال و نشر مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده‌های شایسته‌ای صورت بگیرد.

سعیدی با تأکید بر ضرورت بزرگداشت همه فرماندهان نیروهای مسلح و پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی گفت: برادری و وحدت میان رده‌های مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج باعث شد تا تجربه و دانش فرماندهان ارتشی با ابتکار و شجاعت فرماندهان سپاه تلفیق شود و عملیات‌های پیروزمندانه‌ای که در دوران دفاع مقدس طراحی و اجرا شد، به خاطر این بود که نیروهای مسلح ما مکمل هم شدند.

وی ابراز داشت: در مراسمات مربوط به گرامیداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نباید فقط بر شهدای ارتش، سپاه یا بسیج تمرکز داشته باشیم زیرا حقیقت جنگ این بود که همه اتفاقات آن در سایه همگرایی و وفاق همه نیروها و با استعانت از تدبیر حضرت امام (ره) روی می‌داد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در انتها ابراز امیدواری کرد: دشمن ما در دوران دفاع مقدس شکست خورد و علیرغم گذشت ۴۱ سال از آغاز جنگ تحمیلی، دشمنان ملت ایران همچنان در برابر معارف و ارزش‌های دفاع مقدس آسیب‌پذیر هستند و فرهنگ شهدا هنوز هم بر آنان غالب است. از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را شرمنده شهیدان نمیراند و توفیق حرکت در مسیر آنان را داشته باشیم.

انتهای پیام/