لزوم هوشیاری توام با بصیرت
لزوم هوشیاری توام با بصیرت

دشمن بدنبال ترویج و اشاعه منکر و قبح شکنی در جامعه است، لذا نهایت تلاش خود را با استفاده از افراد و فضای مجازی برای ترویج این فساد و منکر را میکند

من اراده کرده ام که دین جدم پیامبر خاتم و پدرم امیرالمومنین را اصلاح کرده و از انحراف دورنمایم. امام حسین علیه السلام
دوستان گرامی و با بصیرت ؛ این روز ها در جنگ ترکیبی ویژه و برخورد چند سطحی ، رفتارهایی را از دشمن مشاهده میکنیم که اگر دقت و تامل و بصیرت لازم را نداشته باشیم، ممکن است خدای ناکرده در زمین دشمن بازی کنیم یا بازیچه دست دشمن شویم و خناثان معاند با ابزار کردن ما به مقاصد شوم خود برسند. ناچارا نمونه هایی را مثال می اورم:
اخیرا در فضای مجازی مشاهده میکنیم که فلان خانم یا فلان بی حجاب یا …در کنار هنجار شکنی های خود نام مبارک امامان معصوم یا فلان حکم فقهی و یا فلان امر دینی را زیر سوال می بردند و گاها اهانت هم میکنند.
از دو زاویه نسبت به این معضل باید نگریست:
*به دین ما دارد جسارت میشود ، آیا باید در مقابله با مفسد و امر فاسد آن باید مقابله و حساسیت داشت یا خیر ؟
* دشمن با این امر فاسد خود بدنبال چیست و ما باید چه عکس العمل مناسبی درمقابل ترفند و حیله دشمن داشته باشیم؟
* در امر اول نقش و تکلیف ما قطعا مشخص است. ما باید بسیار هوشمندانه و با چاشنی بصیرت، به تبیین واقعیت بپردازیم و ضمن بررسی جوانب امر در بحث اشاعه فساد و حرمت آن ترتیبی اتخاذ کنیم که تسری فساد در جامعه نشود .
از آنجا که دشمن بدنبال ترویج و اشاعه منکر و قبح شکنی در جامعه است، لذا نهایت تلاش خود را با استفاده از افراد و فضای مجازی برای ترویج این فساد و منکر را میکند، سوال مهم از برادران و خواهران ایمانی من این است که ما چرا خدای ناکرده ، باید بازیچه دست دشمن شویم و خواسته او را ترویج کنیم؟
فلان عنصر خود فروخته، فلان سلبریتی، فلان هنرمند، ورزشکار و… خواسته یا ناخواسته بازیچه شده است، ما چرا باید در زمین دشمن بازی کنیم و ناخواسته ترویج فساد نماییم؟
از خواهران و برادران عزیزم که با حساسیت مسائل را پیگیری میکنند درخواست دارم که هم خودشان و هم به اطرافیان توصیه کنند که هوشمندانه این افکار و نیات شوم دشمن را که روی حساسیت افراد مذهبی و معتقد حساب باز کرده تا آنها را به واکنش وا دارد خنثی نمایند .
قطعا نظام اسلامی و قاطبه مردم متدین ایران با ظرفیت سازی خود و با برخورد هوشمندانه خویش، با انتخاب بهترین راهکار، هم دشمن را نا امید کرده و هم موتور محرکه ای برای تحقق نظام سازی اسلامی و ایجاد حیات طیبه و جامعه امام زمانی برخواهند داشت.

خداوند نگهدار شما خاصان اولیای الهی
دکتر ثروتی

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : ایثارپرس