امریکای ابلیس در وصیت امام خمینی
امریکای ابلیس در وصیت امام خمینی

در این نوشتار ؛ وصایای امام خمینی در خصوص شیطان بزرگ استخراج ودر چهار بخش مصیبتهای پیش از انقلاب از دست امریکا ؛ مصیبتهای پس از انقلاب از سوی امریکا ، وضع موجود امریکا وتکلیف ما در برابر امریکا تدوین و تبیین گردیده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

بیانات ومکتوبات امام‏‎ ‎‏خمینی(س) ، میراث گرانبهایی از یک مرد روحانی و رهبر آگاه وساده زیست می باشد ، که بعد ایمه اطهار (ع) بی نظیر بوده است  . گفتار و کردار ایشان تفسیری است ‎‏باز آیات و روایات در تطابق شرایط با عصر حاضر ، و یک منشور همه جانبه ماندگاری است برای‏‎ ‎‏ مجاهده در راه حق و نیز حکمرانی اسلامی . همانند اجداد مطهرش الگوی انسان کامل بود و  وصیتنامه امام خمینی عصاره همه وصایایی‏‎ ‎‏است که در طول حیات آن مردالهی در دوران مبازرات و تبعید و زعامت ده ساله جمهوری اسلامی داشته و برای نسلهای بعد خود بیان نموده است . رساله فوق دکترایی نظری و عملی برای زندگی‏‎ ‎‏خدا محوری و زیست تعالی بخش در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی است . در این نوشتار ؛ وصایای امام خمینی در خصوص شیطان بزرگ استخراج شده و تبیین گردیده است.

 

  • الف – مصیبتهای پیش از انقلاب از دست امریکا
  1. امریکا پایگاه نظامی در ایران اسلامی داشت : و وصیت من به نویسندگان و گویندگان و روشنفكران و اشكالتراشان وصاحب عقدگان ….آیا نمی دانید كه كشوراسلامی در آن زمان یك پایگاه نظامی برای امریكا بود و با آن عمل یك مستعمره می كردند و از مجلس تا دولت و قوای نظامی در قبضه آنان بود ومستشاران و صنعتگران و متخصصان آنان با این ملت و ذخائر آن چه می كردند؟….. در صددتباه كردن كشور و ملت و خدمتگزاری به یكی از دو قطب چپاولگر بودند – آنان كه با دست پلید خود جوانان و مردان ارزشمند و علمای مربی جامعه را شهیدنمودند و به كودكان مظلوم مسلمانان رحم نكردند، … ( بند “ن” وصیت نامه امام خمینی )
  2. تحقق خواسته های امریکا از طریق منحرفان داخلی : ما دیدیم كه اسلام و كشور ایران چه صدمات بسیار غم انگیزی از مجلس شورای غیرصالح ومنحرف ، از بعد از مشروطه تا عصر رژیم جنایتكار پهلوی و از هر زمان بدتر وخطرناكتر در این رژیم تحمیلی فاسد خورد؛ و چه مصیبتها و خسارتهای جانفرسا از این جنایتكاران بی ارزش و نوكرماب به كشور و ملت وارد شد. دراین پنجاه سال یك اكثریت قلابی منحرف در مقابل یك اقلیت مظلوم موجب شد كه هرچه انگلستان و شوروی و اخیرا امریكا خواستند، با دست همین منحرفان از خدا بیخبر انجام دهند و كشور را به تباهی و نیستی كشانند. از بعد ازمشروطه ، هیچ گاه تقریبا به مواد مهم قانون اساسی عمل نشد – قبل از رضاخان باتصدی غربزدگان و مشتی خان و زمینخواران ؛ و در زمان رژیم پهلوی به دست آن رژیم سفاك و وابستگان و حلقه به گوشان آن . ( بند “ز” وصیت نامه امام خمینی )
  1. مراکز آموزشی و …. : اگردانشگاهها و مراكز تعلیم و تربیت دیگر با برنامه های اسلامی و ملی در راه منافع كشور به تعلیم و تهذیب و تربیت كودكان و نوجوانان و جوانان جریان داشتند،هرگز میهن ما در حلقوم انگلستان و پس از آن امریكا و شوروی فرو نمی رفت و هرگز قراردادهای خانه خراب كن بر ملت محروم غارتزده تحمیل نمی شد و هرگز پای مستشاران خارجی به ایران باز نمی شد و هرگز ذخائر ایران و طلای سیاه این ملت رنجدیده در جیب قدرتهای شیطانی ریخته نمی شد …لكن چه غم انگیز و اسفبار است كه دانشگاهها ودبیرستانها به دست كسانی اداره می شد و عزیزان ما به دست كسانی تعلیم وتربیت می دیدند كه جز اقلیت مظلوم محرومی همه از غربزدگان و شرقزدگان بابرنامه و نقشه دیكته شده در دانشگاهها كرسی داشتند؛ و ناچار جوانان عزیز ومظلوم ما در دامن این گرگان وابسته به ابرقدرتها بزرگ شده و به كرسیهای قانونگذاری و حكومت و قضاوت تكیه می كردند، و بر وفق دستور آنان ، یعنی رژیم ستمگر پهلوی عمل می كردند. ( بند “ک” وصیت نامه امام خمینی )

 

  • ب- مصیبتهای پس از انقلاب از سوی امریکا
  • امریکا و جنگ تحمیلی : و امروز كه جنگ لعنتی و تحمیلی صدام تكریتی به امر و كمك امریكا وسایر قدرتها پس از نزدیك به دو سال با شكست سیاسی و نظامی ارتش متجاوزبعث و پشتیبانان قدرتمند و وابستگان به آنان روبه رو است ، باز قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاهی و مردمی با پشتیبانی بیدریغ ملت در جبهه ها و پشت جبهه ها این افتخار بزرگ را آفریدند و ایران را سرافراز نمودند؛ و نیز شرارتها وتوطئه های داخلی را كه به دست عروسكهای وابسته به غرب و شرق برای براندازی جمهوری اسلامی بسیج شده بودند با دست توانای جوانان كمیته ها وپاسداران بسیج و شهربانی و با كمك ملت غیرتمند درهم شكسته شد. و همین جوانان فداكار عزیزند كه شبها بیدارند تا خانواده ها با آرامش استراحت كنند.خدایشان یار و مددكار باد. ( بند “ل” وصیت نامه امام خمینی )
  • امریکا و ولیده های بومی انان : … بی جهت نیست كه بوقهای تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده های بومی آنان تمام توان خود راصرف شایعه ها و دروغهای تفرقه افكن نموده اند و میلیاردها دلار برای آن صرف می كنند. بی انگیزه نیست سفرهای دائمی مخالفان جمهوری اسلامی به منطقه . و مع الاسف در بین آنان از سردمداران و حكومتهای بعض كشورهای اسلامی ، كه جز به منافع شخص خود فكر نمی كنند و چشم و گوش بسته تسلیم امریكا هستند دیده می شود؛ و بعض از روحانی نماها نیز به آنان ملحقند. ( بند الف وصیت نامه امام خمینی )
  • توطئه های پی در امریکا: ….. با در نظر گرفتن گرفتاری به جنگ تحمیلی و پیامدهای آن ازقبیل آوارگان میلیونی و خانواده های شهدا و آسیب دیدگان در جنگ و آوارگان میلیونی افغانستان و عراق و با نظر به حصر اقتصادی و توطئه های پی در پی امریكا و وابستگان خارج و داخلش … ( بند ج وصیت نامه امام خمینی )
  • امریکاو كمونیست های امریكایی : من به شما احزاب و گروهها، چه آنان كه به چپگرایی معروف – گرچه بعضی شواهد و قرائن دلالت دارد كه اینان كمونیست امریكایی هستند – و چه آنان كه از غرب ارتزاق می كنند و الهام می گیرند و چه آنها كه با اسم “خودمختاری ” وطرفداری از كرد و بلوچ دست به اسلحه برده و مردم محروم كردستان و دیگرجاها را از هستی ساقط نموده و مانع از خدمتهای فرهنگی و بهداشتی واقتصادی و بازسازی دولت جمهوری در آن استانها می شوند، مثل حزب “دموكرات ” و “كومله ” وصیت می كنم كه به ملت بپیوندند. و تاكنون تجربه كرده اند كه كاری جز بدبخت كردن اهالی آن مناطق نكرده اند و نمی توانندبكنند، پس مصلحت خود و ملت خود و مناطق خود آن است كه با دولت تشریك مساعی نموده و از یاغی گری و خدمت به بیگانگان و خیانت به میهن خود دست بردارند و به ساختن كشور بپردازند و مطمئن باشند كه اسلام برای آنان هم از قطب جنایتكار غرب و هم از قطب دیكتاتور شرق بهتر است وآرزوهای انسانی خلق را بهتر انجام می دهد. ( بند “ن” وصیت نامه امام خمینی )
  • امریکا وسرمایه داری : … بعض كج فهمان بی اطلاع از رژیم حكومت اسلامی و ازمسائل سیاسی حاكم در اسلام در گفتار و نوشتار خودطوری وانمود كرده اند “و باز هم دست برنداشته اند” كه اسلام طرفدار بی مرز وحد سرمایه داری و مالكیت است و با این شیوه كه با فهم كج خویش از اسلام برداشت نموده اند چهره نورانی اسلام را پوشانیده و راه را برای مغرضان ودشمنان اسلام باز نموده كه به اسلام بتازند، و آن را رژیمی چون رژیم سرمایه داری غرب مثل رژیم امریكا و انگلستان و دیگر چپاولگران غرب به حساب آورند، و با اتكال به قول و فعل این نادانان یا غرضمندانه و یا ابلهانه بدون مراجعه به اسلام شناسان واقعی با اسلام به معارضه برخاسته اند…. ( بند “س” وصیت نامه امام خمینی )

 

  • ج -وضع موجود امریکا
  • آمریکا نژاد برتر نیست : و بدانید كه نژاد آریا و عرب از نژاد اروپا و امریكا و شوروی كم ندارد و اگرخودی خود را بیابد و یاس را از خود دور كند و چشمداشت به غیر خود نداشته باشد، در درازمدت قدرت همه كار و ساختن همه چیز را دارد. و آنچه انسانهای شبیه به اینان به آن رسیده اند شما هم خواهید رسید به شرط اتكال به خداوندتعالی و اتكا به نفس ، و قطع وابستگی به دیگران و تحمل سختیها برای رسیدن به زندگی شرافتمندانه و خارج شدن از تحت سلطه اجانب. ( بند “ه” وصیت نامه امام خمینی )
  • امریکا رسوا شده : و ما و ملتهای مظلوم دنیا مفتخریم كه رسانه های گروهی و دستگاههای تبلیغات جهانی ، ما و همه مظلومان جهان را به هر جنایت و خیانتی كه ابرقدرتهای جنایتكار دستور می دهند متهم می كنند. كدام افتخار بالاتر و والاتر از اینكه امریكا با همه ادعاهایش و همه ساز و برگهای جنگی اش و آنهمه دولتهای سرسپرده اش و به دست داشتن ثروتهای بی پایان ملتهای مظلوم عقب افتاده و در دست داشتن تمام رسانه های گروهی ، در مقابل ملت غیور ایران و كشور حضرت بقیه الله – ارواحنا لمقدمه الفدا – آنچنان وامانده و رسوا شده است كه نمی داند به كه متوسل شود! و رو به هر كس می كند جواب رد می شنود!و این نیست جز به مددهای غیبی حضرت باری تعالی – جلت عظمته – كه ملتهارا بویژه ملت ایران اسلامی را بیدار نموده و از ظلمات ستمشاهی به نور اسلام هدایت نموده( درمقدمه وصیت نامه) .
  • آمریکا در راس جنایات : و ملت ما بلكه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینكه دشمنان آنان كه دشمنان خدای بزرگ و قرآن كریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند كه از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتكارانه خود دست نمی كشند وبرای رسیدن به ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی شناسند. و درراس آنان امریكا این تروریست بالذات دولتی است كه سرتاسر جهان را به آتش كشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است كه برای رسیدن به مطامع خود جنایاتی مرتكب می شود كه قلمها از نوشتن و زبانها از گفتن آن شرم دارند؛ و خیال ابلهانه “اسرائیل بزرگ “! آنان را به هر جنایتی می كشاند. ( درمقدمه وصیت نامه)
  • آمریکا و نورکران منطقه ایش: وملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند كه دشمنان آنها حسین اردنی این جنایت پیشه دوره گرد، و حسن و حسنی مبارك هم آخور با اسرائیل جنایتكارند و در راه خدمت به امریكا و اسرائیل از هیچ خیانتی به ملتهای خود رویگردان نیستند. ( درمقدمه وصیت نامه)

 

  • د- تکلیف ما در برابر امریکا
  • مرگ بهتراست تا زندگی زیر پرچم امریکا: من هم امروز به یاد آن شهید راه خدا به شما برادران مومن عرض می كنم اگرما با دست جنایتكار امریكا و شوروی از صفحه روزگار محو شویم و با خون سرخ شرافتمندانه با خدای خویش ملاقات كنیم ، بهتر از آن است كه در زیرپرچم ارتش سرخ شرق و سیاه غرب زندگی اشرافی مرفه داشته باشیم . و این سیره و طریقه انبیای عظام و ائمه مسلمین و بزرگان دین مبین بوده است و ما بایداز آن تبعیت كنیم ؛ و باید به خود بباورانیم كه اگر یك ملت بخواهند بدون وابستگیها زندگی كنند می توانند؛ و قدرتمندان جهان بر یك ملت نمی توانندخلاف ایده آنان را تحمیل كنند. ( بند “ن” وصیت نامه امام خمینی )
  • امریکا را به جای خود بنشانید: دولت و ارتش باید كوشش كنند كه دانشجویان متعهد را در كشورهایی كه صنایع بزرگ پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند؛ و از فرستادن به امریكاو شوروی و كشورهای دیگر كه در مسیر این دو قطب هستند احتراز كنند، مگران شاءالله روزی برسد كه این دو قدرت به اشتباه خود پی برند و در مسیر انسانیت و انساندوستی و احترام به حقوق دیگران واقع شوند؛ یا ان شاءالله مستضعفان جهان و ملتهای بیدار و مسلمانان متعهد، آنان را به جای خود نشانند. به امیدچنین روزی . ( بند “ل” وصیت نامه امام خمینی )
  1. امریکا وضرورت مرثیه خوانی یاداوری ستمگریهای انان : و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق – علیهم سلام الله – به طور كوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصریادآوری شود؛ و در این عصر كه عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریكا وشوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهی – لعنه الله و ملائكته و رسله علیهم – است به طور كوبنده یادآوری ولعن و نفرین شود. و همه باید بدانیم كه آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است كه حافظ ملیت مسلمین ، بویژه شیعیان ائمه اثنی عشر- علیهم صلوات الله و سلم – است. ( درمقدمه وصیت نامه)

 

  • سخن پایانی
  • از آنجا که امام خمینی عمر خویش را صرف نهصت اسلامی و انقلاب اسلامی نمود و نظام  مردم سالاری دینی به برکت رهبربهای وی بنیان گذاری شده است ، لذا دینی بزرگ بر گردن همه آحاد جامعه داشته  ، لذا ضرورت دارد، وصیت ایشان در حوزه های مختلف وبخصوص در برابر دشمنی امریکا ملاک عمل قرار گیرد .
  • با آرمان مقدسی که انقلاب اسلامی دارد ، هرگامی که انقلاب را به اهدافش نزدیک کند ، بسیار اثر گذار بوده و ماجور بوده و بعکس هر فردی که درقبال انقلاب و نظام و تهدیدات دشمن و بخصوص امریکا و لیبرالهای داخلی مرید کدخدا ساکت بوده و یا همسو با اهداف دشمن باشد ، مانع زمینه سازی ظهور مهدوی بوده و مورد عقاب الهی است .

 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی مولف کتاب فرهنگ موضوعی وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)