حذف نام شهدا به کدامین دلیل
حذف نام شهدا به کدامین دلیل

رویه نامبارکی که توسط باند منحوس اصلاح طلبان باقیمانده از دولت و شهردار قبلی در حذف اسم شهید از کتب درسی و حذف نام شهید از تابلوی کوچه ها که با روشنگری انقلابیون و رهبری؛ متوقف شد ؛ اینک به نحو دیگری در حال زدودن حذف اسم شهید می باشند ؛ مصداق جدیدی از آن در بنرهای تبلیغی مراسم ماه مبارک رمضان شهر تهران بروز یافته است . دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

سیاست دشمن :دشمنان تلاش می‌کنند یاد و نام شهیدان را به مرور از جامعه حذف شود ، تا فرهنگ ایثار و شهادت که در طول انقلاب سبب شکست طرحهای دشمن شده بود ؛ دیگر مزاحمت برایش نداشته باشد و بتواند به اهداف پلید خویش دست یابد .

و در همین راستا گروهکهای سیاسی غربگرا همراستا با اهداف دشمن، در تلاشند تا یاد و نام شهدا به فراموشی سپرده شود؛ و موضوعات دیگری را مطرح و جایگزین کنند و جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین را مطرح کنند تا عظمت‌های واقعی از یاد‌ها برود. نگذارید غبار‌های فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد.

نخستین تلاشهای نفوذیها : در هنگامی که دولت ۱۱ و ۱۲ در سیطره جمعی از لیبرالهای غربگرا و فاجعه ای بنام برجام پر خسارت را بر کشور تحمیل کردند ؛ حذف نام شهید از کتب درسی اتفاق افتاد و همچنین شهرداری تهران که تحت مدیریت لیبرالهای اصلاح طلب قرار داشت در سال ۱۳۹۸ تلاش موذیانه ای مبنی بر حذف کلمه مقدس “شهید” از تابلو‌های معابر شهر تهران از جمله در برخی از محلات تهران مانند منطقه ۱۶ شهید اسلامی، شهید تقوی، شهید صفیاری، شهید اکبری، شهید غیوری و شهید شعبانیان را انجام دادند و اسامی مبارک تعداد دیگری از شهدا را از تابلوها و سر در معابر حذف کردند که بحمدالله با هوشیاری و عکس العمل مردم انقلابی و رهبر انقلاب این حرکت ناجوانمردانه نتوانست ادامه یابد .

هشدار رهبر انقلاب در باره تلاش برای از بین‌بردن نام شهدا : رهبر معظم انقلاب در سخنانی شهریور ۱۳۹۸اشاره داشتند ” انگیزه‌های بسیار شدیدی وجود دارد که یاد شهدا به فراموشی سپرده شود.چیزهای دیگری مطرح کنند و جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین را مطرح کنند تا عظمت‌های واقعی از یادها برود. ” همچنین در مقاطع دیگری گفته اند :” نگذارید غبارهای فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد. زنده نگه دارید ، مسولین موظفند….از نام شهید هرگز غفلت نکنید . ببینید دشمن تا کجا نفوذ میکند … ما نیازداریم ….. همین ها انقلاب را حفظ کرده …… ”

دومین تلاشهای نفوذیها : در فروردین ۱۴۰۱ بنرهای زیادی در سطح شهر تهران با نوشته : “قرار بهشت ۲۶ :شماهم دعوتید ، شبهای ماه مبارک رمضان ، بهشت زهرای تهران ، ساعت ۲۲ ، قطعه ۲۶  ” با نشان های شهرداری تهران ،زیباسازی شهرداری ، سازمان بهشت زهرا،  شبکه پنج سیما  ، شهرداری حرم مطهر حضرت امام خمینی ره ؛ مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی و….” و تصویر گرافیک از یک تابلو ؛ یک گلدان و هلال ماه در داخل آن ؛ با هزینه بیت المال بر سطح شهر نصب شده ، که در نگاه اول اطلاعیه ای زیباست ولی ، قطعا یک مسول بی کفایت آنرا به یک گرافیک کار غیر متعهد سفارش داده و این بنر بی هویت را طراحی، چاپ و منتشر کرده ، که نشان از تعمد در حذف نام گلزارشهدا و شهید داشته است .

سخن پایانی

آنچه ضرورت دارد این است  است که مسئولان نظام اسلامی در هرسطحی نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم باید اهتمام داشته باشند و هم نسبت به کم رنگ شدن آن حساسیت داشته باشند؛ موضوع مهم قرانی که از صدر اسلام تاکنون در مکتب تشیع تداوم داشته و رمز بقای انقلاب اسلامی در برهه های حساس می باشد، که با مشغله داشتن و یا به بهانه کار هنری توجیه پذیر و پذیرفته نیست .

ضرورت دارد ؛ شهردار محترم تهران ، صدا و سیما و بقیه نهادهایی که نشان انان در زیر این بنرهاست ؛ ضمن عذرخواهی از خانواده شهدای معظم ، توبیخ و عزل مسول مربوطه و جریمه برگرداندن هزینه بنرهای اسراف شده ؛ طی بخش نامه ای این رویه را ممنوع کرده و بر تصریح نام شهید و شهدا و گلزار شهدا و ….  تاکید نموده و از ادامه این روند در موضوعات جدید بر حذر دارند .

  • نویسنده : با شهید
  • منبع خبر : ایثارپرس