امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی/ رسالت دین داران و آزادگان، اجرای وصایای امام
امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی/ رسالت دین داران و آزادگان، اجرای وصایای امام

امروز بر اساس این سروده امام خمینی ” سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ / ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏” وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم.

امام خمینی بزرگ احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر مهجوریت دین بوده و رسالت همه دین داران و آزادگان ، صیانت و اجرای وصایای امام می باشد !

نماز جمعه پرشکوه بخش گلستان  در روز جمعه ۱۲ خرداد  ماه ۱۴٠۲ در مصلا و مسجد صاحب الزمان (عج) گلستان با حضور پرشور نمازگزاران این شهر برگزار شد . پیش از ایراد خطبه ها و نمازسیاسی عبادی جمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محمد حاج محمودی ، سخنران این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « احیاگر اسلام ناب محمدی و رسالت ما » بود.

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص محدودیت شیعه بیان داشت :  شیعه از آغاز در معرض محدودیت ، فشار و تهدید توسط حاکمان جایر و ظالم بوده اند و بعد از ائمه  اطهار ؛ علمای زیادی برای بیداری جامعه اسلامی در برابر نظام حاکم تلاش کرده اند .

* ایشان در خصوص  نهضت اسلامی موفق بعد از ۱۴ قرن  اظهار داشت : امامان (ع) و علمای اسلامی برای بهره مندی مسلمانان از اسلام ناب در تمامی شوون زندگی و جامعه و حککرانی اسلامی تلاش زیادی کردند ولی ناموفق بود ، تا اینکه طی انقلاب اسلامی به پرچم داری امام خمینی ملت مسلمان ایران موفق شد ؛ با پیروزی انقلاب  اسلامی و ادامه حکومت اسلامی بعد از ۱۴ قرن محقق شود . ۱۰ سال نیز امام (ره) راهبری جامعه اسلامی افت زده ولی تغییر یافته هدایت در شرایط وقوع فتنه ها و کودتا وجنگ به ساحل نجات برده و سه ونیم دهه نیز امامت خلف وی امام خامنه ای جامعه را در برابر گرگهای بیرونی و درونی محافظت و تعالی و ارتقابخشی داشتند .

* وی در خصوص شخصیت بی نظیر امام خمینی و دستاوردهایش گفت : امام خمینی شخصیت بی نظیر تاریخ معاصر ، نافذترین مرد جهان در یک اتاق ساده ، مومن ترین ؛ شجاع ترین و صادق ترین فرد ، یک آیت حقیقی از الله در زمین و احساس وجود ائمه اطهار ( ع) با مقیاس کمتر در عصر حاضر ، ترجمان ایات و احادیث با زمان و عینیت بخشی فقیه جامع الشرایط ، اثبات برتری تفکر دینی در قرن مهجوریت دین ، رهبری یک انقلاب بی نظیر و بی بدیل ، به لرزه انداختن کاخها و ارکان نظام سلطه ، برپایی یک نظام بی نظیر و جامع بنام جمهوری اسلامی ، عزت بخشی به ایران و ملل اسلامی ، احیاگر اسلام ناب محمدی می باشد .

* ایشان در خصوص چهار دوره سیاسی زندگی امام خمینی بیان داشت : تولد ۱ مهر ۱۲۸۱ تا قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ( ۶۱ سال ، تحصیل و اجتهاد و فعالیتهای علمی و اجتماعی ، تدریس و تالیف ، نقد انحراف کسرویها و ارتجاع شیعه امریکایی) ، ده ماه زندانی سیاسی پهلوی ، به لحاظ فقط انتقاد از شاه، آمریکا و صهیونیسم ، دوران تبعید از وطن ، از ۱۳۴۳ تا بهمن ۱۳۵۷  ، ۱۴ سال مبارزه در دوران تبعید ستم شاهی ، و دوره ده ساله امام حکومت اسلامی ، از ۲۲ بهمن ۵۷ تا رحلتش در ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ ، که حاومی نکات بسیار ارزشمند و الگو می باشد .

* وی در خصوص تجلیل از شخصیت های کشورها اظهار داشت : کشورهایی که شخصیتهایشان یکصدم امام هم نمیشوند ، تجلیل هایی گسترده ای  از شخصیت های خویش می کنند ، و حال انکه  ما باید دهها برابر بیشتر از انها از امام تجلیل کنیم و هم دستاوردهای امام را صیانت کنیم .

* ایشان در خصوص واقفیه های انقلاب و ولایت گفت : انقلاب اسلامی ، نظام و خود امام در معرض تحریف و تضعیف توسط دشمنان و عناصر داخلی می باشد . بخصوص برخی که حکم واقفیه انقلابند ( گروهی از شیعیان که بر امامت امام موسی کاظم(ع) توقف کردند و از اعتراف به امامت امام رضا(ع) سرباز زدند  ) امروز مدعیان پیروی خط امام ، که تبعیت از رهبر انقلاب خلف شایسته امام ندارند ، بیشترین تحریفات را دارند و بیشترین صدمات را وارد کرده و میکنند . موسساتی که بنام امام خمینی هستند ، ولی با تحریف و انحراف مقابله نمی کنند و بلکه برخلاف رویه امام عمل میکنند . امام خمینی که در ضدیت با اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی بود و این افراد نسخه انرا با اسلام رحمانی و شیعه لاییک دنبال می کنند !

* دکتر هاشمی فشارکی در خصوص دستاوردها و اثار مبارک امام چنین تبیین کرد : اهم دستاوردها و اثار مبارک امام ، بیانات ، گفتارهایی در تطابق احکام اسلامی با جامعه عصر حاضر ، الگوی زندگی ایمانی ، الگوی زعامت و مدیریت ، معرفی اسلام ناب محمدی ، نظام جمهوری اسلامی ، ولایت فقیه و وصیت نامه سیاسی الهی امام می باشد . که بایستی علاوه بر صیانت از آن ، نسبت به اجرایی شدن و تعمیم ان در جامعه اهتمام ورزید .

* ایشان در خصوص وصیت نامه امام اظهار داشت : در وصیت نامه امام راجع به ۱۸۵۰ موضوع صحبت شده است که در مضوعات مختلف و خطاب به قوای سه گانه ، نهادها و سازمانها ( رعایت عدالت اجتماعی ، وظایف ، استکبار ستیزی و خطر انحراف و نفوذ ) ، قوای نظامی ؛ (توانمندی نیروهای نظامی ) ، مردم ، جوانان ، اسلام ، کتاب الله و عترت ، انقلاب ، کشور ، توطئه دشمنان خارجی و منحرفین داخلی ، خدمتگزاری و…. می باشد ، که مبتنی بر مبانی دین اسلام و شرایط روز جامععه بوده و هنوز نسخه شفابخش بخشهای مختلف می باشد ، به جهت دینی که امام بر گردن همه احاد جامعه دارد ، هر شخصی نسبت به موضوع مرتبط بایستی اهتمام ورزیده که انا=ها را اجرا نمایند .

* وی در خصوص رسالت ما در قبال امام گفت : به جهت دینی که امام بر گردن همه دارد ، حفظ نظام اسلامی که برآمده از خون صدها هزار شهید است ، اساس ولایت فقیه  و ولی فقیه زمان خویش ،  حفظ وحدت اسلامی بین مسلمانان ، مبارزه با استکبار جهانی و حفظ استقامت و پایداری امت و نظام اسلامی ، آموزش و تربیت نیروهای مؤمن و نیکوکار ، پر بار کردن سنگرجمعه و جماعت با محوریت قرارگاه فرهنگی امام جمعه شهر ، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، عمل به جهادتبیین رهبر انقلاب رسالت عمومی است . امام خمینی بزرگ احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر مهجوریت دین بوده  و رسالت  همه دین داران و آزادگان ، صیانت و اجرای وصایای امام می باشد !

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بستر سازی ظهور را چنین تبیین کرد : امروز ما وارث ثمره حکومت اسلامی بر آمده از نهضت امام خمینی هستیم و این توفیق و بلکه این دین بر عهده ما هست که هم حکومت اسلامی را صیانت کرده و هم به جهان معرفی کرده  و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی باشیم . امروز بر اساس این سروده امام خمینی ” سالها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏ / ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏” وظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک و زمینه حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را محقق کنیم .

******

اطلاعیه ستاد نماز جمعه گلستان

 امام جمعه موقت: حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محمد حاج محمودی

سخنران پیش از خطبه ها: دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

پاسخگویی به سوالات شرعی: حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا شریفی

مجری : آقای مجتبی نقی زاده

قاری و موذن : آقای محمد رضا صلاحی

مکبر: آقایی صمد آقایی

۱۴۰۲/۰۳/۱۲

روابط_عمومی_دفتر_امام_جمعه_گلستان

******

گلِستان، مرکز بخش گلستان در شهرستان بهارستان در جنوب غرب استان تهران و در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهر تهران قرار دارد و جمعیت آن  ۲۳۹٬۵۵۶ نفر براساس سرشماری ۱۳۹۵ بوده است .

*****

  • نویسنده : با شهید
  • منبع خبر : ایثارپرس