«اخلاص» پیش‌شرط فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است
«اخلاص» پیش‌شرط فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک اقدام خدایی و عظیمی است؛ بر همین اساس کسانی که می‌خواهند در این مسیر گام بردارند باید نیت خود را خالص کنند.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برنامه‌ای گفت‌وگومحور که از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار داشت: طبق اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در سال ۱۳۶۹ به تصویب رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده است، جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس دو مأموریت اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

وی افزود: آثار دفاع مقدس، آثار ملموس و غیرملموس را شامل می‌شود که مناطق عملیاتی و آثار فیزیکی جزو آثار ملموس هستند و ادبیات دفاع مقدس آثار غیرملموس دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: دفاع مقدس و حماسه شهدا و ایثارگران باید برای نسل حاضر و آینده تبیین شود که در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است و البته کارهای انجام نشده نیز زیاد هستند.

سردار کارگر لازمه فعالیت در حوزه دفاع مقدس را اخلاص دانست و یادآور شد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کار خدایی و عظیمی است؛ بر همین اساس کسانی که می‌خواهند در این مسیر گام بردارند باید نیت خود را خالص کنند.

وی با بیان اينکه دفاع مقدس کلید وحدت است، خاطرنشان کرد: برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولین و مردم همراه بوده و دارای انگیزه هستند. دفاع مقدس به‌عنوان یک حماسه ملی، متعلق به همه مردم است و کسی نمی‌تواند آن را انحصاری کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به نقش خراسان رضوی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از کانون‌های اصلی انقلاب اسلامی، مشهد بود. یگان‌های خراسان در دوران دفاع مقدس جزو یگان‌های سازمانی قرارگاه نجف اشرف به‌شمار می‌رفتند که افتخارآفرین بودند.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جشنواره ملی فانوس اشاره کرد و گفت: این جشنواره که ویژه تولیدات هنری در حوزه‌های مختلف است و امسال پنجمین دوره خود را طی می‌کند از سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد که در ۲ سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اولین دوره جشنواره ملی فانوس ۶۴۴ اثر و در پنجمین دوره این جشنواره چهار هزار و ۹۴۳ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه واصل شده که ۵۰۵ اثر انتخاب شدند، این آمار نشانگر رشد این جشنواره دارد.

سردار کارگر عنوان کرد: منتخبین پنجمین جشنواره ملی فانوس از سراسر کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره که چهارشنبه ۲۴ آذر در مشهد برگزار می‌شود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: جشنواره ملی فانوس که تاکنون در استان‌های مازندران، هرمزگان، تهران، فارس و خراسان رضوی برگزار شده کار مردمی و ارزشمندی است که قشرهای مختلف مردم خصوصا جوانان از این جشنواره استقبال کرده‌اند.

سردار کارگر یادآور شد: برای برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس هماهنگی‌های زیادی در سطح استان صورت گرفته که امیدواریم این مراسم به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

وی در بخش پایانی سخنانش حمایت مسئولان از اردوهای راهیان نور را ضروری خواند و متذکر شد: به دلیل شیوع کرونا ۲ سال است که اردوهای راهیان نور به تأخیر افتاده، با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا این اردوها از سر گرفته می‌شود که برای رونق بخشیدن به آن همت مسئولان استانی را می‌طلبد.