شهدای هویزه، «شهدای بدر» دفاع مقدس‌اند/ دانشجو‌یان در مراسم ۱۶ دی حضور پرشورتری داشته باشند
شهدای هویزه، «شهدای بدر» دفاع مقدس‌اند/ دانشجو‌یان در مراسم ۱۶ دی حضور پرشورتری داشته باشند

حجت‌الاسلام شفیعی گفت: روز ۱۶ دی در تقویم ملی به نام «شهدای دانشجو» گره خورده است و پیامگیر اصلی این رویداد هم دانشجو‌ها هستند، شرایطی فراهم بشود که دانشجو‌ها حضور پر شورتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سال حماسه هویزه و شهادت سردار شهید سید محمد حسین علم الهدی و یارانش که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به تفاوت جلسات بزرگداشت شهدا با سایر جلسات، اظهار داشت: فرق این جلسات، تعهد‌ها و اظهارنظر‌ها با جلسات دیگر این است که همه به صورت دلی شرکت و کار‌ها را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: شهدا اگر به ذره نظر لطف بکنند اتفاق‌های بزرگی خواهد افتاد و لطف این جلسات، امید ما به گوشه چشم آن عزیزان در روزی است که دست همه مان خالی خواهد بود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در ادامه با یادآوری این موضوع که هرچه از حوادث تاریخی آغاز انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، نسل‌های جدید بی خبرتر می‌مانند، اظهار داشت: اینکه ۱۶ دی و حماسه شهدای هویزه چه روزی بوده است؟ چند نفر و چگونه در آن روز و ماجرا به شهادت رسیده اند؟ و.. برای نسل جدید جذابیت دارد؛ ضمن اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب باید جهاد تبیین صورت بگیرد و این نکات گفته شود.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: لذا اگر بشود در مراسم سالگرد، برنامه‌ای گنجانده شود و از آنچه در ۱۶ دی اتفاق افتاده، گزارشی آماری ارائه گردد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه شهدای ۱۶ دی حماسه هویزه، شهدای بدریون دفاع مقدس‌اند، تشریح کرد: در صدر اسلام، مسلمانان برای بدریون، احترام زیادی قائل بودند و می‌گفتند این‌ها یاران دوران بی کسی پیامبر (ص) هستند. بدریون در جامعه آن زمان، نشان و برند بودند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای هویزه نیز شهدای دوران بی کسی، مظلومیت و عربده کشی نظام سلطه‌اند و این خیلی مهم است؛ بنابراین توجه به این شهدا ضرورت دارد.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به حضور نوه علامه طباطبایی (صاحب تفسیر المیزان) در بین شهدای هویزه ادامه داد: شهدای هویزه، نمادند و از همه کشور هستند. فرزند شهید آیت الله قدوسی و نوه دختری علامه طباطبایی (ره) در جمع شهدای هویزه می‌درخشد و این در حالی است که امروزه برخی در حوزه‌های روشنفکری، حرف و حدیث‌ها و حاشیه‌هایی ایجاد کرده اند که علامه طباطبایی کاری به انقلاب و… نداشت؛ بنابراین همین که گفته شود شهید قدوسی؛ نوه علامه طباطبایی، جانباز انقلاب و شهید دفاع مقدس در هویزه است، هزار فتنه و بدخواهی را جواب می‌دهد.

وی اضافه کرد: در کشور ما اسم آقازاده‌ها خیلی جا‌ها بد در رفته است و درست هم هست، اما شهید قدوسی یک آقازاده است، فرزند دادستان کل انقلاب اسلامی است، اما الگو و نمونه؛ لذا از این بارگاه و یادمان خیلی چیز‌ها می‌توان به جامعه تحویل داد و هرچه شکوه و تنوع برنامه بیشتر باشد، خروجی‌اش بیشتر است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه «کرونا» هم مانع تعطیلی کامل هویزه و برنامه هایش نشد، تأکید کرد: سال گذشته کرونا چهلمین سالگرد ۱۶ دی را تحت تأثیر قرار داد، اما تعطیل نشد؛ لذا اکنون که فرصتی ایجاد شده باید مراسم سالگرد این شهدا پردامنه‌تر برگزار شود و، چون روز ۱۶ دی در تقویم ملی به نام «شهدای دانشجو» گره خورده است و پیامگیر اصلی این رویداد هم دانشجو‌ها هستند، شرایطی فراهم بشود که دانشجو‌ها حضور پرشورتری داشته باشند.

چهل و یکمین سالگرد حماسه نامیرای هویزه و شهادت سرلشکر شهید سید محمدحسین علم الهدی و یارانش روز ۱۶ دی ماه جاری مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در زیارتگاه این شهیدان والامقام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱