جوان مومن انقلابی نقش آفرین درگذشته بوده و نیاز مبرم آینده کشور است .
جوان مومن انقلابی نقش آفرین درگذشته بوده و نیاز مبرم آینده کشور است .

چهارمین یادواره جوان مومن انقلابی شامگاه اول آذر ۱۴۰۰
در مسجد صاحب الزمان تهران نو برگزارشد ،

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در چهارمین یادواره جوان مومن انقلابی که شامگاه اول آذر ۱۴۰۰ در مسجد صاحب الزمان تهران نو برگزارشد ، گفت : شاخصه های جوان مومن انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب  در محور های شاخصه های فردی که عمدتا بر ویژگیهای مومنانه فردی می باشد ، محور بینش و آگاهی جوان مومن انقلابی، در شاخصه های انگیزشی و اعتقادی به مبانی انقلاب و حوزه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است ، در محور نگرش عملکردی نسبت به عرصه کار و عمل برای انقلاب و اسلام می باشد ، و در محور کوشش و تلاش  برای همه میدان های مورد نیاز انقلاب (سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ونظامی) ، پرسش گری ؛ مطالبه گری و جدال احسن و پیشتاز حرکتهای انقلابی بیان نموده اند .

ایشان در ادامه گفت : همچنین لازمه تحقق بیانات رهبر انقلاب در خصوص جوان مومن انقلابی ، حضور دولت معتقد به جوانها ، بکار گیری انها و  بهره‌گرفتن از همکاری نیروهای جوان و مؤمن و انقلابی بعنوان یک ثروت عظیم وبی بدیل ، توصیه‌ی مؤکد ایشان می باشد . و این که  لشکری از جوانهای مؤمن و انقلابی وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و به تحقّق این آرمانها  کمک کنند .

 

دکتر هاشمی فشارکی گفت :  نتایج و دستاوردهای پرورش جوانان مومن انقلابی، اولا برای اینده کشور امید بخش بوده و بسیاری از دغدغه ها و مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی را مرتفع میکند و ثانیا رشد این نهالهای برومند و سینه سپر کردن آنان ، عصبانیت و ناامیدی دشمنان را بهمراه خواهد داشت و امنیت پایدار و تعالی بخش کشور را تضمین خواهد بخشید .

 

وی بیان داشت : وظیفه خود جوانان ؛ تطابق دادن خویش با معیارهای و شاخص ها در بینش و رفتار بوده و وظیفه خانواده ها ؛ تربیت و پرورش فرزندان انقلابی و فراهم سازی زمینه های مشارکت در فعالیتهای انقلابی کشور می باشد .

این استاد دانشگاه همچنین گفت : هدف مدارس و دانشگاهها فقط این نیست که نسبت به فراگیری معلومات به جوان باشد ، بلکه رسالت اصلی کارگزاران نظام در حوزه های اموزش وپرورش کشور و نظام اموزش عالی این است که بایستی دانش اموزان و دانشجویان را براساس این شاخصه ها پرورش دهند . ؛ هدف، ساختن جوان مومن متخصص است .  و ادارات  و سازمانها نیز بایستی ملاک گزینش و جذب و بکارگیری و اگذاری مسولیتها و همچنین ارتقای اخلاق حرفه کاری بر این مدار بوده  و نظام شایسته پروری و شایسته مداری براساس شاخصه های جوان مومن انقلابی باشد  .

وی همچنین بیان داشت : در گام اول انقلاب ، در پیروزی انقلاب، در کردستان، در جنگ تحمیلی، در بحران های طبیعی، در محور مقاومت ، نقش جوان مومن انقلابی نقش بسزایی در دفع تهدیدات و رقع مشکلات کشور بوده است . و برهمین اساس نقش جوان مومن انقلابی در گام دوم انقلاب نیز یک ضرورت اساسی در جهت تحقق اهداف غایی انقلاب اسلامی بوده و تضمین بخش اینده روشن و متعالی خواهد بود .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان گفت : این یادواره ها ، نیز ضمن زنده داشتن یاد شهدا و ارمانهای انقلاب ، نقش بسزایی در فرهنگ سازی ارزشهای والای جوان مومن انقلابی و ترویج و تربیت نسل جوان مومن انقلابی خواهد داشت .