روایتی از شهادت دو برادر جهادگر خراسانی در یک روز
روایتی از شهادت دو برادر جهادگر خراسانی در یک روز

شهید «محمد رمضان‎زاده دشت بیاض» در عملیات کربلای ۵ مسئول واحد اطلاعات قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیا (ص) بود که چند دقیقه پس از شهادت برادرش «حسن»، بر اثر اصابت ترکش خمپاره و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

جهادگر شهید «محمد رمضان‌زاده دشت بیاض» در سال ۱۳۴۳ در مشهدمقدس  متولد شد و پس از سپری کردن دوره دبستان و راهنمایی، به پیروی از میسر برادر بزرگ‌تر خود ادامه تحصیل در رشته صنایع فلزی در مقطع هنرستان را انتخاب کرد تا اینكه در سال ۱۳۶۲ موفق به اخذ دیپلم هنرستان شد. این شهید والامقام در تظاهرات و راهپیمایی‌ها به‌طور فعال مشارکت داشت و ضمن استمرار تحصیل، به‌طور خاص بر انتشار اعلامیه‌ها و توزیع نوار سخنرانی امام خمینی (ره) در بین مردم متمرکز بود.

پس از به نتیجه رسیدن ندای اسلام‌خواهانه ملت، درحالی هنوز برای خدمت سربازی فراخوان نشده بود، داوطلبانه به سپاه پاسداران رفت و به عنوان «پاسدار انقلاب» مشغول كار شد و به خاطر نفس گرم و نوای تأثیرگذارش، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم بر همان کسوت ستایشگر مذهبی که از آوان کودکی به آن شناخته می‌شد، باقی ماند و اشعار و نوارهای پرشور مداحی او تا امروز هم باقی ‌مانده است.

 

پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به منطقه عملیاتی جزیره مجنون رفت و بیش از یک سال و نیم در جبهه‌های جنگ و در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش سازنده و تأثیرگذار پرداخت تا جایی که در جریان ساخت پل خیبر، شهید رمضان‎زاده تا جایی از خود ابتکار فنی در طراحی و غیرت انقلابی در اجرا نشان داد که مسئولیت واحد اطلاعات قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیا (ص) به او محول شد و این درحالی بود که برادرش «حسن» در همان برهه، معاون فرمانده گردان مهندسی رزمی جوادالائمه (ع) بود.

شهید رمضان‌زاده سرانجام در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۶۵ و در حالی که دوشادوش برادرش «حسن» به خدمت در جهاد سازندگی مشغول بود، لحظاتی پس از شهادت برادر، خود نیز بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جریان عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر این دو برادر شهید در قطعه شهدا بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/