۲۰ شهریور ۸۰ ؛ روز بازی گرفتن احساسات مردم جهان ، بهانه تجاوز آمریکا !
۲۰ شهریور ۸۰ ؛ روز بازی گرفتن احساسات مردم جهان ، بهانه تجاوز آمریکا !

در این نوشتار ؛ خلاصه از حادثه ۱۱ سپتامبر و پیامدهای آن بیان شده و ادله و شواهد برنامه ریزی شده توسط خود امریکایی ها برای دستاویز حمله به افغانستان و پیاده سازی طرحهای سلطه گرانه شان درمنطقه تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

          حادثه

صبح ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ ( ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱  )  ۱۹ عضو القاعده با ربودن ۴ فروند هواپیمای تجاری – مسافری درفضای امنیتی امریکا ، برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک را هدف گرفتند. هواپیمای سوم را به ساختمان پنتاگون واقع در ارینگتون در ویرجینیا کوبیدند و هواپیمای چهارم سرنگون شد و نتوانست ماموریت خود را به پایان برساند.

 

  • پیامدهای حادثه

گرچه نوع حادثه فاقد سابقه قبلی بوده ولی تمام خبرگزاریهای دنیا بدان پرداختند و ابعادحادثه را بزرگنمایی کردند ، و بنحویی تبلیغ شد ، که ذهنیت مردم دنیا برای پذیرش پاسخگویی فراهم شود .

سپس آمریکایی ها با سوء استفاده از این حادثه، سیاست ها و برنامه های خود را برای پیاده سازی در منطقه خاورمیانه با حمله به افغانستان و سپس عراق آغاز کردند . حملاتی که حتی مجوز سازمان ملل که زیر سیطره غربیهاست را نیز نداشت .

آمریکا ۲۰ سال  افغانستان را در اشغال نظامی تجاوزکارانه و جنایتکارانه خود داشت و  میلیاردها دلار خسارت ، کشته شدن تعداد زیادی از مردم و نظامیان  ومهاجرت بسیاری از مردم را بهمراه آورد و بعد از ۲۰ سال  به گونه ای خارج شدند ، که اوضاع امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ورنج و محرومیت افغانستان نابسامان تر شده و نهایتا نیز طالبان بر سرنوشت مردم حاکم شد .

 

  • شواهد برنامه ریزی بودن آن

موارد زیر بخشی از ادله ساختگی حمله و برنامه ریزی شده توسط خود امریکایی ها برای دستاویز حمله به افغانستان و پیاده سازی طرحهای سلطه گرانه شان در منطقه دارد :

  • از مهمترین ابهام ها، دستور خروج فوری ۱۳ تن از بستگان بن لادن از سراسر آمریکا بود که ریچارد کلارک مسئول وقت بخش ضد تروریستی کاخ سفید در این خصوص گفته بود، پلیس فدرال دستور اجازه پرواز خانواده بن لادن را تایید کرد. ( ایرانا ، ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ )
  • مهندسان و معماران، کارشناسان تخریب، فیزیکدانان و خلبانان بخشی از مهمترین گروه‌هایی هستند که با ارائه مدارک و شواهد علمی گزارش رسمی آمریکا درباره ۱۱ سپتامبر را زیر سوال برده‌اند. به عنوان مثال، پرفسور استیون جونز، استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه بیرمنگام بر اساس آزمایش‌هایی بر روی چهار نمونه متفاوت خاکروبه از خرابه‌های برج‌های دوقلو و ساختمان ۷ تجارت جهانی انجام داد به این نتیجه رسید که از نوعی ماده منفجره «نانو ترمیت» برای تخریب برج‌های دو قلو استفاده شده بود. ( تسنیم ؛ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ )
  • برای اینکه در تخریب و سقوط هر ساختمانی مدل سقوط هدایت‌شده به وسیله جاذبه صدق کند، بخش بالایی ساختمان باید قابلیت ویژه‌ای داشته باشد، به این معنی که این بخش قبل از اینکه خودش بر اثر برخورد به زمین تخریب شود باید سالم بماند تا بتواند فشار لازم را بر بخش‌های زیرین و تخریب آنها وارد کند. علی‌رغم این، چنانکه در فیلم‌ها و تصاویر برج‌ها به خصوص برج جنوبی دیده می‌شود، بخش بالایی زودتر از بخش‌های دیگر به عنوان یک واحد یکپارچه به یک سمت خم شده و می‌افتد و این یعنی اینکه نیرویی وجود ندارد که مانند پیستون بر بخش‌های زیرین ساختمان اعمال فشار کند و تخریب آنها را موجب شود؛ بر این اساس، تنها در صورت وجود عاملی مضاف می‌توان حرکت تخریبی ساختمان را توجیه کرد. «سقوط هدایت‌شده به وسیله جاذبه» بوده است ( تسنیم ؛ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ )
  • اصل سوم قانون نیوتن تصریح می‌کند وقتی جسمی سنگین روی اجسام دیگر می‌افتد، یعنی وقتی دو جسم به هم برمی‌خورند، آنها به هم نیرویی در جهت عکس وارد می‌کنند. بنابراین وقتی یک شی سقوط می‌کند، اگر در مسیرش بر اجسام دیگری نیرو وارد کند، اجسام مورد نظر به خاطر نیروی متقابلی که بر جسم در حال سقوط وارد می‌کنند، آن را به عقب می‌رانند و از سرعت سقوط آن می‌کاهند.بر این اساس، وقتی جسمی با سرعت سقوط آزاد فرود می‌آید ما نتیجه می‌گیریم که هیچ چیزی در مسیرش نیرویی بر آن وارد نمی‌کند تا از سرعتش بکاهد؛ ضمن اینکه بر اساس قانون سوم نیوتن، وقتی جسمی با سرعت سقوط آزاد سقوط می‌کند، می‌توان گفت جسم در حال سقوط بر چیزی در مسیرش هم نیرو وارد نمی‌کند.اینکه ساختمان‌های تجارت جهانی با سرعت سقوط آزاد فرود آمدند به این معنی بود که هیچ عاملی برای مقاومت در مسیر آنها وجود نداشت زیرا بمب‌های جاسازی شده در ساختمان‌ها با انفجار راه را برای سقوط متوالی آنها فراهم می‌کرد. ( تسنیم ؛ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ )
  • دانشمندان بسیاری … می‌گویند ساختمان‌ها اسکلت فولادی داشته‌اند و آتش‌سوزی، آن هم تنها در چند طبقه ساختمان و در مدت زمان کوتاه نباید باعث فروپاشی کل بنا می‌شد.در گزارش‌های رسمی دولت آمریکا نیز آمده است سوخت هواپیما باعث ذوب شدن سازه‌های فولادی ساختمان شده است.دولت آمریکا معتقد است دمای ۸۰۰ درجه سلسیوس باعث شده چارچوب فولادی ساختمان ۹۰ درصد از استحکامش را از دست بدهد و سپس بر اثر وزن ساختمان سقوط کند در صورتی که دمای لازم برای ذوب فولاد ۱۵۰۰ درجه سلسیوس است. همچنین حجم آتش‌سوزی در هیچ‌کدام از سه ساختمان به اندازه‌ای نبوده که بتواند سازه‌های فولادی را آب کند.علاوه بر این مخالفان گزارش دولت آمریکا معتقدند که برخورد هواپیما تنها به ۱۵ درصد از ستون‌های کناری دو برج فرضیه سقوط به دلیل از دست رفتن استحکام را رد می‌کند. ( ایمنا ؛ ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ )
  • پس از دو دهه از آن حادثه، بی صداقتی حکومت آمریکا در علنی کردن تحقیقات در این پرونده و تعلیق پیگیری شکایات خانواده قربانیان نشان از پنهانکاری دولت امریکا در حقایق دارد .

 

  • سخن پایانی

امریکایی ها برای رسیدن به منافع نامشروعشان در هر نقطه ای از دنیا و نیز حاکمیت برجهان از هر ابزاری و در هر سطحی استفاده کرده و خواهند کرد ، چرا که به هیچ معیار انسانی و قانونی پایبند نیستند . حوادث گذشته مانند استفاده از بمباران اتمی در کشتار حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در هیروشیما و ناگاساکی و نیز حوادث گوشه و کنار جهان وبخصوص در کودتای ۲۸ مرداد ، حمایت از شاه در مبازرات انقلاب ، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و حمایت ازترور ایرانیان و کودتای نرم در ایران مبین آنست ، لذا نبایستی به هیچ عنوان به برنامه های به ظاهر دوستانه امریکا نیز اعتماد کرده و منافع ملی مان براساس اتکای توان داخلی و استحکام درونی مبتنی کرده ، تا امنیت پایدار کشور تضمین گردد .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، یکی از مولفین کتاب دکترین جنگ پیشگیرانه امریکا در مناطق پیرامونی جمهوری اسلامی ایران