ارتقای توانمندیهای نیروی دریایی سپاه مرهون تدابیر رهبر انقلاب
ارتقای توانمندیهای نیروی دریایی سپاه مرهون تدابیر رهبر انقلاب

در این نوشتار خلاصه ای از نخستین دیدار رهبر انقلاب اسلامی پس از جنگ تحمیلی از دستاوردهای نیروی دریائی سپاه بیان شده است .
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

درجنگ تحمیلی کمبود امکانات مشکلات زیادی را بوجود می اورد و تلاشهایی نیز برای رفع ان صورت میگرفت . پس از پایان جنگ سپاه پاسداران تلاشهای ارتقای توانمندیهای دفاعی خود را در اولویت قرار داد وبه دستاوردهای اولیه ای نیز دست پیدا کرد ، لذا در سال ۱۳۶۸ یک سال پس از پایان جنگ رهبرانقلاب اسلامی از توانمندیها ودستاوردهای دفاعی و عملیاتی نیروی دریائی سپاه در ستاد نیروی دریایی سپاه بازدیدی انجام داده و بیشترین وقت را برای بازدید از نمایشگاه مخابرات و الکترونیک  گذاشتند.

از راست به ترتیب : برادر …. – رهبر انقلاب  – سردار قاسم یساول – سردار احمدیان رئیس ستاد نیروی دریایی سپاه – برادر … –

سردار قاسم یساول درحال توضیح سامانه شنود طراحی و ساخت درداخل مرکز نصر سپاه می باشد .

روی نقشه محل استقرار سایتها ی ارتباطی ، راداری و جنگ الکترونیک(شنود ) نیروی دریایی در استان های خوزستان،  بوشهر ،هرمزگان، جزایر جنوبی وسیستان بلوچستان  میباشد.

از راست به ترتیب :   سردار قاسم یساول – اقای محسن رضایی – حجت الاسلام ….. – رهبر انقلاب  –

سردار یساول درحال توضیح شبکه راداری با نرم افزار بومی تولیدی سپاه می باشد

طی بازدید رهبر انقلاب از توانمندیهاودستاوردهای دفاعی و عملیاتی نیروی دریائی سپاه در سال ۱۳۶۸ در ستاد نیروی دریایی .

 

رهبری درچند نوبت بعد نیز بازدیهای دیگری داشته و از میزان پیشرفتها اگاه گردیده و تدابیر لازم را بیان نموده اند. یکی از این بازدید ها در تاریخ ۲۰ /اسفند/ ۱۳۸۱  صورت گرفته و پيشرفتهاي‌ نيروي‌ دريايي‌ سپاه‌ در مقابله‌ با جنگ‌ الكترونيك‌، و نيز نمايش‌ گوشه‌هايي‌ از توان‌ مهندسي‌ اين‌ نيرو در طراحي‌ و اجراي‌ پروژه‌هاي‌ ملي‌ از جمله‌ «بندر پتروشيمي‌ و بندر خدماتي‌ عسلويه‌» بخشهاي‌ ديگر نمايشگاه‌ حماسه‌ عاشورايي‌ را تشكيل‌ مي‌داد. در پايان‌ اين‌ بازديد ۵ ساعته‌، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در جمع‌ فرماندهان‌ نيروي‌ دريايي‌ سپاه‌ پاسداران‌، با ابراز خرسندي‌ از پيشرفتهاي‌ اين‌ نيرو در عرصه‌هاي‌ سازماندهي‌ رزمي‌، آموزش‌ نيروها، توليد تجهيزات‌ و ديگر زمينه‌ها، تأكيد كردند راه‌ تكامل‌ و پيشرفت‌ پاياني‌ ندارد و بايد همواره‌ آن‌ را ادامه‌ داد.
ايشان‌ با تجليل‌ از روحيه‌ نيروي‌ دريايي‌ سپاه‌ خاطرنشان‌ كردند: توكل‌ بر خدا، ايمان‌ فعال‌، اعتماد به‌ نفس‌، كار و ابتكار، نشاط و آمادگي‌، «آگاهي‌ و جرئت‌ اقدام‌» و برخورد علمي‌ از ويژگي‌هايي‌ است‌ كه‌ در نيروي‌ دريايي‌ سپاه‌ موج‌ مي‌زند و چنين‌ روحيه‌اي‌ مي‌تواند گره‌ها و مشكلات‌ موجود در بخشهاي‌ مختلف‌ كشور را بگشايد و حل‌ كند.
ايشان‌، با تأكيد بر رويكرد توليد تجهيزات‌ در داخل‌ كشور، نيروي‌ دريايي‌ سپاه‌ را به‌ ايجاد ارتباط وسيع‌ با دانشگاهها توصيه‌ كردند و افزودند: كار علمي‌ و تحقيقاتي‌ را بسيار جدي‌ بگيريد و از توان‌ علمي‌ دانشگاههاي‌ كشور، بطور كامل‌ استفاده‌ كنيد.