امام همانطور که آمده بود، رفت
امام همانطور که آمده بود، رفت

امام خمینی رهبری قیام پانزده ساله از ۱۵خرداد ۴۲ تا به پیروزی رساندن ان در بهمن 57 و امامت جامعه رهیده از طاغوت ۲۵۰۰ساله ؛ تا رحلتش در 13 خرداد 67 یک دهه امامت ایران و امت اسلامی را بعهده داشت.تلاش برای دفع فتنه های خارجی و داخلی، اشوبها، بمب گذاریها، جنگ و تحریمهای دشمنان وتا ترسیم اهداف انقلاب و نظام اسلامی و ارشاد مسولان و مردم وبعد از عروج وی پرچم زعامت در دورانی سخت ، در دست مجروح نایب اش قرار گرفته است. دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹

  • یکم – امام آمد( پرواز بسوی وطن ) :

بازگشت امام خمینی(ره) به ایران :  امام خمینی(ره) از سیزده آبان سال ۱۳۴۲ تا دوازده بهمن سال ۱۳۵۷ ، یعنی حدود چهارده سال در تبعید به سر برد و در دوازدهم بهمن ۵۷ ، پرشکوه ترین استقبال تاریخ از وی صورت گرفت .درحالیکه شور و شوق میلیون ها نفر مردم وصف ناپذیر بود ، ایشان احساس شان در هواپیمای درحال پرواز به ایران، عادی بود  . آن دسته از مردم نیز که به هر دلیلی موفق به حضور در تهران نشده بودند، در شهرهای محل زندگی خود ، اقدام به برپایی مراسم شادی و جشن کردند .

  • دوم – امام رفت ( پرواز بسوی معبود):

 امام خمینی در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست و مراسم وداع با پیکر امام خمینی در روز ۱۵ و ۱۶ خرداد ۱۳۶۸ در مصلای تهران صورت گرفت و بعداز خواندن نماز بر پیکر وی، میلیونها نفر وی را تا بهشت زهرا تشییع کردند .

  • زندگی یک دهه امام (امامت امت اسلامی) :

 در این یک دهه از حضور تا وداع وضعیت امام چنین بود : در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و….. تماما یک رنگی ، سلامت ، صداقت، سادگی و کیاست بود . و بدین جهت در وصیت خود نوشته بود: “با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص، و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم.”  امام همانطور که آمده بود، رفت.لذا همانطور که در ۱۲ بهمن از وی استقبال شد، همانطور وی تشییع گردیده و محبوب قلوب ماند و جاوادنه شد . 

  • سخن پایانی :
  • دشمنان طی چهار دهه گذشته نتوانسته اند از زندگی سیاسی ، الهی امام خمینی ایراد بگیرند ، لذا با عملیات روانی و برنامه های مختلف ، بصورت مستقیم و یا از طریق عوامل نفوذی در ارکان نظام برای ناکارآمدسازی نظام بوده و درحال تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند. بنابراین بایستی با انتخاب مدیران انقلابی ، بتوان علاوه بر مسدود سازی منافذ نظام ، بر فرایند شکل گیری تمدن نوین اسلامی تسریع کرد .
  • امام خمینی که مصداق واقعی نشانه خدا ( ایت الله) در زمین و مفهوم انسان كامل و انسان قرآنی و یک رهبر و مدیر عالی بر اساس معیارهای دین مبین اسلام بود . و لازم است مدیران عالی نظام به سیره عملی امام ، تاسی و وصیت نامه وی عمل نمایند.
  • امام خمینی همانند جدش امام حسین (ع) احیا کننده اسلام ناب محمدی در نقطه مقابل اسلام آمریکایی بود و لازم است از آن محافظت و گسترش داده و این پرچم تا ظهور امام مهدی (عج) بر افراشته و تحویل آن حضرت گردد.
  • براساس بیانیه گام دوم انقلاب که امام خامنه ای صادر کرده اند : ” ( انقلاب اسلامی ) عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد؛ ……. رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دلهای مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. ….. و اینها همه در دورانی اتّفاق افتاده که سقوط اخلاقی روز افزون غرب و پیروانش و تبلیغات پُر حجم آنان برای کشاندن مرد و زن به لجنزارهای فساد، اخلاق و معنویّت را در بخشهای عمده‌ی عالم منزوی کرده است؛ و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعّال و پیشرو است. ( بند سادسا در برکات انقلاب اسلامی ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، ۲۲ بهمن ۱۳۹۷) ، بایستی عیار معنویّت و اخلاق در فضای عمومی و بخصوص در میان کارگزاران نظام ارتقا و تشدید گردد.
  • مدیریّتهای جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید. ( عبارت دوازدهم در آغاز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ) و بایستی مدیرتهای ناکارآمد کنار زده شود و مدیریّتهای جهادی در عرصه های مختلف ترویج و بعنوان یک فرهنگ و رویه درآید، تا بتوان بر مشکلات فایق آمده و شاهد شکوفایی جامعه اسلامی در تراز جهانی باشیم .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی مولف کتاب فرهنگ موضوعی وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)