اگر زینب (س) وحرمش نبود !
اگر زینب (س) وحرمش نبود !

درواقعه اول یعنی نهضت عاشورا بیان شده است اگر زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند ودرحادثه دوم اگر حرم زینب (س) نبود: سوریه در دست داعش می ماند، اگر حرم زینب(س) نبود. . ودر ادامه چند بندازگام دوم انقلاب ، همگام با موضوع بیان شده و نتیجه گیری ارایه شده است .
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی پژوهشگر ومولف کتاب ره توشه مدافعان حرم

 

زینب کبری (س) دختر ارشد امام اول ؛علی بن ابی‌طالب (ع) و حضرت زهرا (س) در روز پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجری در ایام حیات جد بزرگوار خود پیامبر الهی (ص) در مدینه به دنیا آمد. در عصر پدر، به زنان کوفی درس تفسیر و معارف اسلامی می‌داد. شاهد حکومت کوتاه پدر و برادرش امام حسن مجتبی (ع) و در نهایت شهادت آن بزرگواران بود. با قیام امام حسین (ع) از مدینه درسال ۶۰ هجری،حضرت زینب (س) نیز به همراه فرزندان و بسیاری از خویشاوندان رهسپار مکه شد. در سفر طولانی تا مکه و کربلا، کوفه وشام وبازگشت به مدینه، همراه امام شهیدش(ع) بوده ومسول سرپرستی اسیران در مسیرکوفه وشام بعهده وی بود . تلخ‌ترین صحنه‌ها و مصیبت‌ها را در ظهر عاشورا شاهد بود. حوادث دل‌خراش کوفه و شام موهایش را سفید و قامتش را خمیده کرد. با این وجود، هرگز دم از گفتن حقایق و مظلومیت شهدای کربلا فرو نبست و افشاگر حاکمان ظالم عصر خود بود تا آنجا که خطبه‌های افشاگردشمن وی در کوفه و شام معروف است. حضرت زینب (س) سرانجام در ۵۷ سالگی و در سال ۶۲ قمری رحلت کردودر زینبیه دمشق مدفون و مزارش ، کانون زیارت عاشقان گشت .

 

  • درحادثه اول اگر زینب (س) نبود: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب(س) نبود !

در صورتی که مقاومت وپیام‌ها و افشاگری‌های حضرت زینب (س) در مقابل لشگریان ظلم نبود ، کربلا در کربلا می‌ماند و صدای نهضت حسینی به گوش جهانیان نمی‌رسید.وچه بسا تحریف نیز می شد. وجود زینب (س) ضامن بقای اسلام و علوم نبوی و علوی بود و حضورش سلسله ولایت و امامت را از گزند حوادث تلخ وانحراف  مصون داشت. حضرت زینب (س)، پیام رسان نهضت عاشورا و مبلغ ابعادحادثه عاشورا بود ومانع از خاموش شدن شعله فروزان حسینی و انحراف شد .

 

  • درحادثه دوم اگر حرم زینب (س) نبود: سوریه در دست داعش می ماند، اگر حرم زینب(س) نبود !

از تاریخ  ۶  بهمن ۱۳۸۹ [۱]  به دنبال فتنه سازمان‌دهی شده دشمنان غربی، عبری و عربی ، اعتراض‌های عمومی در شهرها علیه دولت قانونی سوریه شکل گرفت و سپس به شورش درگیری‌های داخلی تبدیل شد. آنگاه با ورود سازمان‌دهی شده داعش، همراه با خیانت‌های داخلی اشغال شهرها و کشور سوریه صورت گرفت و کنترل اکثر سرزمین سوریه از دست دولت بشار اسدخارج شد. ودشمنان در ۴۰۰ متری حرم حضرت زینب (س) امده و امکان تصرف و تخریب و هتک حرم و بانوی حرم میشد.

لکن بسیج مردمی مدافعین حرم با عشق دفاع از حرم عمه سادات از چند کشور اسلامی و مقاومت مردم و دولت سوریه،جریان معکوس شده و شکستن حلقه محاصره دمشق آغاز شد و با عنایت الهی ،کم‌کم موازنه قدرت برعکس شد و پس از پیشروی‌های مرحله‌ای منجر به آزادی شهرها و روستا شده و آخرین پایگاه رسمی داعش در بهمن ۱۳۹۶ در شهر بوکمال پایان‌حکومت خود خوانده داعش اعلام شد. لازم به یاداوری است ، اعزام مدافعان از ایران اسلامی به خارج از مرزها ، نخستین بار بعداز دفاع مقدس صورت گرفته و تا مدتها غیر علنی بوده وکم کم جامعه از ان بشدت استقبال نمود . ونکته دیگر اینکه علیرغم تهدید عینی داعش در عراق و وخطر تهدیدعتبات مقدسه ؛ اوج شور واشتیاق درسوریه و به عشق بانوی حماسه ساز کربلا (س) وحرمش تجلی پیدا کرد.وبه عبارتی اگر حرم زینب(س) نبود ! سوریه در دست داعش وحشی می ماند و فجایع دشمنان علیه حرمهای مطهر و پیروان آنان بشدت وخیم میشد.

 

  • همگام با گام دوم انقلاب
  • امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد میداند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. ( بند دوم توصیه ششم گام دوم انقلاب اسلامی )
  • انقلاب اسلامی همچون پدیده‌ای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بی‌عمل میشمارد، ….. ( عبارت چهارم درآغازبیانیه گام دوم انقلاب اسلامی )
  • امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد میداند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت. ( بند دوم توصیه ششم گام دوم انقلاب اسلامی )

 

  • سخن پایانی

 دو حادثه بزرگ، دستاوردهای معنوی ومادی فراوانی را بهمراه داشته ف که اهم چنین است :

  • باردیگر روح نهضت عاشورای حسینی ( کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا )درکالبد مکان وزمان جاری واحیا شده است.
  • دفاع وطنی در سراسر سوریه با دریافت اثرمعنوی ، خودنیزباعضق به زینب (س) مرید و پیرو راه زینب (س) شده اند.
  • مدافعان از تعدادی کشورهای منطقه به عشق حضرت زینب (س) امده و مجاهد مدافع زینبی شده و باتجربه وانگیزه مضاعف ، مستعدبرقراری امنیت منطقه اسلامی و انتظار فرمان عملیات آزادی قدس شریف قبل از ۲۵ سال وعده امام المسلمین هستند.
  • خون شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف ومدافعان متبرک به گامهای جهادی ومعطر به زیارت حرم زینبی سبب وحدت بیشتر جهان اسلام شده و جوشش خون شهدای مدافع حرم وراهشان ، نوید بخش آینده درخشان امت واحده اسلامی را نوید میدهد.
  • ایران اسلامی بخصوص بعداز شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط امریکای جنایتکار، به جد درحال برنامه ریزی برای انتقام سخت از دشمنان اسلام برای خروج از کل منطقه اسلامی میباشد.و ان شاالله شالوده تمدن نوین اسلامی فراگیر شده و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) خواهدشد.

[۱]   (۲۶ ژانویه ۲۰۱۱)