جهادگر شهید سید ابراهیم کرامت ثابت
جهادگر شهید سید ابراهیم کرامت ثابت

زندگینامه جهادگر شهید سید ابراهیم کرامت ثابت: در سال ۱۳۴۵ در روستای قدس از توابع شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود . در سن هفت سالگی به مکتبخانه روستای مجاورشان رفت و مدت دو سال را به آموختن قرآن پرداخت , وضع امرار معاش خانواده سبب شد تا مکتبخانه را رها کند و در خانه […]

زندگینامه جهادگر شهید سید ابراهیم کرامت ثابت:
در سال ۱۳۴۵ در روستای قدس از توابع شهرستان کاشمر دیده به جهان گشود .
در سن هفت سالگی به مکتبخانه روستای مجاورشان رفت و مدت دو سال را به آموختن قرآن پرداخت , وضع امرار معاش خانواده سبب شد تا مکتبخانه را رها کند و در خانه شان به قالیبافی بپردازد , چون به تحصیل علاقه داشت در کلاسهای شبانه رفت و به تحصیل پرداخت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهادسازندگی , به کمک برادرش به این نهاد پیوست و در کارگاه نخ تابی جهاد کاشمر مشغول بکار شد.
با شروع جنگ تحمیلی , بارها هنگام اعزام نیرو به جبهه , به دنبال آنها راه می افتاد و گریه می کرد ولی بعلت کمی سن به او اجازه رفتن به جبهه را نمی دادند . بالاخره با پافشاری و اصرار زیاد توانست در اسفند ۱۳۶۰ به جبهه اعزام گردد .او که به منطقه بستان رفته بود پس از مدتی بر اثر اصابت ترکش به دستش زخمی شد , به همین علت او را به آشپزخانه منتقل کردند , اما وی در آن واحد هم اصرار زیادی داشت که او را به خط مقدم ببرند که با اتمام دوره به کاشمر برگشت , امام دیری نپایید که با پیام امام (ره) در تابستان ۱۳۶۱ مبنی بر شتافتن جوانان به جبهه , مجددا به جبهه ها اعزام گردید و در عملیات رمضان بعنوان آرپی جی زن حضور داشت. وی پس از بازگشت به شهرستان روزها در جهاد سازندگی کار می کرد و شبها به همراه بسیجیان به نگهبانی می پرداخت. تا اینکه برای سومین بار به منطقه غرب کشور , جبهه سومار اعزام گردید.
در این نوبت او عضو گروه تخریب بود . سرانجام در ۱۸ آبان ۱۳۶۱ در هنگام خنثی کردن میدان مین دشمن , بر اثر انفجار مین به شهادت رسید .
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.