جهادگرشهید دکتر سید علی( سید محسن ) قاضی زاده هاشمی
جهادگرشهید دکتر سید علی( سید محسن ) قاضی زاده هاشمی

زندگینامه جهادگرشهید دکتر سید علی( سید محسن ) قاضی زاده هاشمی : روز اول خرداد ماه سال ۱۳۴۱ در شهر فریمان دیده به جهان گشود. مادرش دوست داشت نامش را محسن صدا بزند و از آن روز به بعد همه او را به نام سید محسن خواندند. آموختن علم را در سن ۷ سالگی آغاز […]

زندگینامه جهادگرشهید دکتر سید علی( سید محسن ) قاضی زاده هاشمی :
روز اول خرداد ماه سال ۱۳۴۱ در شهر فریمان دیده به جهان گشود. مادرش دوست داشت نامش را محسن صدا بزند و از آن روز به بعد همه او را به نام سید محسن خواندند.
آموختن علم را در سن ۷ سالگی آغاز کرد و تا پایان سال چهارم دبیرستان تحصیل نمود. سپس به خدمت نظام وظیفه فرا خوانده شد. با پیروزی انقلاب و تاسیس سپاه پاسداران به عضویت این نهاد درآمد و چندی بعد همراه جهادگران (جهاد سازندگی) به یاری اقشار محروم پرداخت.
سه سال بعد در سال ۱۳۶۲ همکاری اش را به مدت ۲ سال و شش ماه با بنیاد شهید مشهد آغاز کرد و خدمات شایان توجهی به خانواده ایثارگران انجام داد.
شهید قاضی زاده ۴۸۹ روز در میدان نبرد در مقابل تجاوزگران بعثی حماسه آفرید و در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو بر اثر بمباران شیمیایی مجروح شد.
در سال ۱۳۶۵ به دانشگاه راه یافت و در رشته ی پزشکی در دانشگاه مشهد به تحصیل ادامه داد.
در سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند شد.
سید پس از اخذ مدرک دکتری پزشکی به استخدام دانشگاه شاهد تهران در آمد و در دانشکده ی پزشکی آن دانشگاه و بیمارستان مصطفی خمینی و همچنین بنیاد شهید انقلاب اسلامی تهران بزرگ به عنوان مسئول بهداشت و درمان فرزندان عزیز شاهد خدمت کرد.
اواسط سال ۱۳۷۲ شهید قاضی زاده به علت جراحات شیمیایی چندین مرتبه در بیمارستان های تهران بستری شد و سرانجام در روز جمعه مورخ ۲۴ تیر ۱۳۷۳ برات شهادت را از حضرت دوست دریافت کرد و در سن ۳۲ سالگی جان به جان آفرین تسلیم نمود.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.