من سرباز خمينی كبير هستم و بايستی ادای وظيفه كنم
من سرباز خمينی كبير هستم و بايستی ادای وظيفه كنم

شهید «شمس‌الله زادفلاح» عاشق امام خمينی (ره) بود و برای جلب رضايت پدر و مادر خويش می‌گفت كه من سرباز خمينی كبير هستم و بايستی ادای وظيفه كنم.

چهل‌سالگی سرو/ شهید «شمس‌الله زادفلاح»:
نگاهی به زندگی شهید «شمس الله زاد فلاح»

شهید «شمس‌الله زادفلاح» عاشق امام خمينی (ره) بود و برای جلب رضايت پدر و مادر خويش می‌گفت كه من سرباز خمينی كبير هستم و بايستی ادای وظيفه كنم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، شهید «شمس‌الله زاد فلاح»، سوم شهریور ۱۳۴۲ در روستای «بیجارسر» از توابع شهرستان «شفت» دیده به جهان گشود و در دامن پر از مهر و محبت پدر و مادری مذهبی، کشاورز، زحمتکش و پرتلاش پرورش یافت.

وی دوران تحصیل خویش را از سن هفت سالگی به دلیل نبود مدرسه در مسجد «امیرالمؤمنین» بیجارسر، توسط سپاه دانش گذراند و توانست خواندن و نوشتن را بیاموزد.

از ویژگی‌های اخلاقی شهید «زاد فلاح» خوشرویی، مهربانی، شوخ طبعی، پرتلاش، دلسوز پدر و مادر و غمخوار خواهران و برادران خویش بود. وی از همان اوایل نوجوانی در فعالیت‌های مذهبی نظیر برگزاری مراسم دعای کمیل، زیارت عاشورا، دعای توسل، اقامه نماز جماعت و همچنین در برگزاری ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه‌السلام) با دوستان هم محلی خویش مانند شهیدان «ابراهیم نجفی»، «یعقوب نوروزی»، «مهدی مجلل» حضوری فعال داشت.

وی از همان اوایل نوجوانی به کار و تلاش مشغول شد و در امر کمک خرجی به پدر و مادر خویش احساس مسئولیت می‌کرد و خودش کار می‌کرد تا هزینه تحصیل برادران و خواهرانش را تأمین کند. چندسالی مشغول به کار و تلاش در امر ساختمان‌سازی بود، به‌طوری که چند سال در این کار به‌عنوان معمار فعالیت می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی از سنگر کار و تلاش به سنگر ایثار و شهادت عزیمت کرد و در سن ۱۸ سالگی داوطلب عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. او عاشق امام خمینی (ره) بود و برای جلب رضایت پدر و مادر خویش می‌گفت که من سرباز خمینی کبیر هستم و بایستی ادای وظیفه کنم. شهید «زادفلاح» پس از ۲۰ ماه خدمت در مناطق مختلف جنگی، سرانجام در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۶۷، در موسیان بر اثر گرمازدگی به شهادت رسید.

 

 

  • نویسنده : با شهید
  • منبع خبر : خبرگزاری دفاع مقدس