تصویر برداری از سنگ مزار شهدای جوانرود کرمانشاه و حومه شروع شد / یاران شهید سید فاروق زارعی از راه رسیدند
تصویر برداری از سنگ مزار شهدای جوانرود کرمانشاه و حومه شروع شد / یاران شهید سید فاروق زارعی از راه رسیدند

مقام معظم رهبری بسیار زیبا عظمت هدیه روحتان را به تصویر کشیده است. فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است. ۲۷/۱۱/۱۳۹۳

بسم رب الشهدا

خادمان شهدا در شهرستان جوانرود با دلنوشته ای برای شهید سید فاروق زارعی به جمع ما پیوستند و کار خود را تصویربرداری از مزار شهدایی که در گلزار شهدای جوانرود آرمیده اند آغاز کردند.

زمان به وقت اذان صبح است . انگار صبح بوی باران نم کشیده با خاک بهاری را می دهد همان بویی که بعد از بارش نم نم باران از خاک ساکت بلند می شود و لبخندی اضافه می کند بر لبان کودکان بازیگوش کوی و برزن .

عجیب نیست که صدای خنده می شنوم ُ خنده هایی که با نسیمی آرام از دور به گوش می رسد امروز میهمانم . میهمان عزیزانی که پاکی کودکی روحشان آنان را به سرمنشاء پاکی و بخشش رسانده است . اگر گوش شنوا داری واضح صدایت می کنند و راه را نشانت می دهند . این دیار با بوی عطر آسمانیشان ُ با شکوه قامتشان و با بخشش روحشان آراسته به آرامش است .

سید بهشتی، آوردن نام تو صدها کیلومتر دورتر از پیکرت از زبان من جاری شد و عشق به همسفرانت را به من هدیه داده و تو چه آسوده در گیر و دار فتنه ها توانسته ای به مفهوم نامت حق را از باطل جدا کنی . امروز انگار به پیشوازم آمده بودی چون من آنجا غریب بودم و تو آشنایم، هیچگاه تا به امروز تفکری نکرده بود افکارم . شلوغی کلاس درس و لبخندهای آرام تو امروز از ابتدای راه تا کنون همراه من است . زیبایی حل شدنتان در خورشید را نمی توان تجسم کرد . برکت زانو زده روبروی بخشندگی قامتتان و رخسارش به سرخی شرمندگیست . کلمات ُ خود را به دیوار ذهنم می کوبند و نمی توانند ایثار تو و دوستانت را به مفهوم بکشند . امروز شرمنده این همه سادگی و آرامش و گذشت شما هستیم .

به قول استادعزیزم اینجا احساس میکنی به پیشوازت آمده اند تا تو را هم از نعمات بهشتی آگاه سازند و ببرند . آری تو به وقت اتمام میهمانی من هم هنوز تکیه داده ای به تابلوی ورودی آرامگاهت و لبخند می زنی . می دانی که ما ره گم کردگان به چراغ راهنمای تو و دوستان نیازمندیم ُ اشکهایم اشک شرمندگیست و تو چه متواضعانه سوغات فاتحه مرا بغل می کنی و به نورهای دیگر میگویی برادر من است . آری تنها افتخارم این است که دین همچون شما عزیزانی را برادران من نامیده است و این عهدی فراتر از تعهدهای خونی است . سفیر عشق شهید است و ارباب عشق حسین (ع) و وادی عشاق کربلاست ُ جایی که ارباب عشق سر به باد می‌دهد تا اسرار عشاق را بازگو کند که برای عشاق راهی جز از کربلا گذشتن نیست . با کلمات بازی نشاید تا ایثار تو بازگوید .

مقام معظم رهبری بسیار زیبا عظمت هدیه روحتان را به تصویر کشیده است
فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است. ۲۷/۱۱/۱۳۹۳

عهدی که با استاد بستیم بوی تو را روی پیراهنم بر جایی گذاشته است. تو شروعی دوباره را به من بخشیدی سید بهشتی من . عهدی که جاری شد به جا خواهد ماند . کنار خودت جایی برایم بگذار . میهمانی روی سفره شما انگار تمام ناشدنیست .

با دیدگان سرخ شهادت نگاه کرد
گفتا که: ای عزیزترین تکیه گاه من بشنو پیام ما
ما کشتگان راه خداییم ، غم مدار

پاینده ایم و این بود آخر کلام ما

“هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق”

“ثبت است بر جریده علم دوام ما”

حس نوشته ی غریب ترین به جا مانده    گلزار شهدای شهرستان جوانرود واقع در  آرامگاه حاجی ابراهیم

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : سایت گلزار شهدا