یک گفت‌وگوی خواندنی با دختر دبیرکل حزب الله لبنان؛ پاسخ به شایعات اسرائیل درباره نصرالله
یک گفت‌وگوی خواندنی با دختر دبیرکل حزب الله لبنان؛ پاسخ به شایعات اسرائیل درباره نصرالله

دختر دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به معیارهای دوگانه آمریکا در تعیین گروه‌های تروریستی می‌گوید: ما به قدرت ایران در عبور از تحریم‌ها اطمینان داریم.

به گزارش خبرگزاری ایثار، «زینب حسن نصرالله» دختر ۳۳ ساله دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگویی با پایگاه خبری العهد لبنان به ذکر جزئیاتی از زندگی خانوادگی‌شان و خصوصیات پدرش «سید حسن نصرالله» پرداخت.

دختر دبیرکل حزب‌الله لبنان در این گفتگو در خصوص مسئولیت زنان در حزب‌الله تأکید می‌کند: این مسئولیت در ابتدا حفظ خون شهدای مقاومت است. این زنان همچنین نقش بالایی در ساختن خانواده و جامعه دارند. زن با حجاب و عفاف خود می‌تواند از تمامی موانع در راستای منافع خود و جامعه‌اش عبور کند.

او در بخشی از این مصاحبه از ازدواجش در سنین پایین خبر می‌دهد و می‌‌گوید: دوست داشتم با یک جوان مجاهد ازدواج کنم و همین موضوع اتفاق افتاد. همسرم بزرگترین پشتیبان من بوده و کمک بزرگ به پایان تحصیلات من کرد، این در حالی بود که من مادر ۴ کودک بودم و دو پسر و دو دختر داشتم.

وی بزرگترین نقش زن در جامعه را مادری می‌داند و بیان می‌کند: همانگونه که امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله تأکید کرده‌اند زن در صورتی که بتواند در زمینه‌های مختلف و با حفظ حجاب خود و بدون تأثیر منفی بر خانواده‌اش کار کند، این موضوع مهم است.

دختر سید حسن نصرالله پیام همبستگی و افتخار خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران را اعلام و اظهار می‌کند: ما به قدرت هسته‌ای و علمی جمهوری اسلامی ایران برای عبور از مرحله کنونی و تحریمها اطمینان داریم.

وی با ابراز اینکه هرگونه صحبت درخصوص سازش یا دوستی با شیطان بزرگ (آمریکا) توهم است، می‌گوید: آمریکا فقط بر اساس منافع خود کار می‌کند و هیچ‌کس از این موضوع در امنیت نیست. ببینید که آنها چگونه داعش را ایجاد و در ادامه با آن اعلام جنگ کردند.

زینب تأکید می‌کند: امروز تمسخرآمیز است که آمریکا کشور ایران، حزب‌الله لبنان و جنبش‌های مقاومت فلسطین را تروریستی می‌نامد، اما در مورد اسرائیل چنین چیزی نمی‌گوید.

وی در خصوص تأثیرپذیری از شخصیت دبیرکل حزب الله لبنان می‌گوید: این تأثیرپذیری کاملاً طبیعی است، ایشان روی دوست و دشمن تأثیر دارند، چطور می‌شود که من از ایشان اثر نگیرم؟!

زینب در این مصاحبه می‌گوید که قبل از جنگ ۳۳ روزه به‌راحتی می‌توانسته به منزل پدری برود و با پدر ناهار یا شام بخورد، اما وضعیت پس از این جنگ در سال ۲۰۰۶ به کلی تغییر کرده است.

زینب نصرالله درباره بزرگترین درسی که از پدرش آموخته، ابراز می‌دارد: بزرگترین درسی که از پدر آموخته‌ام تواضع است؛ وی انسان بسیار متواضع و باحیایی است و این صفت اهل بیت و علمای بزرگ است؛ به‌عنوان مثال امام خمینی(ره) یک نمونه و اسوه بود. با تمام بزرگی پدرم به حیا و سادگی زندگی او نگاه کنید، این همان چیزی است که من دوست دارم و معتقدم صفتی است که مردم هم عاشق آن هستند.

زینب درباره میزان رفاهش در زندگی اظهار می‌دارد: ما از طبقه متوسط هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که فقر را از ما دور کرد، معیشت من از شغل همسرم می‌گذرد. پدرم به دلیل موقعیتش می‌توانست در رفاه بیشتری باشد، اما او تواضع و زندگی عادی را دوست دارد. کسانی که دنبال زندگی لوکس هستند،‌ رویکردهای خاص خود را دارند.

وی در خصوص محل زندگی سید حسن نصرالله می‌گوید: مطمئناً [بر خلاف شایعات اسرائیلی‌ها] او در زیر زمین یا محبوس نیست، هر چه می‌خواهد در اختیارش است، زندگی او در تمام جوانب به جز نقل‌وانتقال‌ها و دیدارها عادی است، اما درباره این دو مورد تدابیر امنیتی اتخاذ می‌شود.

زینب در پاسخ به سؤالی درباره برادرش «هادی» که در سپتامبر ۱۹۹۷ به دست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسید، بیان می‌کند که در زمان شهادت هادی ۱۲ سال داشته و زیاد شهادت وی را به خاطر نمی‌آورد، اما او بسیار متواضع و مهربان و مورد علاقه پدر و مادر بوده و سعی می‌کرده از هر کاری که منجر به رنجش پدر و مادر شود، دوری کند.

زینب در اشاره به جزئیات دیگر زندگی خانوادگی‌شان اظهار می‌کند: زمانی که پدربزرگ حضور داشته باشد نوه‌ها برای نشستن کنار وی در رقابت هستند و در این رقابت سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند، اما او می‌گوید “کودکان را رها کنید تا راحت باشند” و ابداً از این وضعیت ناراحت نمی‌شود. او همچنین امور مربوط به نوه‌های بزرگ‌تر را دنبال می‌کند و به بسیاری از آنها که در سنین بالاتر هستند، مشاوره می‌دهد.

دختر سید حسن در پایان تصریح می‌کند که در طول سال فقط چندبار می‌تواند پدر را ببیند، اما قبول دارد که سید فقط متعلق به خانواده نیست، بلکه متعلق به کل امت اسلام است؛ بنابراین همین دیدارهای کم را هم نعمت می‌داند.

انتهای پیام/