سید حسن نصرالله: حاج قاسم در خط مقدم و روی خاکریزها زندگی کرد و شهید شد
سید حسن نصرالله: حاج قاسم در خط مقدم و روی خاکریزها زندگی کرد و شهید شد

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان با تمجید از مقام شامخ شهید سلیمانی و ابومهدی تاکید کرد این شهداء سال‌ها در خط مقدم و روی خاکریزها زندگی کردند، بین رزمندگانی که در تشنگی و گرسنگی و غم و دردهایشان شریک بودند.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، شامگاه دیروز (دوشنبه) در دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی در زندگی بسیار سختکوش بود و وقت استراحت فرا رسیده بود. حاج قاسم در حسرت دیدار با خدا بود. او در ادامه گفت: پیامد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس توسط آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد. آمریکا همان کسی است که شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را ترور کرد و این موضوع نیاز به بررسی ندارد. عوامل، آمران و مجریان ترور شهید حاج قاسم و ابومهدی مهندس از ساعات اول حادثه برای همه مشخص بود.
کدام طرفیم؟
سید حسن نصرالله گفت: باید موضع خود را مشخص کنیم که کدام طرفیم. عراق میدان جهاد حاج قاسم و ابومهدی بود. عراق سرزمین شهادتشان هم شد. نگاه کنید به قاتل و شهید. شهید حاج قاسم است و همراهانش. ابومهدی هست و همرزمانش در الحشد‌الشعبی و قاتل هم آمریکا. موضع [ما و شما] چیست؟
وی در ادامه افزود: به بیست سال گذشته نگاهی کنید. آمریکا وارد عراق شد و میلیون‌ها نفر را کشت و نقاط مختلف این کشور را تخریب و ثروت آن را تاراج و صدهاهزار نفر را زندانی کرد. رسوایی زندان ابوغریب هنوز برای همه معروف است. این آمریکاست قبل از اینکه حاج قاسم را بکشد.آمریکا قبل از این ترور، کشت،‌ زندانی کرد، شکنجه کرد، تاراج کرد و هر کاری خواست در عراق انجام داد.آمریکا داعش را ساخت تا دوباره به بهانه آن ارتش خود را در منطقه مستقر کند.خطر موجودیتی ایجاد کردند. کربلا تهدید شد.آمریکا مسئول همه جنایاتی است که داعش در عراق و سوریه مرتکب شد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود:این قاتل ظالم مستکبر منافق که نفاقش در تاریخ نظیر ندارد،‌ آمریکاست. اما نگاه کنید به شهید؛ حاج قاسم کسی است که در مقابل این اشغالگری ایستاد و از عراقی‌ها حمایت کرد و گروههای مقاومت را تأسیس کرد تا اینکه پیروزی بزرگ در عراق حاصل شد و آمریکایی‌ها را از عراق بیرون کرد.وقتی آمریکا داعش را به عراق برد‌، اولین کسی که در کنار مردم عراق ایستاد تا از کرامت و عزت آنان دفاع کند، حاج قاسم بود که نماینده جمهوری اسلامی ایران، نماینده سپاه و نماینده مردم ایران بود.
سید حسن نصرالله گفت: ابومهدی و برادرانش هم اولین کسانی بودند که به فتوای مرجعیت [برای مبارزه با تکفیری‌ها] لبیک گفتند.این شهداء سالها در خط مقدم و روی خاکریزها زندگی کردند، بین رزمندگانی که در تشنگی و گرسنگی و غم و دردهایشان شریک بودند اگر امروز عراق از نعمت امنیت و ثبات تا حد زیادی برخوردار شده،‌ به برکت این شهداست. وی در ادامه گفت: در شناخت دشمن و دوست، آیا فرد منصفی هست که شهید و قاتل را مساوی بداند؟ یا جمهوری اسلامی ایران و آمریکا را مساوی بداند؟ آیا کس منصفی پیدا می‌شود که بگوید ایران دوست است آمریکا هم دوست است؟ یا بگوید آمریکا دوست است و ایران دشمن؟ حاج قاسم و همه کسانی را که وی نماینده‌شان بود، بگوید دشمن است؟ خیر. اگر اینطور باشد این فاجعه در سطح درک و ادراک است. برخی اکنون در حال مخدوش کردن وجهه شهید و بزک کردن چهره آمریکا هستند.
ایران یا عربستان؟
 افزود: نگاه کنید به عربستان. آیا ایران کشور برادر است و عربستان هم برادر؟ نگاه کنید به عربستان که چه مقدار انتحاری به عراق فرستاده شد؟ نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور و ولی‌عهد سابق سعودی خودش اعتراف می‌کند. فیلمش هنوز در رسانه‌ها هست. وی خودش درباره ارسال هزاران انتحاری به عراق صحبت می‌کند. سازمان اطلاعات عربستان سعودی خودروهای بمب‌گذاری شده به عراق فرستاد. ایران چه؟ ایران جوانان و مردانش را به عراق فرستاد تا آنجا در حمایت از عراق و مردمش به شهادت برسند چطور می‌توان بین قاتل و شهید تفاوت قائل نشد؟ برخی وانمود می‌کنند که ایران دشمن است و عربستان دوست.