از بعثت نبوی تا بعثت مهدوی
از بعثت نبوی تا بعثت مهدوی

در این نوشتار نخست بعثت اخرین پیامبر الهی (ص) ، سپس انفجار نور انقلاب اسلامی و بعثت ولایی زمینه سازی ظهور مهدوی تبیین شده ، آنگاه به ظهور بقیه الله (عج) پرداخته شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 از بعثت نبوی (ص) تا بعثت مهدوی (عج)

  • بعثت اول : بعثت آخرین پیامبر الهی
  • آخرین فرستاده الهی، حضرت محمد(ص) در ۲۷ رجب چهلم سال عام الفیل در غار حرا هنگام مناجات با پروردگار یکتا ؛ با نزول جبرییل امین و انتقال پیام وحی  الهی ، مژده رسالت را به او داده و پیامبر امی با خواندن آیه های نخستین سوره علق ؛ آغاز وحی و بعثت با نام خدا و با خواندن، قلم، علم و آموزش آمیخته گردیده و ندای توحیدی با هدف ترویج مکارم اخلاق شروع شد.ونخستین حکومت اسلامی نبوی را پی ریزی کرده و مدتی بعد دومین حکومت اسلامی علوی شکل گرفت. بعثت پیامبر (ص) با جانشینی امامان معصوم (ع) تداوم یافت ؛ لکن غاصبان حکومت اسلامی محدودیتهای زیادی را برای امامان بوجود آورده و حتی انان را به شهادت رساند ، بدین جهت آخرین امام (عج) ، از نظرها غایب شدند .

 

  • بعثت دوم : انفجار نور انقلاب اسلامی
  • طی ۱۴ قرن پس از بعثت نبوی در کشورهای اسلامی حکام جایر بر ملل مسلمان سلطه داشته و دارند و بخصوص در مهمترین کشور شیعی ، حکومت شاه اندر شاهی وابسته ظالم و بدور از سیره نبوی ؛ حکمرانی کرده و مانع از گسترش انوار الهی می شد و بحمدالله با انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی ، این نظام ستمشاهی بکنار زده شد و حکومت اسلامی ، استقرار یافت و انوار اسلام تاب به سراسر جهان در حال تورافشانی می باشد .
  • انفجار نور الهی در جهان ظلمانی استکباری قرن معاصر باعث شد که انقلاب اسلامی همانند نور، ظلمت نظامات ظالم حاکم را آشکارسازد. امواج و تاثیرات انقلاب اسلامی ، سبب بیداری اسلامی و بیداری محرومین و ازادی خواهان جهان گردیده و این انفجار نور در عصر ظلمت و سکوت ؛ در حال تبدیل به فریاد به نظامات ظالم جهانی می باشد .

 

  • بعثت ولایی زمینه سازی ظهور مهدوی
  • شعاع انوار بعثت نبوی در حال تجلی در عالم بوده و از انجا که براساس حدیث «انا مدینة العلم و علی بابها» برای بهره مندی از نور ضرورت ورود از باب امیر المومنین (ع) وامامان جانشین وی می باشد و درعصر غیبت با فقیه جامعه الشرایط و رجوع بدان می باشد .
  • بر خلاف تبلیعات دشمنان و برخی تا اگاهان مبنی بر دمیدن جدایی دین از سیاست و پرهیز از حکومت اسلامی ، برعکس بر اساس نظر صریح امام خمینی اسلام همه چیزش سیاسی بوده و با نظام سازی و شکل دادن حکومت اسلامی ، هم میتوان بستر سازی کرد و هم اذهان را برای پذیرش و انتظارحکومت جهانی مهدوی اماده ساخت.
  • انقلاب کبیر و شکوهمند اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ی پنجم و چله دوم حیات خود نهاد ،که فراز ونشیبهای فراوان و شیرینی ها وتلخیهای گوناگونی را چشیده و  اگرچه دشمنان مستکبرش  وعناصرنفوذیشان گمان‌های باطلی در سر داشتند،  در پیچ تاریخی و نقطه‌ی عطف انقلاب اسلامی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب»و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف و بی نظیر چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی راهبردی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.
  • بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب اسلامی » تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان مومن انقلابی که به ‌مثابه منشوری راهبردی برای برداشتن گام بلند  انقلاب و «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی » خواهد بود و انشاالله «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم زده و شکل خواهند داد.
  • گام دوم، انقلاب را «به آرمان های والایش که همانا ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع وظهورخورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست درجهان ظلمت زده » هموار خواهد کرد . : ” عزیزان! …. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.” ( امام خامنه ای ،عبارت هشتم درآغازبیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ )
  • بعثت حضرت محمد(ص)، سرآغاز حركتی آگاهانه در مسیر توحید الهی بوده و انقلاب اسلامی ایران با احیای معارف اسلامی درجهان ، درجهت تنویر افکار عمومی و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) می باشد.

 

  • بعثت چهارم : ظهور بقیه الله (عج)
  • باور به منجی در آخرالزمان، نقطه اشتراک همه ادیان توحیدی در مکتوبات دینی امت‌ها است. و ان اینکه شخصیتی نجات‌­بخش ظهور خواهد کرد و عدالت را در سراسر عالم هستی مستقر می‌کند.
  • کشورهای غربی در حالی دوران آخرالزمان را دوران توحش و نابودی تمام ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی معرفی می‌کند که برخی از اندیشمندان شیعی معتقدند این دوران مقدمه ای برای ورود به حکومت وعده الهی ظهور است.
  • وعده ای که خداوند متعال در قرآن کریم درباره ظهور امام زمان (عج) مکرر حکومت صالحان بر زمین را بشارت می دهند.
  • با توجه به نظام سلطه حاکم برجهان و عدم فریادرسی این نهادهای بین المللی به ندای مظلومان جهان ، امروز بیش از هرزمان دیگر نیاز به منجی و حکومت عدالت گستر محسوس می باشد.
  • بسیاری از مردم مایل هستند درباره موضوعات بزرگ ناشناخته ، بخصوص که در شرایط کرونا زندگی شان را به هم ریخته اطلاعاتی به دست بیاورند. و وقتی با عجز نهادهای سراسر جهان مواجه شده ، و بشر هنوز نادان و ناتوان در حل این مشکل می باشد، این وضعیت استیصال ، سبب آن خواهد شد ، ضمیر درونی افراد فعال شده و بدنبال منجی بگردد .
  • “ما به زمان ظهور امام زمان ارواحنافداه، این محبوب حقیقی انسانها نزدیک شده‌ایم؛ زیرا معرفتها پیشرفت کرده است. امروز ذهنیت بشر، آماده‌ی آن است که بفهمد، بداند و یقین کند که انسان والایی خواهد آمد و بشریت را از زیربارهای ظلم و ستم نجات خواهد داد؛ همان چیزی که همه‌ی پیغمبران برای آن تلاش کرده‌اند، همان چیزی که پیغمبر اسلام در آیه‌ی قرآن، وعده‌ی آن را به مردم داده است: «و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم(بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از بسیجیان ، ۱۳۷۸/۰۹/)

 

  • سخن پایانی :
  • امروز جریانات کفر جهانی ( امریکا و کشورهای غربی ) ومنافقین خارجی ( اسلام امریکایی عربستان وهابی و…) داخلی ( جریانات ضدانقلاب تابلو دار و بی تابلو ) با تمام توان ، در صدد تخریب و تضعیف جکومت اسلامی و نایب امام زمان و محرومیت جامعه از امامت ولی فقیه هستند وبدنبال تکرار بزرگترین ظلم تاریخ (واقعه سقیفه ) در حق بشریت امروزی وبخصوص ام القرای جهان اسلام هستند . بر همین اساس کسانیکه به هر نحویی در تخریب این ستون انقلاب تلاش کنند ، درجهت تضعیف زمینه سازی تحقق حکومت مهدوی گام برداشته وعقوبت الهی را بهمراه خواهد داشت .

 

کلمات کلیدی : بعثت پیامبر اسلام پیامبر الهی  – نبوی (ص) – مهدوی (عج)- امام مهدی (عج) بقیه الله ظهور – انقلاب اسلامی امام خامنه ای ولایت ولایت فقیه  –

 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ، مولف کتاب نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی – ایرانی ( برپایه مبانی نظری و فرایند فکری سازنده شهر اسلامی )