شهید هاشمی شجاعانه در نیزارها به دل دشمن زد و سبب استحکام نظام شد
شهید هاشمی شجاعانه در نیزارها به دل دشمن زد و سبب استحکام نظام شد

رسالت ما نسبت به شهدای والامقام ، که دین برگردن ما دارند ، علاوه بر یاد و  زنده نگه داشتن نام آنها ، الگو قراردادن زندگی شهدا و ترویج راه شهدا و عمل به وصایای آنان می باشد .

همانطور که شهید هاشمی شجاعانه در نیزارها به دل دشمن زد و سبب استحکام نظام شد ، امروز نیز ما وظیفه داریم بی واهمه به دل دشمن بتازیم و جبهه های فرهنگی و غیره را تحکیم بخشیم !

مراسم سالگرد شهید سید علی هاشمی معروف به سردار هور ، در ظهر روز ۳ تیر ۱۴۰۲ در مسجد حضرت ولی عصر ( عج ) بلوار ابوذر پیروزی تهران ، با سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی پس از نماز عصر برگزار شد .

 *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن گرامیداشت نام و یاد همه شهدای اسلام  چکیده ای از زندگی نامه شهید سید علی هاشمی را توصیف کرد: سید علی هاشمی در ۱۰ دی ۱۳۴۰ در اهواز بدنیا آمد ، با شکل گیری مبارزات انقلاب ، بسیار فعال بود ، پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷، وی با همکاری گروهی در دشت آزادگان، اقدام به تشکیل سپاه حمیدیه و…. میکند . ایشان پیشنهاد دهنده عملیات در هور بود و با یازده ماه کار شناسایی در هور توسط هاشمی، عملیات خیبر طراحی شد . و در ۳ اسفند ۱۳۶۲ آغاز شدو پس از ۲۰ روز نبرد خونین، در ۲۲ اسفندماه ۱۳۶۲  ازادی دو جزیره مجنون را بهمراه داشت و سال بعد نیز در اسفندماه ۱۳۶۳ به مدت ۱۰ روز در منطقه هورالعظیم، عملیات بدر صورت میگیرد . ایشان در قرارگاه نصرت از نیرو‌های بومی و عرب‌های ایرانی استفاده کرد و این مساله نقش بسزایی در مخفی ماندن هویت نیرو‌های ایرانی حین انجام عملیات شناسایی در منطقه هور شد . در عملیات تهاجم سراسری عراق در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ که بدنبال خیانت تحمیل قطع نامه به نوشاندن جام زهر به امام شد ، در حین انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، توسط بالگرد های دشمن در ٢۶ سالگی به شهادت می رسد . لکن با توجه به مجروح شدن و اسارت همرزمش بنام گرجی‌زاده ، تصور می‌شد که هاشمی نیز اسیر شده ، لذا سالها بنام مفقود بود . پدرش ۱۶ سال درب منزل می نشست و منتظر بازگشت فرزندش بود و عاقبت وی را ندید و ترک دنیا کرد و نهایتا پیکر وی ۲۲ سال بعد در عملیات تفحص شناسایی و باز میگردد و در روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹، در نماز جمعه تهران تشییع وسپس در گلزار شهدای اهواز جاودانه و مزارش میعادگاه عاشقان میشود .

* ایشان در خصوص ماموریت شهید هاشمی گفت : شهید هاشمی در دل هور ، در راههای ابی در نیزار و احتمال کمین دشمن ، در تاریکی شب و همه مشکلات عبور و گرما و….. رفته و مواضع دشمن را شناسایی کرده و دو عملیات بزرگ خیبر و بدر را رقم زد . شجاعت بی نظیر و فداکاری تا تقدیم جان تلاش مجاهدانه داشت .

* وی در خصوص شهید هاشمی تجلی بخش حدیث علوی  اظهار داشت : اطلاعات و شناسایی که شهید هاشمی انجام میداد ، یعنی رفتن بارها بی واهمه به عمق دشمن رفتن و این یعنی اوج ایمان به خدا و نترسیدن ، و عمل به فرمایش امام علی (ع) که جمجمه به خدا بسپار / أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَکَ / و عینیت بخشیدن به این حدیث که :” اگر کوه ها از جای بجنبد تو استوار باش. دندان بر دندان بفشار. جمجمه ات را به خدا بسپار. ” یعنی از مرگ نهراسیدن و تجلی ایمان در صحنه های سخت رزم بوده است .

* ایشان در خصوص رسالت ما در قبال این شهدا بیان داشت : رسالت ما نسبت به شهدای والامقام ، که دین برگردن ما دارند ، علاوه بر یاد و  زنده نگه داشتن نام آنها ، الگو قراردادن زندگی شهدا و ترویج راه شهدا و عمل به وصایای آنان می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی ضمن بیان فرازهایی از وصیت شهید هاشمی در خصوص جامه عمل پوشاندن جلوه های وصیت وی در عصر حاضر توضیح داد :

  • خداوند امکان شهید شدنم در بیابانی بی آب قرار ده که هم چون مولایم امام حسین(علیه السلام) تشنه شهید بشوم.
  • خداوند می خواهم موقع شهید شدن، سر از بدنم جدا شود، تا در محضر سیدالشهدا سلام الله علیه سر افکنده نباشم.
  • خداوندا! می خواهم هنگام شهادت هردو دستم از بدن جدا شود تا درمحضرپرچم دارالاسلام حضرت ابوالفضل شرمنده نباشم.
  • شما همیشه خون ما را زنده نگه دارید، تا اسلام زنده بماند.
  • شما رفتارتان طوری باشد که دیگران رفتار شما را سرمشق خودقرار بدهند.
  • ای امّت شهید پرور ایران، مارفتیم ، ولی مسئولیّتش را بردوش یک به یک شما گذاشتیم و آن رسوای منافقین است و حفاظت از خون شهدا.
  • و ای امّت مسلمان / بدانید که این منافقان هرگاه قدرت به دستشان بیفتد، آن چنان با شما رفتارمی کنندکه مغولان با ایرانی ها کردند. به قول امام عزیزمان که می فرمایند: منافقین از کفار بدترند، به راستی چه سخن درستی است ؛ چون این منافقان هستندکه خون شهیدان ما را پایمال می کنند.
  • ای مسلمین جهان ما از شهادت نمی ترسیم چون در قاموس شهادت، واژه ی وحشت معنی ندارد، ولی می ترسیم بعد از ما، ایمان را سر ببرند.
  • ای شیعیان جهان ، سرنوشت ما را اباعبدالله در صحرای کربلا مشخّص کرده است.
  • ای امّت شهیدپرور، شما مانند اهل کوفه نشوید،/ ، مبادا از این عقیده بر گردید که اهل کوفه هستید.
  • مبادا شیطانک ها شما را بفریبند، همین طوری که ابن زیاد لعنت الله به وسیله ی زر و زور مردم کوفه را به پیمان شکنی در تاریخ ثبت کرد.
  • توصیه به دوستان حزب اللهی:از شما می خواهم که اسلحه به زمین افتاده مرا بردارید و برای خدا علیه دشمن حزب الله بجنگید.
  • پشتیبان ولایت فقیه باشید.
  • شعار مرگ بر آمریکا یادتان نرود.

* ایشان در خصوص تداوم راه شهدا گفت : امروز که از سوی دشمنان تهاجم فرهنگی گسترده و جنگ شناختی وجود دارد ، بایستی کانون های تهاجم دشمن را شناسایی کرده و علیه آنها برنامه ریزی داشته باشیم . شهدا در این راه جان خویش را تقدیم انقلاب کردند ، اما امروز نیاز به تقدیم جان نیست و باید در این راه تلاش کرده و از وقت و عمر و حتی ابروی خویش مایه بگذاریم  .

* وی در خصوص تداوم راه شهید هاشمی گفت : همانطور که شهید هاشمی شجاعانه در نیزارها در دل دشمن رفت و سبب استحکام نظام شد ، امروز نیز ما وظیفه داریم بی واهمه به دل دشمن بتازیم و جبهه های فرهنگی و غیره را تحکیم بخشیم !

* ایشان در خصوص رسالت عصر حاضر چنین بیان کرد : امروز برای تداوم راه شهدا بایستی به فریضه امربه معروف و نهی از منکر ، وبخصوص جهادتبیین بپردازیم که یک واجب فوری عینی است . حمایت از نظام اسلامی و عمل به بیانات رهبری بر همه فرض می باشد .

 * دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان در خصوص دین خون شهدا ، زمینه سازی ظهور چنین اظهار داشت : امروز دین خون شهدا بر گردن ماست و ما که وارث نهضت امام خمینی و متنعم به نعمت حکومت اسلامی هستیم و این توفیق و بلکه این دین بر عهده ما هست که حکومت جمهوری اسلامی را صیانت کرده و هم برای ظهور تلاش کنیم و جز منتظران عملی آن باشیم . امروزوظیفه ما درگام دوم انقلاب اسلامی این است که ظهور را نزدیک نموده و حکومت جهانی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) را زمینه سازی  وبستر سازی کنیم  .

سالگرد شهید سید علی هاشمی معروف به سردار هور ، مسجد حضرت ولی عصر ( عج ) بلوار ابوذر پیروزی تهران ،  ۳ تیر ۱۴۰۲ ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

  • نویسنده : با شهید
  • منبع خبر : ایثارپرس