جهاد شهید «عینعلی» با انتشار کتاب «زمانی برای عاشقی» تکمیل شد
جهاد شهید «عینعلی» با انتشار کتاب «زمانی برای عاشقی» تکمیل شد

امیر «فولادی» گفت: همسر شهید، نویسنده و ناشر کتاب «زمانی برای عاشقی» با این کتاب توانستند جهاد قهرمان داستان را تکمیل کنند. ما معتقدیم دوران جهاد یک رزمنده زمانی تمام می‌شود که بتواند حماسه‌هایی که خلق کرده را به رشته تحریر در بیاورد و برای نسل امروز و آینده منتشر کند.

مراسم رونمایی از کتاب «زمانی برای عاشقی» عاشقانه‌های یک فرمانده در وصف خاطرات «معصومه خدابخشی» همسر سردار شهید «محسن عینعلی» با حضور امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان امروز در راستای کنگره هشت هزار شهید استان همدان در خانه کتاب و ادبیات تهران برگزار شد.

همچنین در این مراسم «فاطمه قاسم پور»، «فاطمه رحمانی» و «زهرا شیخی» جمعی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در این مراسم اظهار داشت: این روزها سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس است، یاد ۶ هزار شهید این عملیات که افتخار بزرگی را برای ما آفریدند گرامی می‌داریم که خرمشهر قهرمان را از یک نقطه‌ای که در جنوب غربی‌ترین موقعیت نقشه ایران بود تبدیل به یک الگوی وحدت ملی برای کشور کردند.

وی افزود: خرمشهر دو نقش را برای ما در دوران دفاع مقدس بازی کرد که یک نقش مقاومت ۳۴ روزه بود که در آن درس‌ها و حماسه‌های فراوانی است که بایستی به آنها پرداخته شود و دیگری نقش پیروزی بود که با پیروزی خرمشهر حقیقتا انسان وقتی نگاه می‌کند، می‌بیند حماسه‌ای رقم خورد که می‌تواند صدها سال آینده برای هر ایرانی افتخار و برای همه مردم و مسلمانان منطقه الگو باشد.

امیر فولادی خاطرنشان کرد: شهید صیاد‌شیرازی زمانی که دستور عملیاتی الی‌بیت المقدس را می‌خواست امضا کند این جملات را مرقوم کرد که رهبری این عملیات سرنوشت ساز همچنان بر عهده ولیعصر (عج) است و برای حفظ وحدت، مسئولیت فرماندهی و هدایت این عملیات را شخصا با توکل به خدا به عهده می‌گیرم، چون جنگ و رزم در راه الله است و پیروزی به نام الله و رزمندگان به ثبت می‌رسد.

وی یادآور شد: ما در این عملیات با غافلگیری تمام در یک منطقه بسیار وسیع با یک عملیات‌های مداوم و پی در پی بلافاصله یک ماه بعد از عملیات فتح‌المبین، توانستیم یک عملیات عبور از رودخانه بسیار عظیمی را انجام دهیم و تلفات عظیم را به دشمن وارد کنیم و درخشان‌ترین کارنامه عظیم نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس را رقم بزنیم.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: امیدواریم از این درس‌های عملیات بیت المقدس که توانست چنین عزت و سربلندی برای ما ارمغان بیاورد و ملت ما را به بزرگترین هیجان و شادی برساند الگو برداری کنیم و بتوانیم با ان همدلی و وحدت پیروزی‌های پی در پی را رقم بزنیم و شاهد تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی باشیم.

وی بیان داشت: کتاب «زمانی برای عاشقی»، عاشقانه‌های شهید «محسن عینعلی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس است که دو بانو یکی همسر شهید که مسئولیت روایتگری آن را به عهده گرفته و دیگری نویسنده در تهیه آن نقش موثری داشتند.

امیر فولادی با اشاره به بیانات امام راحل، عنوان کرد: ما مفتخریم که بانوان و زنان ما در صحنه‌های فرهنگی، اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان فعالیت و در راه تعالی اسلام تلاش دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کتاب روایت گمنامی و غربت یک شهید است، که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص می‌فرمایند اگر ما در واژه شهید و شهادت دقت کنیم؛ مجموعه‌ای از معارف دینی، ملی و انسانی را ملاحظه می‌کنیم، که واقعا همه این معارف در وجود این شهید و همه شهدای ما جاری و ساری است.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این کتاب، روایت مظلومیت همسر شهید و دلتنگی فرزند آن است و روایت‌هایی در آن مطرح شده که گواه زنده بودن شهداست که در این امر تردیدی نیست و در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: در زنده بودن شهدا شکی نیست و این امر باعث شده که کشور ما با این همه تلاطم که در داخل و خارج برعلیه ما است، این کشور همیشه حفظ و در بحران ها سربلند بالا بیاید چه در دوران حیات با تن و جسم و چه بعد از شهادت با روح معنوی خود حافط و نگهدارنده کشور هستند.

امیر فولادی تصریح کرد: همسر شهید، نویسنده و ناشر آن با این اقدام توانستند جهاد قهرمان داستان را تکمیل کنند. ما معتقدیم دوران جهاد یک رزمنده زمانی تمام می‌شود که بتواند حماسه‌هایی که خلق کرده را به رشته تحریر در بیاورد و برای نسل امروز و آینده منتشر کند.

وی ادامه داد: از اینکه رسالت نویسندگی و نخبگی خودشان را انجام دادند، از اینکه شرح حال این شهید و انچه بر خانواده آن گذشته را برای نسل امروز و اینده بیان کردند بسیار مهم است و ما معتقدیم به همان اندازه که نوشتن این خاطرات مهم است رساندن ان به دست مخاطب هم مهم است‌.

رییس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: با توجه به اینکه استان همدان دارای بیش از ۸ هزار شهید است که تقریبا ۲۴۳ شهید آن از شهدای گرانقدر ارتش هستند به سوژه‌های دیگر نیز بپردازند به طور مثال شهید حقگویان و شهید عابص عابدی تهرانی، که بعد از بازنشستگی در ارتش به سپاه همدان پیوست و در عملیات مرصاد شهید شد.

انتهای پیام/