در رثای شهید والامقام حاج ابراهیم غلامعلیان و همسر مکرمه شان
در رثای شهید والامقام حاج ابراهیم غلامعلیان و همسر مکرمه شان

در این نوشتار رحلت همسر شهید ، و نیزچکیده ای از زندگینامه شهید حاج ابراهیم غلامعلیان و فرازهایی از وصیت نامه وی تبیین شده است .
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

همسر شهید ابراهیم غلامعلیان آسمانی شد !

حاجیه خانم مرضیه امینی همسر شهید والامقام حاج ابراهیم غلامعلیان ، پس از یک چله فراق از همسر شهیدش ، زینب گونه در دفاع از انقلاب و ارمانهایش زیست و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ به ملوک اعلی پیوست . مراسم تشیع این مادر مقاوم و صبور ولایی در روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ از درب منزلشان در اصفهان انجام گرفت.

ضمن عرض تسلیت به فرزند برومندشان اقای مهندس علی غلامعلیان برای یکایک این خانواده جلیل القدر آرزوی سلامتی و برای مادر گرامی علو درجات را ارزومندیم .

شهید حاج ابراهیم غلامعلیان

چکیده ای از زندگینامه شهید حاج ابراهیم غلامعلیان  

ابراهیم که در تاریخ هفتم اسفند ماه ۱۳۱۳ در خانواده اي متدین و مذهبی در یکی از روستاهاي شهرستان دهاقان اصفهان چشم به جهان گشود . در شرایط نامساعد حکومت پهلوی ؛ پدرش عباس اقا و مادر مومنه اش ، خانواده ای بسیار مذهبی و مقید بودند و همین جو مذهبی خانواده باعث شد که از همان سنین کودکی با قرآن انس گرفته و در کنارتحصیلات ابتدایی ، آموزش و تلاوت قرآن را فرا گیرد .

در سنین جوانی به جهت رعایت نشدن شئونات اسلامی در ارتش آن زمان از رفتن به خدمت سربازي خود داري نمود و همین امر سبب مهاجرت ایشان به طور مخفیانه به تهران شد و در کارخانه چیت سازي ري ابتدا به عنوان کارگر ساده و بعد از آن با مسئولیت سر کارگري مشغول به کار شد. با توجه به روحیه بخصوص خود ، اقدام به ساماندهی و اعتراض جهت رسیدگی به امور کارگران کرد و پس از تحقق خواسته هاي کارگران ، این امر موجب اخراج ایشان از کارخانه گردید، لذا شغل رانندگی را جهت امرار معاش انتخاب نمود .

با شروع مبارزات انقلاب در سال ۱۳۴۲ فعالیت هاي سیاسی خود را آغاز کرد و تحت عنوان راننده تاکسی اقدام به پخش نوار و اعلامیه هاي حضرت امام (ره) در مناطق مختلف از جمله پایگاه مسجد صدوق شهرري می نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو بسیج این مسجد شد .

با شروع جنگ تحمیلی در سن ۴۹ سالگی و با داشتن پنج فرزند ( فرزند پنجم، ۶ ماه از شهادت پدرمتولد شدند) ، آموزش اولیه نظامی را فرا گرفت . و بعنوان امدادگر در لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) همچون حبیب ابن مظاهر ، دوش به دوش جوانان پرشور عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه شرکت کرد .

سر انجام پس از اداي نماز جماعت ظهر به امامت ایشان ، در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۶۲ به آرزوي دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا بود نائل گردید.

و پس از تشییع باشکوه در گلستان شهدای اصفهان بخاک سپرده شد و مزارش محل زیارت عاشقان اسلام و انقلاب قرار گرفته است .

با شهادت ایشان برادر کوچکتر ،حاج اسماعیل غلامعلیان راه او را ادامه داد و با عضویت در سپاه پاسداران و شرکت در جبهه هاي جنگ ، دومین شهید خانواده نیز، در عملیات والفجر ۸ که در بهمن ۱۳۶۴ آغاز شد ، به درجه رفیع شهادت نائل گردید .

فرازهایی از وصیت شهید حاج ابراهیم غلامعلیان 

  • سعی کنید در برابر سختی ها و نا ملایمات ، صبور و بردبار باشید.
  • خدا وند متعال به وسیله همین مشکلات ، ما راامتحان می کند.
  • انشاالله که بتوانیم از این امتحان سر بلند بیرون بیاییم.
  • اگر من نیامدم ، همانند خانواده شهدا و جانبازان و اسرا ،بردبار باشید
  • وهمینطور که تا به حال توکل بر خدا کرده اید، بر همین عقیده باقی بمانید
  • و تلاش و فعالیت براي سر
  • بلندي اسلام را فراموش نکنید.
  •