جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب ، بزرگ پرچمدار مهدویت در جهان و زمینه ساز ظهور بوده و منتظران واقعی مهدوی بایستی از این پرچم دفاع کنند !
جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب ، بزرگ پرچمدار مهدویت در جهان و زمینه ساز ظهور بوده و منتظران واقعی مهدوی بایستی از این پرچم دفاع کنند !

نمازجمعه پرشکوه شهر باغستان در سالروز ایام ولادت امام مهدی (عج) در جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در مسجد جامع باغستان پس از ایراد خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه توسط حجه الاسلام والمسلمین بیطرف امام جمعه محترم شهر باغستان باحضور نمازگزاران باغستانی و دکتر حسین حق وردی نماینده مردم باغستان ، شهریار ، قدس و ملارد در مجلس یازدهم برگزار شد. سخنران پیش از خطبه های این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « وظایف دوران انتظار ظهور امام زمان (عج) » بود.

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تبریک سالروز ولادت امام عصر (عج) درخصوص وظایف دوران انتظار ظهور امام زمان بیان داشت : امام مهدی (عج) اخرین امام معصوم و  آخرین ذخیره الهی بوده که بنا به مصالح الهی از دیدگان بشر غایب شده و در روز موعود ظهور خواهند کرد ، تا آن زمان ، امام حاضر در عصر ما بوده و ما نسبت به امام و هادی خویش تکالیفی داریم که بایستی بدان عمل کنیم .

* ایشان در خصوص شناخت امام ، دسته اول از وظیفه شیعیان اظهار داشت : جنبه اول وظیفه همه شیعیان ، شناخت امام عصر خویش و معرفت و بینش نسبت به ابعاد وجودی وی و شرایط ظهور وی می باشد . که اگر وی را بدرستی نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده و از دین اسلام گمراه می گردد. و سپس شناخت نایب امام زمان خویش ، که حجت مهدی بر مومنان بوده و حکم وی همانند حکم امام زمان (عج) تلقی میشود . و در زمان ما فقیه جامع‌الشرایط یا بعبارتی ولی فقیه می باشد ، که امر وی بر ما نافذ می باشد . چون ما با حضرت ارتباط مستقیم نداریم لذا باید از نایبش یعنی ولی فقیه اطاعت کنیم . بزرگ شخصیت در دنیال که ندای مهدویت سر داده و بزرگترین شخصیت مقابل دجلان زمان ضد مهدویت ( صهیونیست جهانی ) ینه سپر کرده است ، امام خامنه ای می باشد ؛ که بیانات وی واجب الطاعه برای همه می باشد .

* وی در خصوص آسیب های موجود در مراسم جشنهای مهدوی اظهار داشت : گرچه هر تلاشی در بزرگداشت روز میلاد امام مهدی (عج) و مناسبتهای مرتبط مورد تاکید و ماجور بوده ، لکن مجالس بی تفاوت به معارف مهدوی و جشن های تهی از معارف که فقط به شور و نشاط می پردازند و نیز مجالس مذهبی که بی توجه به مصداق مسایل روز و تطبیق با شرایط حاضر می باشند ، در حق این روزهای مبارک و درحق مردم جفا می کنند. مناسبت های مذهبی فرصتهای بسیار مناسبی در ارتقا معارف و اصلاح سبک زندگی افراد به سمت مهدویت بوده و با شور و نشاطهای سطحی نباید از دست رود . این ایام فرصتهای نابی است که اصلاح وارتقای سبک زندگی متناسب با عصر ظهور حضرت را می طلبد . و ترویج فرهنگ انتظار و امادگی جامعه و زمینه سازی و امادگی بسیج عمومی را برای پیوستن به حضرت مهدی ( عج) در چنین مناسبتهایی تسهیل میکند .

* وی در خصوص تلاش های فردی منتظر ، دسته دوم از وظائف شیعیان گفت : دسته دوم از وظائف شیعیان منتظر ظهور تلاش های فردی شامل تهذیب نفس و اصلاح فردی درپرهیزکاری و اخلاق نیکو ، برابر رساله عملیه ، تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت (ع) ، همیشه در دل به یاد حضرت ولی عصر (عج) بودن و ذکر او برلب داشتن ، انتظار فرج داشتن و هر صبح و شام چشم انتظار فرج بودن بعنوان با فضیلت ترین اعمال امت اسلام ، صبر کننده در زمان غیبت در برابر آزار و تکذیب مخالفان ، مودت و محبت به حضرت مهدی (عج) ، اندوهگین بودن در فراق حضرت ، خواندن دعای ندبه در فراق امام زمانمان ، دعا برای فرج امام زمان که همانا فرج ما نیز بودن ؛  خواندن دعای عهد حداقل در ۴۰ بامداد و پیمان بستن با امام مهدی (عج) می باشد ، که بایستی بدان اهتمام داشت .

* ایشان در خصوص تلاشهای اجتماعی منتظر ، دسته سوم از وظائف شیعیان بیان داشت : همانطور که در دعای عهد پیمان می بندیم که جز یاران واقعی امام زمان و از مددکاران و دفاع کنندگان و از اطاعت کنندگان اوامرش باشیم و پس تلاش هم لازمه عهد ما در شرایط حاضر هست . براساس امر به معروف و نهی از منکر نسبت به اصلاح جامعه مسؤولیت اجتماعی داشته و بایستی روحیه اصلاح گری پیدا کرده تا هم مقدمه سازی اصلاح کل جهان فراهم شود و هم زمینه پذیرش ان مصلح اخرالزمان را بیابیم . واین قدم های مقدماتی برای نیل به جامعه مطلوب مهدوی می باشد . و همچنین بایستی با کسب مهارتهای دفاعی ؛ فرهنگی و …. آمادگی همه جانبه لازم را برای ظهور امام زمان (عج) داشته و برای شرکت در سپاه حضرت مهدی (ع) کاملا مهیا باشیم . تا منتظر واقعی ان حضرت تلقی شویم .

* وی در خصوص رابطه به ظهور و جمهوری اسلامی اظهار داشت : فرهنگ مهدویت ، جهت و سوگیری نظام جمهوری اسلامی را مشخص کرده و امید به اینده را می دمد و جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب ، بزرگ پرچمدار مهدویت در جهان و زمینه ساز ظهور مهدوی بوده و منتظران واقعی مهدوی برای برافراشته تر شدن فرهنگ انتظار درجهان بایستی از این پرچم دفاع کنند !

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان  در خصوص زمینه سازی ظهور گفت : برای نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی است؛ «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند» با کافران سخت جهاد و کارزار کن. وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا ” آیه ۵۲ سوره فرقان بایستی و بعنوان مجاهد جهادتبیین عمل کرد و این انقلاب که مطلع فجر بوده و مقصد انقلاب براساس بیانیه گام دوم زمینه سازی ظهور مهدوی بوده ، لذا راه مقدسی بوده و هر تلاشی در این راه ماجوریت دارد .و  ضمن حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی ؛ بایستی ان را تا اتصال به انقلاب مهدی (عج)  یاری کرد !

**************** ****************

لازم به یاد اوری است پیش از دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : «  امامت امام مهدی و گام دوم انقلاب اسلامی» در سالروز آغاز امامت امام مهدی (عج) در جمعه ۱۵ مهرماه ۱۴٠۱ در نماز جمعه شهر باغستان به ایراد سخن پرداخته بود.

**************** پیوست ****************

باغِستان شهری است با فاصله کمی در جنوب غرب شهر تهران و در بخش مرکزی شهرستان شهریار از استان تهران قرار دارد. و در سال ۱۳۸۳ از شهرداری تهران منفک شده ودارای اراضی سرسبز،مستعد و حاصلخیز،باغات و مزارع، مناظر زیبا ، قدمتی تاریخی مربوط به دوره آهن ، برخوردار از صنایع مختلف و دارای بزرگترین شهرک صنعتی شهرستان شهریار می باشد.

جمعیت باغستان براساس سرشماری ۱۳۹۵ با احتساب محلات دهشاد بالا ، دهشاد پایین ،بادامک ، قلعه بهاء ، کوی سازمان ۲۲ بهمن ،  ورامینک جمعا ۱۱۳۵۴۹ نفر بوده است . و مردم باغستان تعداد ۱۰۹ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند .

صنایع باغستان شامل کارخانه‌های صنایع مخابرات ایران، داروسازی، کمپوت‌سازی، سردخانه، انبار وزارت نیرو، کارخانه‌های ماکارونی، خمیرمایه، مرغ‌داری و لبنیات و تولیدی تجهیزات ورزشی بی اف تی اسپرت می‌باشد .

مکان های زیارتی شامل مزار شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و شهدای گلنام و بخصوص مزار شهید حاج یدالله کلهر قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا (س)

اثار تاریخی باغستان شامل پل آجری آبرسان ورامینک ، قلعه دهشاد با پیشینه قریب ۲۰۰ سال در روستایی به همین نام در ده کیلومتری شرق شهریار ، تپه ده ‌مویز مربوط به دوره سلجوقیان روستای ده مویز و …. می باشد