یادمان شهدای گمنام بهترین مکان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است
یادمان شهدای گمنام بهترین مکان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: در موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری این ظرفیت وجود دارد تا اقشار گوناگون جامعه اعم از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان برای بازدید حضور پیدا کنند و ۴۳ یادمان شهدای گمنام نیز در استان وجود دارد که می‌توانند محیط‌های فرهنگی بسیار مطلوبی برای حضور دانش‌آموزان باشند.

سرهنگ پاسدار «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهدای امنیت و شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، اظهار داشت: دشمنی حق و باطل از ابتدا وجود داشته و در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است و براساس آیات قرآن می‌توان دریافت هدف اساسی دشمنان ضربه زدن به دین اسلام است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران دشمن تمامی راه‌ها و ابزار‌ها را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است، اما امروز تمامی روش‌های گذشته خود را ترکیب کرده و تمامی ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمن در تلاش است مغز نسل جوان ایرانی را در اختیار بگیرد، ادامه داد: متاسفانه طی دو سال شیوع بیماری کرونا نیز استفاده نسل جوان از فضای مجازی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرد و درنتیجه این فضا تاثیرات بسیاری بر ذهن جوانان و نوجوانان گذاشت.

ذوالفقاری عنوان کرد: دشمنان با استفاده از ایجاد توطئه، انحراف از بحث اصلی، دروغ‌پراکنی و ایجاد شایعه جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده و با استفاده از احساسات نسل جوان و نوجوان شایعات خود را باورپذیر کردند، با توجه به این موضوع که با تغییر باور رفتار انسان نیز دگرگون می‌شود امروز شاهد هستیم جوانان از الفاظ رکیک استفاده می‌کنند و در مقابل افرادی می‌ایستند که به راستی دلسوز آن‌ها هستند اما باید تلاش شود تا در برابر جنگ ترکیبی دشمنان یک جهاد تبیینی و ترکیبی شکل بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: در موزه دفاع مقدس این ظرفیت وجود دارد تا اقشار گوناگون جامعه اعم از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان برای بازدید حضور پیدا کنند و ۴۳ یادمان شهدای گمنام نیز در استان وجود دارد که می‌توانند محیط‌های فرهنگی بسیار مطلوبی برای حضور دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس نیز یکی دیگر از راه‌های آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس به شمار می‌آید و از این طریق می‌توان به الگوسازی صحیح برای نواجوانان و جوانان پرداخت.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: سالانه ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شود که سندی از دفاع مقدس محسوب می‌شوند و استقبال خوبی نیز از برخی از این کتاب‌ها انجام شده است، آمادگی دفاعی مدارس نیز یکی دیگر از موضوعاتی که قابلیت اجرا در چهارمحال و بختیاری را دارد و می‌توان در این برنامه از ظرفیت موزه دفاع مقدس در استان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی نیز بهره‌مند شد.

انتهای پیام