رسالت ما ؛ تطبیق شرایط نهضت حسینی با شرایط فعلی جهان و الگو گیری و پیاده سازی اهداف آن در گام دوم انقلاب است !
رسالت ما ؛ تطبیق شرایط نهضت حسینی با شرایط فعلی جهان و الگو گیری و پیاده سازی اهداف آن در گام دوم انقلاب است !

در مراسم معاونت مهندسی سپاه در ۶ شهریور ۱۴۰۱ ، سخنران بین نمازظهر و عصر در نمازخانه معاونت ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « نهضت حسینی و رسالت ما » بود .

 دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن تسلیت سالروز مصیبت کربلا، درآغاز با طرح سوالی گفت چنانچه ما در زندگی فردی و شغلی خود بخوبی به وظایف خویش عمل کنیم و تمامی دعاها وزیارات امام حسین (ع) را طبق مفایتح الجنان بخوانیم وعزاداری کنیم و از شهرخود تا کربلا در راهپیمایی اربعین شرکت کنیم ؛ ایا یک عزادار واقعی امام تلقی میشویم ؟ این اعمال بسیار ارزنده و دارای اجر فراوان است ولی قطعا به معنی عزادار واقعی که دارای معرفت به معارف نهضت امام حسین (ع) باشد؛ ناقص بوده و بایستی اهداف امام را در شرایط زمان خویش نیز پیاده سازیم .

وی درخصوص نشانه های اهمیت نهضت عاشورا گفت از رفتار امام معصوم (ع) متوجه میشویم که حادثه مهم تر از حج واجب وجود داشته است ؛  که امام حسین (ع) براساس ادای تکلیف الهی خویش ؛ حج خود را اضطرارا نیمه کاره رها کرده و اهل بیت خود را نیز بهمراه می برد و به تقدیم خون انفاس و اسارت اهل بیت خویش منجر می شود .

ایشان اهداف قیام امام حسین(ع) را براساس نقل بیانات امامان معصوم(ع) چنین بیان داشت : طلب اصلاح در امور امت پیامبر (ص) که امام می فرمایند : برای اصلاح امت جدّم قیام کرده‌ام. ؛ احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام اصیل و ناب محمدی  ؛ اصلاح و بهبود وضع مردم سرزمین‌های اسلامی  ؛ مبارزه با ستمگران اُموی جهت تأمین امنیت برای مردم ستمدیده   ، فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی  ؛  امر به معروف و نهی از منکر ، چنانچه امام حسین (ع) در وصیت نامه‌اش خطاب به محمد حنفیّه فرمود:” هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است.” . همچنین در زیارتنامه‌های مربوط به امام حسین (ع) از جمله زیارت وارث می خوانیم :” شهادت می‌دهم که تو “امام حسین (ع)” نماز را بپا داشتی، و زکات را پرداختی و امر به معروف و نهی ازمنکر کردی و تا هنگام شهادت از خدا و رسولش اطاعت کردی.” ، عمل به سیره رسول‌خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) همانند برپایی نماز بوده است .

دکتر هاشمی فشارکی ادامه اهداف قیام امام حسین(ع) را براساس نقل بیانات امامان معصوم(ع) چنین بیان کرد : احیای سنت پیامبر(ص) که از بین رفته است و برپایی مظاهر حق و حقیقت ، از بین بردن بدعت‌ها (که جایگزین احکام خدا و سنت پیامبر شده است).  ، ترویج حق و عمل به آن  ؛ نهی از ترویج باطل و بازداشتن از عمل به آن ، عدم پذیرش زندگی ذلت‌بار و ننگین دنیا و انتخاب زندگی با سعادت آخرت. نجات مسلمانان از بی خبری نسبت به احکام دین و وظایف خویش در برابر پروردگار ، رهایی بندگان خدا از گمراهی با آگاه ساختن آنان به لزوم پیروی از رهبران واقعی دین  ، دعوت (و عمل) به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) بوده است ؛ که بایستی نسبت به شناخت کافی پیدا کنیم .

ایشان در خصوص مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) بیان داشت : هدف اصلی قیام امام (ع) ؛ تشکیل حکومت اسلامی بوده است ؛ نخستین دلیل اینکه ، تجمیع اهداف فوق در قالب حکومت اسلامی میسر خواهد بود ؛ دومین دلیل نیز تداوم بخشی حکومت اسلامی ده ساله و پنج ساله توسط جد و پدر خویش بوده ؛ سومین دلیل نیز بیان امام (ع) می باشد که درخطبه ای هدف خویش را چنین بیان می‌کنند: ” بار خدایا! تو خوب می دانی که انقلاب و نهضت من به خاطر حکومت و سلطنت بر مردم و دستیابی به زرق و برق دنیا نبوده بلکه هدف من از حکومت، ارائه معالم و نشانه‌های دینت به مردم ، و اصلاح بلاد و شهرها و ایجاد امنیت برای بندگانت و عمل به فرایض و سنتها و احکام توست.”

وی در خصوص مهمترین وظیفه ما در عصر حاضر چنین گفت: مهمترین وظیفه ما در عصر حاضر شاخت علل شکل گیری قیام حسین (ع) بوده ؛ اینکه مسلمانانی که امت صدر اسلام بودند ؛ تحت تاثیر عملیات روانی نفاق حاکم ؛ بر علیه امام زمان خویش شمشیر کشیدند و اینکه با توجه به تبلیغات روانی دشمنان اسلام ؛ بایستی هشیار در عدم تکرار آن در شرایط حاضر باشیم و روشهای اقدامات دشمن را بخصوص در فضای مجازی بشناسیم و دربرابر آن حساس باشیم .

ایشان در ادامه  وظیفه ما در عصر حاضر چنین گفت: همانطور که در زیارت عاشورا مکرر میخوانیم : إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ ( من در صلح و سازشم با کسی که با شما در صلح است و در جنگم با کسی که با شما در جنگ است و دوستم با کسی که شما را دوست دارد و دشمنم با کسی که شما را دشمن دارد ) بایستی دوستان امام حسین (ع) در زمان حاضر را بشناسیم که در راس همه ؛ جمهوری مقدس اسلامی و عمود آن ، رهبر انقلاب اسلامی است و بایستی با تمام وجود درخدمت باشیم و حرکات ما تضعیف کننده آن نباشد. و همچنین شناخت دشمنان امام حسین (ع) و دشمنی با آنان در عصر حاضر می باشد ؛ که امروزه امریکا و اسراییل ؛ غربیها ؛ هابیون و منافقین قدیم و جدید می باشند ؛ که بایستی بشدت با برنامه های آنان مقابله کنیم .

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی در پایان در خصوص رسالت زمانه ما گفت : ما که وارث دستاوردهای نهضت امام حسین (ع) هستیم بایستی اهداف قیام  امام را بخوبی دریافت کرده و انرا در عصر حاضر تعمیم بخشیم . رسالت ما ؛ تطبیق شرایط نهضت حسینی در عرصه های انقلاب اسلامی و الگو گیری و پیاده سازی اهداف آن در گام دوم انقلاب است و با توجه به اینکه در دوران نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر احکام اسلام و شیوه بروز شده حکومت اسلامی است ؛ ضمن شکرالهی ؛ نسبت به صیانت از آن اهتمام داشته و به حمایتهای خویش تمدن نوین اسلامی را پی ریزی کرده و زمینه ساز حکومت جهانی وهدوی (عج) باشیم . چرا که قیام امام مهدی (عج) علاوه بر منتقم خون شهدای کربلا ؛ برپاکننده آخرین حکومت اسلامی در جهان خواهد بود !