مکتب سردار شهید سلیمانی نسخه نجات‌بخش مشکلات کشور است
مکتب سردار شهید سلیمانی نسخه نجات‌بخش مشکلات کشور است

رحیمیان با بیان اینکه مکتب سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نسخه نجات‌بخش مشکلات کشور است، گفت: شهید سلیمانی در دوران حیات پربرکتش خوش درخشید و پس از شهادت نیز مکتبی را به یادگار گذاشت که چراغ راهی برای جوانانی قرار گرفته است که به دنبال اسوه و الگو می‌گشتند.

«جمال رحیمیان» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری دومین دوره رویداد ملی دانشجویی بزرگداشت سردار سلیمانی با بیان اینکه گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی از دو بعد حائز اهمیت است، اظهار داشت: در بُعد نخست، شهید سلیمانی انسانی خودساخته و رشدیافته در جریان نهضت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است؛ انسانی که کودکی خود را تحت تربیت پدر و مادری دین‌دار حقیقی سپری کرد و در مواجهه با شرایط بسیار سخت عشایری و روستایی، به درجاتی از خودسازی می‌رسد. سپس با قرار گرفتن در جریان نهضت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و (پس از آن) مقام معظم رهبری و به ویژه دوران بسیار سخت دفاع مقدس، این حرکت به سمت تکامل را به خوبی طی می‌کند و از یک کودک روستایی و عشایری، تبدیل به فردی می‌شود که نه تنها در ایران، بلکه در جهان نیز شناخته می‌شود.

وی گفت: در بُعد دوم، برنامه‌هایی که برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، در حقیقت بزرگداشت و تجلیل از یک مرام و منش، سبک زندگی، فرهنگ و به قول مقام معظم رهبری یک مکتب است، «مکتب سردار سلیمانی» با شاخص‌هایی مثل تفکر صحیح در مسائل زندگی فردی و اجتماعی، دین‌داری حقیقی، مردم‌داری و خدمت‌گزاری به مردم، فداکاری، شجاعت و سلحشوری از تمامیت دینی و ارضی کشور، پایبندی به اصول، گذشتن از منافع فردی، گروهی و جناحی به نفع اسلام و انقلاب اسلامی. این بُعد از گرامیداشت روز شهادت سردار سلیمانی بسیار مهم است.

رحیمیان مکتب سردار شهید سلیمانی را نسخه شفا بخش مشکلات جامعه امروز دانست و افزود: شهید سلیمانی در دوران حیات پربرکتش خوش درخشید و پس از شهادت نیز مکتبی را به یادگار گذاشت که چراغ راهی برای جوانانی قرار گرفته است که به دنبال اسوه و الگو می‌گشتند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه از رویداد ملی دانشجویی بزرگداشت سردار سلیمانی از سوی جهاد دانشگاهی در ۱۵ واحد دانشگاهی سراسر کشور خبر داد و افزود: این رویدار هم زمان در دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه تهران به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رویداد دوشنبه ۱۳ دی هم زمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که برنامه‌های از جمله نشست‌های علمی فرهنگی، مسابقات فرهنگی، مسابقات کتاب خوانی، اکران فیلم‌های مستند، مستند‌های چند رسانه‌ای خواهد بود، گفت: دانشگاه الزهرا (س) نیز به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی نشست اثر شهادت در فضای تربیتی را برگزار خواهد کرد.

در ادامه این نشست مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی گفت: بیش از ۳۴۰ اثر به دبیرخانه رویداد ملی دانشجویی سردار سلیمانی ارسال شده است که شامل ۳ دل نوشته، فیلم کوتاه که این آثار بررسی و از اثر‌های برگزیده تقدیر خواهد شد. اختتامیه برنامه‌های ملی رویداد دانشجویی سردار سلیمانی در اربعین سالگرد شهید سلیمانی در استان کرمان برگزار خواهد شد. تمامی واحد‌های دانشگاهی برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایام سالگرد سردار سلیمانی از جمله مسابقات دانشجویی، نشست‌های تخصصی، برنامه‌های ادبی، هنری و رسانه‌ای، سمینار‌های تبلیغ و ترویج مذهب حاج قاسم سلیمانی، برپایی موکب و اهدای بسته‌های فرهنگی، مستند‌های سردار سلیمانی، فراخوان جشنواره شعر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۴۱۱