پیکر پاک مادر شهید دفاع مقدس در گناوه باشکوه تشییع شد
پیکر پاک مادر شهید دفاع مقدس در گناوه باشکوه تشییع شد

پیکر پاک مادر شهید ” سیدیوسف موسوی ” از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس بندرگناوه با حضور گسترده مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم این بندر روز سه شنبه تشییع و پس از تحمل سال‌ها دوری میهمان فرزند شهید خود شد.

به گزارش ایرنا، در آیین تشییع پیکر مطهر مرحومه حجیه ” سیده صغری موسوی ” مادر این شهید والامقام که  استاندار بوشهر، جمعی از خانواده معظم شاهد، ایثارگران و مسئولان محلی و مردم شهید پرور این شهرستان حضور داشتند، قبل از خاکسپاری در محل گلزار شهدا نماز میت خوانده شد و پس از گرداندن بر مزار فرزندش ، در محوطه بارگاه  مقدس امام زاده سلیمان بن علی (ع) به خاک سپرده شد.

زنده‌یاد حجیه سیده صغری موسوی که در سال ۱۳۶۷ داغ فرزند خود را را دیده بود و پس از ۹ سال پیکرش پیدا شد، پس از تحمل سال‌ها دوری و در سن ۸۷ سالگی میهمان فرزند شهیدش شد.

این مادر مومنه  همانند دیگر مادران مومنه ، اسوه های واقعی ایثار هستند که در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) و با تاسی از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندی شجاع و انقلابی تربیت و در دفاع از ارزش ها ، تقدیم ایران اسلامی کرد.

زنده یاد سیده صغری موسوی که در زمان دوران دفاع مقدس نقش مهمی در کمک به پشتیبانی از رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل داشت، فرزندان پاکی را در دامن خود پرورش داد.

زنده یاد سیده صغری موسوی که در  دوران عمر شریف خود ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) داشت، در زمینه ترویج فرهنگ قرآن نقش مهمی داشت و مدرس این کتاب الهی بود.

وی  دارای ۹ فرزند پسر و دختر بود که یک فرزند آن سیدیوسف موسوی شهید و ۴ فرزند دیگر از رزمندگان دفاع مقدس اسلام هستند.

شوهر این مادر مومنه  که جانباز دوران دفاع مقدس بوده است در ۱۲ سال پیش فوت کرد و مسئولیت سنگین خانواده را بر دوش کشید.

پیکر پاک مادر شهید دفاع مقدس در گناوه باشکوه تشییع شد

شهید عزیز سید یوسف موسوی نسب فرزند سید محمد در تاریخ  پنجم شهریور ۱۳۴۸  در یک خانواده مذهبی و با ایمان از سادات جلیل القدر در منطقه گماران از توابع شهرستان گناوه دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام ، تحصیلات خود را تا سال اول راهنمایی ادامه داد، تا اینکه جهت پاسداری از کیان میهن اسلامی و اسلام عزیز عازم جبهه های نور علیه ظلمت شد.

سیدیوسف موسوی  در ۲۲ سالگی و در تاریخ چهارم تیر ۱۳۶۷  در مصاف با کافران بعثی عراق در جزیره مجنون شربت گوارا شهادت را نوشید و ملکوتی شد.

پیکر این شهید سعید بعد از ۹  سال غریبی توسط گروه جستجو مفقودین پیدا و در تاریخ چهارم اسفند ۱۳۷۴ در مراسم با شکوهی تشییع و در گلزار مطهر شهدا گناوه کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

او فردی با تقوی و خدا ترس بود و نسبت به واجبات خود اهمیت خاصی می داد و نماز اول وقت را هرگز فراموش نمی کرد، اهل راستگویی و امانت داری بود و در خانه به پدر و مادر خود احترام می گذاشت و همیشه سفارش به تقوی و یاد خدا می کرد.

شهید موسوی  عاشق امام (ره )انقلاب بود و پیروی از خط ولایت فقیه و امام(ره)  و شهدا را تاکید می کرد و همیشه می گفت باید گوش به فرمان امام (ره ) باشیم و از راه امام (ره) فاصله نگیریم .

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

 

خاطره ای از زبان پدر شهید

اهمیت به نماز

به نمازش خیلی اهمیت می داد نمازش را اول وقت می خواند و در نمازهای جماعت شهر و جمعه شرکت می کرد و خیلی اهمیت به واجباتش می داد و هیچ وقت واجباتش را ترک نمی کرد و حتی نماز شب هم می خواند و شبها می دیدم نماز شب می خواند.