روایتی از یک عمر همراهی همسر حاج قاسم در جنگ و جهاد
روایتی از یک عمر همراهی همسر حاج قاسم در جنگ و جهاد

رحیمی همرزم سردار سلیمانی روایتی از همراهی همسر شهید سلیمانی در سال‌های حضور او در دفاع مقدس و جبهه مقاومت را بیان کرد.

عوامل متعددی سردار سلیمانی را به یک اسطوره بی بدیل در میدان نبرد و عرصه سیاست خارجی تبدیل کرد. او علاوه بر قدرت فرماندهی و نظامی که حاصل تجارب ارزنده او در سال‌های دفاع مقدس و فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود، مردی اخلاق مدار و انسانی وارسته بود که با طبع بلند و روحیه بالا توانست جبهه مقاومت را در مقابل تروریست‌های تکفیری به پیروزی برساند.

روایتی از یک عمر همراهی همسر حاج قاسم در جنگ و جهاد+ فیلم

یکی از نکات مهم و کلیدی در زندگی حاج قاسم سلیمانی که او را در رسیدن به اهداف و موقعیتی که به عنوان چهره برجسته نظامی و محبوب بین مردم تبدیل کمک کرد همراهی خانواده به وِیژه همسر وی بود.

سردار عبدالحسین رحیمی، جانشین ستاد بازسازی عتبات و همرزم شهید سلیمانی در مستندی به نام «خادم الرضا (ع)» به برشمردن ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخته است. خادم الرضا (ع) نام مستندی با اجرای شاعر و نویسنده کشورمان حامد عسگری است که به سفارش مدیریت رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی تهیه شده و تاکنون از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، قرآن، افق و مستند روی آنتن رفته است.

وی درباره همراهی همسر شهید سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی خانواده همراهی داشت، به ویژه مادرزنش که شیرزنی بود و خانواده را اداره و خیال حاج قاسم را راحت می‌کرد. چه بسا خانواده‌هایی بودند که همراهی نکردند و فرد (رزمنده یا فرمانده) مجبور به ترک جبهه شد. خانواده همراه، توفیق الهی بود.

وی افزود: به همسر شهید سردار سلیمانی باید درجه سرداری بدهند. گاه پیش می‌آمد ۵۰ _ ۴۰ روز نمی‌توانستیم خانه برویم، در شلمچه صبح تا شب کار می‌کردیم، هرجایی غذا می‌خورد و هرجایی می‌خوابید. خدا به او توان داده بود. در دفاع مقدس فرمانده بیشترین زحمت را می‌کشید. این ویژگی فرماندهان بود که توانستند جنگ را مدیریت کنند.