مسیر درست خدمت در مجلس اهل بیت (ع) از دیدگاه شهید «حمیدرضا اسداللهی»
مسیر درست خدمت در مجلس اهل بیت (ع) از دیدگاه شهید «حمیدرضا اسداللهی»

شهید مدافع حرم «حمیدرضا اسداللهی» روز ۱۵ بهمن ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد و روز ۲۹ آذر ۱۳۹۴ در منطقه حلب در سوریه به شهادت رسید. مزار این شهید در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) است و کتاب «شاهرگی برای حریم» به قلم «سمانه خاکبازان» پیرامون زندگی وی نوشته شده است که […]

شهید مدافع حرم «حمیدرضا اسداللهی» روز ۱۵ بهمن ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد و روز ۲۹ آذر ۱۳۹۴ در منطقه حلب در سوریه به شهادت رسید. مزار این شهید در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) است و کتاب «شاهرگی برای حریم» به قلم «سمانه خاکبازان» پیرامون زندگی وی نوشته شده است که انتشارات روایت فتح آن را منتشر کرده است.

مسیر درست خدمت در مجلس اهل بیت (ع) از دیدگاه شهید «حمیدرضا اسداللهی»

کانال معراج‌الشهدا به مناسبت ششمین سالگرد این شهید والامقام بخشی از دلنوشته وی خطاب به حضرت مهدی (عج) را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«وقتی به غفلت‌ها و بیخیالی‌های خودم در زمانی که باید به یاری دین تو و انقلاب تو می‌پرداختم فکر می‌کنم، این آرزو برایم بزرگ به نظر می‌رسد اما لطف و کرم تو بزرگتر است.

در دوران زندگیم سعی کردم هیچ موضوع شخصی را از شما نخواهم و برای هیچ موضوع دنیایی شما را قسم ندهم اما الآن در حرم جدت امام رضا (ع) شما را قسم می‌دهم همه جوانان این انقلاب اسلامی را و در آخر این حقیر عاصی را برای نصرت خودتان تربیت کنید و برای سربازی خودتان به کار بگیرید.»

خاطره‌ای از همسر شهید

«مصداق ایمان را می‌توان در اخلاق دید. نمونه آن خوش‌خلقی، احترام به من و احترامی بود که به پدر و مادرش داشت و یا در صحبت‌هایی که می‌کرد و اینکه مقید به مسجد رفتن و پرداخت خمس و زکات بود. تمام این‌ها مصداق ایمان است.»

مسیر درست خدمت در مجلس اهل بیت (ع) از دیدگاه شهید «حمیدرضا اسداللهی»

بخشی از وصیتنامه شهید

«واقعاً این انقلاب جای شکر دارد و شکر این انقلاب یعنی خدمت و حفظ این انقلاب؛ انقلابی که امام بزرگوار (ره) آن را نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) معرفی کردند.

حیف؛ کسانی به دنبال خدمت به اهل‌ بیت (ع) و امام زمان (عج) هستند غافل از اینکه خدمت به اهل بیت (علیهم‌السلام) در این زمانه، همان خدمت به انقلاب اسلامی است. انقلابی که ثمره خون انبیاء و رسولان (ع) است. انقلابی که ثمره زحمات و مشقاتی است که سید ما رسول‌الله (ص) کشیدند.

انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت سرور زنان دو عالم (س) است. انقلابی که ثمره خون امام حسین (ع) و یاورانش در کربلاست. انقلاب اسلامی ثمره زحمات همه خوبان، صالحین و شهدا در دوران‌های گذشته و این دوران است.

پس این مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند.‌ ای کسی که در مجلس اهل بیت (ع) خدمت می‌کنی، اگر این خدمت به خدمت به انقلاب اسلامی منتهی نشود، مسیر را اشتباه رفته‌ای!

چه زیبا گفت آن امام حکیم ما (ره): «اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی». پس بر آنیم که «هیئت ناب محمدی» و «هیئت آمریکایی» هم داریم!

خدایا ما را به خاطر همه قصورات و کوتاهی‌هایی که در قبال انقلاب اسلامی داشته‌ایم ببخش و باقی عمرمان را هم خود و هم اهل و عیال و هم مال و آبرویمان را در خدمت این نعمت بزرگ قرار بده!…»

مسیر درست خدمت در مجلس اهل بیت (ع) از دیدگاه شهید «حمیدرضا اسداللهی»

انتهای پیام/ ۱۱۸