«محمد دوه‌لی» ۱۸ شهریور سال ۱۳۴۶ در تبریز متولد شد و ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در «کارخانه نمک» شهر «فاو» عراق مجروح شد و فردای آن‌روز در بیمارستان اهواز به شهادت رسید.

با آغاز جنگ تحمیلی، اقشار مختلف مردم عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شده و مقابل دشمن سینه سپر کردند. «محمد دوه‌لی» از آن دسته جوانان غیور از خطه آذربایجان بود که مقابل تجاوز دشمن، ساکت ننشست و با حضور در جبهه‌ها، سرانجام ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در کارخانه نمک شهر «فاو» عراق مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان اهواز، فردای آن‌روز به شهادت رسید.

مروری بر زندگی‌نامه شهید «محمد دوه‌لی»

«محمد دوه‌لی» فرزند «محمد جعفر»، ۱۸ شهریور سال ۱۳۴۶ در شهر «تبریز» دیده به جهان گشود. پنج ساله بود که به همراه خانواده‌اش به تهران مهاجرت و تحصیلات خود را تا سوم ابتدایی در دبستان «ابن سینا» تهران سپری کرد. وی دوباره به‌همراه خانواده‌اش به تبریز بازگشت و پس از اتمام دوره‌ ابتدایی، دوره دبیرستان را در مدرسه «سردار ملی» گذراند.

«محمد» انسانی پاک، خوش‌اخلاق و مهربان بود و در پایگاه مقاومت مسجد «امامزاده» با دوستان صمیمی‌اش «علی ثابتی»، «اکبر جداری» و «حمیدغمسوار» فعالیت فرهنگی می‌کردند و که هر سه بزرگوار نیز به شهادت رسیدند.

ذکر و فکر او مسجد بود و جز شوق جبهه و شهادت به هیچ چیزی نمی‌اندیشید. وی سال ۱۳۶۲ برای گذراندن آموزش نظامی به ارومیه رفت و از آن‌جا به «اشنویه» در استان کردستان اعزام شد و سه‌ماه در آن‌جا به عنوان بسیجی مجاهدت کرد.

«محمد دوه‌لی» اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات «والفجر هشت» با عنوان راننده‌ «بی ام پی» شرکت کرد و با شجاعت کامل، در عملیات هرچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت تا این‌که پس از دلاوری‌های فراوان، سرانجام ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در «کارخانه نمک» شهر «فاو» عراق مجروح شد؛ بنابراین او را به بیمارستان اهواز انتقال دادند و فردای آن‌روز در این بیمارستان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/