انتشار ۱۲۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس/ اهالی فرهنگ باید زمینه نقد کتاب را فراهم کنند
انتشار ۱۲۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس/ اهالی فرهنگ باید زمینه نقد کتاب را فراهم کنند

بایرامی با بیان اینکه هزار و ۲۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر شده است، گفت: اهالی فرهنگ و ادب باید زمینه نقد کتاب را فراهم کنند.

«عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز (شنبه) در آیین رونمایی کتاب «در جبهه‌ها چه گذشت» اثر «عباس عابد ساوجی»، اظهار داشت: باید در پربار کردن کتب دفاع مقدس کوشا باشیم و با برگزاری جلسات نقد کتاب حق فرهنگی جامعه را ادا کنیم.

وی افزود: جامعه از ما طلبکار است که بهترین‌ها را در زمینه فرهنگ ارائه دهیم؛ لذا اهالی فرهنگ و ادب باید زمینه نقد کتاب را فراهم کنند، چون نقد کتاب به نفع نویسنده است.

بایرامی با انتقاد از اینکه متأسفانه بازار نقد در مجموعه ادبی ما کمرنگ است، عنوان کرد: هر کتابی که با موضوع دفاع مقدس و مقاومت منتشر می‌شود، باید مورد نقد قرار گیرد و اهالی هنر باید درباره آن صحبت کنند.

رئیس سازمان ادبیات دفاع مقدس گفت: در سال گذشته با یاری اهالی فرهنگ در سازمان‌ها و استان‌های کشور هزار و ۲۸۰ عنوان کتاب دفاع مقدس تولید شده است.

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی پیرامون فرهنگ دفاع مقدس افزود: ایشان همواره در اظهاراتشان تأکید دارند که اهالی فرهنگ باید تلاش کنند که مطالب دفاع مقدس از دل بچه‌های جنگ احصاء شود و باید جهاد عظیمی در این مورد صورت گیرد و نباید دست رد به سینه نویسندگان در این رابطه زده شود.

بایرامی خاطرنشان کرد: سوژه‌های عینی ازجمله رمان و شعر بسیار است و نویسندگان دفاع مقدس باید در این زمینه قلم‌فرسایی کنند؛ دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده فرهنگ اصیل مردم ایران اسلامی در برابر متجاوزان بود که باید واقعیت‌های جنگ به نسل آینده منتقل شود تا آن‌ها با فرهنگ غنی دفاع مقدس آشنا شوند.

انتهای پیام/ ۳۴۱