حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد
حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد

موهبتی گفت: حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار قرار دارد و از روش‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این زمینه استفاده می‌شود ضمن اینکه جلسات تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بخش‌های مختلف باید نتیجه محور بوده و به صورت مستمر ادامه یابد.

نشست دبیرخانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر با طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به رویکرد، دستورات و رهنمود‌های معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری در سیاست‌گذاری‌ها و اجرای قوانین با حضور دبیران کمیسیون‌های چهارگانه تشکل‌های شاهد و ایثارگر روز گذشته (جمعه) برگزار شد.

طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست بر ضرورت گفت‌وگوی سیستمی برای حل مشکلات و مسائل جامعه ایثارگری تأکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات با بودجه و اعتبار حل نمی‌شود و مسائلی فرایندی، اخلاقی و رفتاری است و برخی مسائل نیز با تکریم مناسب قابل حل است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دستور تجمیع نهاد‌های ایثارگری بر حفظ هویت نهاد انقلابی بنیاد تأکید فرمودند، افزود: خدمت به ایثارگران با کارمندی در سازمان‌های دیگر متفاوت است و هیچ خدمتی ذره‌ای از فداکاری و از خودگذشتگی خانواده معظم شهدا و ایثارگران را جبران نمی‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: حمایت از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در دستور کار قرار دارد و از روش‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این زمینه استفاده می‌شود ضمن اینکه جلسات تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بخش‌های مختلف باید نتیجه محور بوده و به صورت مستمر ادامه یابد.

موهبتی از دستور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مشارکت کارگروه‌های نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در تصمیمات شورا‌های مختلف در بنیاد خبر داد و گفت: این اقدام در استان‌های سراسر کشور و در بخش‌های مختلف قابل اجرا است. در مورد برنامه‌های راهبردی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده نیز نخبگان شاهد و ایثارگر می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند تا در برنامه‌های مصوب لحاظ شود.

در این نشست اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر پرسش‌های خود را نیز مطرح کردند که این پرسش‌ها توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخ داده شد. در این نشست موضوعات بودجه و وضعیت اقتصادی جامعه ایثارگری مورد بررسی قرار گرفت و در مورد حضور نمایندگان واقعی تشکل‌ها در شورا‌های مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های تشکل‌های شاهد و ایثارگر در بخش‌های مختلف ارائه کرد.

انتهای پیام/ ۳۶۱