به استقبال شهید مدافع حرم بسیجی محمد رضا (علی) بیات
به استقبال شهید مدافع حرم بسیجی محمد رضا (علی) بیات

بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم از زیارت مقبول حضرت زینب (س) مبارک
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

شهید علیرضا بیات در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۶۵ در محله فلاح تهران در خانواده ای مؤمن و انقلابی چشم به جهان گشود . وی بی مادر تحت تعالیم پدر رشد کرد و از نوجوانی فعالیت در بسیج را آغاز کرد . مسجد و هیئت محل پایگاه مستمر وی بود . تا اینکه به مدافعان حرم پیوست و وظایفشان را عاشقانه انجام می‌داد. و الگوی کاملی برای همرزمانش بود.

 

در ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۴ در عملیاتی که نیروهای مقاومت موفق شدند شهرک العیس واقع جنوب حلب سوریه را کاملا تحت کنترل خود دربیاورند ، لکن دو ارتفاع راهبردی العیس و السیریاتیل به دلیل اشراف کامل بر مناطق غربی خود از راه‌های کمک‌رسانی و امداد رسانی اصلی تروریست‌ها در مناطق «ایکاردا»، «البرقوم» و الزربة همچنان دست تکفیریها بود و وی به همراه چندتن از همرزمانش توسط عناصر تکفیری به شهادت رسید ، ولی بدلیل شرایط منطقه پیکرش در منطقه ماند و امکان باز گرداندن پیکر وی میسر نشد و جز شهدای جاویدالاثر مدافع حرم قرار گرفت .

 

سال بعد در۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت موفق شد شهرک سقوط کرده العیس را دوباره آزاد کند.وپس از برقراری امنیت ، طی عملیات تفحص پیکر مطهر شهید کشف گردیده و بعداز ۵سال چشم‌انتظاری به میهن بازگشته و هویتش از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شد.ودر ساعت۱۵ ؛ ۸ اذر ۱۴۰۰ وداع عمومی باپیکر وی درستاد معراج شهدا صورت صورت میگیرد .