قصور بعد از جنگ تخریب چیان دفاع مقدس ؛ علت مشکلات کشور
قصور بعد از جنگ تخریب چیان دفاع مقدس ؛ علت مشکلات کشور

به بهانه اردوی فرهنگی گردان تخریب لشکر ۲۷ مجمد رسول الله (ص) در مقر تخریب در اردوگاه  تخریب در سه کیلومتری غرب پادگان دوکوهه اندیمشک ،۲۵  الی  ۲۸ ابان ۱۴۰۰  

 دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی

علت مشکلات کشور شناسایی شد:

قصور بعد از جنگ تخریب چیان دفاع مقدس ؛ علت مشکلات کشور

تخریب چیان مقصرند زیرا :

سکانس اول : تخریبچیان در زمان جنگ تحمیلی /  نقش تخریب در دفاع مقدس

تخریب یکی نیازهای ضروری بخش دفاع مقدس بوده ، که از پیش عملیات ، حین و بعد از عملیات بایستی اقداماتی را انجام میدادند تا اولا مانع پیشروی دشمن گردیده و ثانیا امکان عبور امن نیروهای رزمی خودی را فراهم سازند. و نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی و نیز تثبیت مواضع خودی داشته است.

تخریب چیان بسیجی با ایجاد معبر عبور گردانهای پیاده برای حمله به خطوط دشمن و فتح خطوط و سنگرهای دشمن و ازاد سازی مناطق ، برای عبور ماشین الات مهندسی، زرهی، خودروهای پشتیبانی نیروهای خودی ، ایجاد موانع پیشروی دشمن با کاشت انواع مینها ، کند سازی پیشروی دشمن، از طریق تخریب پل و دژ و…. و همچنین پاکسازی میدان مین و یا مناطق الوده، برای تضمین امنیت افراد نقش بسزایی در دفاع مقدس داشته ودر این راستا شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تعداد زیادی نیز جانباز واسیر شده و مابقی راست قامت در راه انقلاب بوده اند .

 

سکانس دوم : قصور تخریبچیان در بعد از جنگ / عامل مشکلات

سه ونیم دهه از دفاع مقدس میگذرد و بازماندگان تخریب از وضعیت فرهنگی جامعه و مدیران گذشته گلایه دارند. ولکن لوموا انفسکم،

تخریب چیان عزیز در این خصوص مقصرند. زیرا اینان با بصیرت خویش گام به جهاد نهادند ، زیرساختهای موانع میدان مین دشمن را تخریب کردند ، و بعد از جنگ ، تجهیزات تخریب را رها کرده  به کارهای عادی خویش بازگشتند ، درحالیکه :

  • بایستی چپ و راست صراط مستقیم ولایت را که بسمت اهداف انقلاب است ، مین گذاری می کردند و ودر طرفین مسیر نوار معبر میدان مین میگذاشتید تا کسی به چپ و راست منحرف نشود!
  • بایستی بشکه های فوکاز را در کنار مناصب کار میگذاشتند تا اگر کسی بخطا رفت منفجر شود و دیگر مسئولی جرات خطا حتی به ذهنش متبادر نشود!
  • بایستی در کنار خزائن بیت المال مین منور جهنده کار میگذاشتند، تا اگر کسی دست درازی کرد، مین عمل کرده و همه متوجه شود و راه خبط بسته شود!
  • بایستی اولین خانه ها و ویلاهای کاخ گونه را با اژدر بنگال منهدم میکردند تا مانع از شکل گیری زندگی طبقاتی شوند!
  • بایستی مین واکسی کار میگذاشتند ، تا عمل کرده و صورت کریه مدیران نالایق را سیاه میکرد !
  • بایستی مین ضدنفر برای افراد نفوذی در ارکان نظام کار میگذاشتند تا کشور بدست نا اهلان اصلاح طلب بنام دولت اصلاحات و تدبیر وامید نیافتد !
  • بایستی مین ضد نفرات برای احزاب و گروهکهای سیاسی کار میگذاشتند تا معضل ساز نشوند!
  • بایستی مین ضد خودرو کار میگذاشتند تا خودروهای ملیاردی وارد کشور نشود !
  • بایستی در پارکها مین سوسماری کار میگذاشتند , تا سگ چرانی ناامن شده و گسترش نیابد!
  • بایستی ……

 

سخن پایانی

آری برادر ما مقصریم زیر در نشر فرهنگ ایثار ومقاومت کاهلی کردیم ! لذا از درگاه الهی طلب عفو کرده و با جهاد تبیینی ؛ گام دوم انقلاب را از پلشتی ها و چرکها بدور کرده و بایستی با کمک به ایجاد تمدن نوین اسلامی،  زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) باشیم .

رزمندگان تخریب چی عزیزکه صدها شهید تقدیم انقلاب نموده و دهها نفر نیز به جانبازی نایل شده و جاماندگان تخریب ، همچنان مطیع رهبرانقلاب و رهرو شهیدان خواهند بود و از امادگیهای لازم در جهت اهداف انقلاب اسلامی برخوردار و در گام دوم انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور مهدوی خواهد شد. ان شاالله