گران‌بهاترین هدیه شهید «صیادی» به مردم/ بزرگی کردن شهید «جواهری» برای مردم در کلانتری
گران‌بهاترین هدیه شهید «صیادی» به مردم/ بزرگی کردن شهید «جواهری» برای مردم در کلانتری

همسر شهید رضا صیادی و همسر شهید «ایرج جواهری» در مراسم رونمایی از کتاب «صید جواهر» با بیان خاطراتی، یاد همسران شهید خود را گرامی داشتند.

 آیین رونمایی از کتاب «صید جواهر» روایت زندگی دو تن از شهدای پلیس در وقایع آبان سال ۱۳۹۸ پیش از ظهر امروز (شنبه ۲۹ آبان) در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

همسر پلیس شهید «رضا صیادی» در این آیین با اشاره به خصوصیات همسرش اظهار داشت: شاید همگان بگویند انسان کامل وجود ندارد، اما به واقع شهید صیادی همه خصوصیات خوب را داشت. هم با اخلاق بود هم با ایمان؛ در ۱۲ سال زندگی ندیدم عصبانی شود یا صدایش را بلند کند و یا ترش‌رو با من و بچه‌ها صحبت کند.

وی افزود: همیشه با ما مهربانانه رفتار می‌کرد. وقتی به منزل می‌آمد می‌گفت اگر کاری داری بگو انجام می‌دهم. ایثار یعنی ازخودگذشتگی و شهدا به معنای واقعی برای خوب زندگی کردن دیگران و آسایش و امنیت دیگران از هرآنچه داشتند گذشتند. همیشه می‌گفتم مراقب خودت باش، تنها نقطه ضعف من یتیمی بچه‌هاست، می‌گفت من هرجا جان مردم را در خطر ببینم اجازه نمی‌دهم کسی آسیب ببیند.

همسر شهید صیادی در خاطره‌ای بیان کرد: یکبار که در خانه پدرم بودم شهید غذای نذری گرفته بود، اما چون ناهار خورده بود و نمی‌خواست غذایی که گرفته اسراف شود، نیمه ظهر چندین خیابان را گشته بود تا غذا را ببخشد. همیشه وضو داشت و نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و مردم برایش در اولویت بودند.

همسر شهید ایرج جواهری نیز در ادامه مراسم گفت: شهید جواهری بسیار مهربان و دلسوز بود. علاقه زیادی به اهل بیت (ع) خصوصا امام حسین (ع) داشت.

وی به مردمی بودن شهید اشاره کرد و افزود: در کلانتری که بود سعی می‌کرد اتفاقات و درگیری‌ها را تا جای ممکن در همان کلانتری رفع و رجوع کند.

آیین رونمایی از کتاب «صید جواهر» با حضور  سردار سرتیپ خلبان «محمد زارعی» معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی، سردار سرتیپ دوم «یونس عبدی» مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدمجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس و خانواده شهیدان جواهری و صیادی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱