گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است
گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است

امیر «سهرابی» گفت: گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است؛ چون دفاع مقدس سبب شد که انقلاب اسلامی تداوم یابد و بواسطه آن مردم منطقه با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند

امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سهرابی در این دیدار اظهار داشت: وظیفه ما، پیام‌رسانی رسالت شهدا به نسل جوان است. در دوران دفاع مقدس رزمندگان با وحدت و همدلی مقابل همه استکبار ایستادند و مظلومانه دفاع کردند، ما نیز وظیفه داریم فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل فعلی و آینده با زبان هنر، کتاب، فضای مجازی و … انتقال دهیم.

وی ادامه داد: رسالت اصلی کار بنیاد از نوع انتقال واقعیت‌های دفاع مقدس بدون تحریف است، ما در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان نباید دچار غفلت و فراموشی شویم. گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است، دفاع مقدس سبب شد انقلاب اسلامی تداوم یابد و بواسطه آن مردم منطقه با انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند و علاوه بر این، دفاع مقدس باعث تشکیل محور مقاومت نیز شد. امام خمینی (ره) در دوران انقلاب و دفاع مقدس با طرح گفتمان کربلا، ملت ایران را رهبری کردند که سبب پیروزی‌های متعدد توسط  ملت شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: رسالت اصلی ما گفتمان‌سازی پیرامون انقلاب و دفاع مقدس و ترویج آن برای نسل امروز و آینده جامعه است. گفتمان‌سازی دفاع مقدس برای نسل جدید با شعار دادن متفاوت است شعار دادن برای یک مقطع خاص است، ولی گفتمان‌سازی یک برنامه فرهنگی طولاتی مدت است.

وی با بیان این که گفتمان، باید هموراه تولید و بازتولید شود تصریح کرد: ما از گفتمان عاشورا و کربلایی صحبت می‌کنیم که ۱۴۰۰ سال قدمت دارد و دفاع مقدس نیز در ادامه آن است. گفتمان انقلاب و دفاع مقدس پایانی ندارد، چون ادامه گفتمان عاشورا و محرم است و باید با روش‌ها و شیوه‌های جدید به جامعه مخاطب ارائه شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر این که گفتمان انقلاب، رویکرد به باور‌ها و اعتقادات دارد، ادامه داد: باید ارزش‌هل را با تکنیک‌های امروزی طوری ارائه کنیم تا نسل امروز بپذیرد. باید نسل جوان را به گونه‌ای متوجه کنیم که با ارزش‌های دفاع مقدس احساس غرور و افتخار کنند. برای ایجاد گفتمان‌سازی احتیاج به نیازسازی، اغنا سازی، نمادسازی، اجماع‌سازی ملی، ساختارسازی و استمرار و تداوم کار فرهنگی داریم.

امیر سهرابی افزود: فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باید از کودکی در نسل حاضر نهادینه شود هر چه برای گفتمان‌سازی از سنین پایین شروع شود اثربخشی آن زیاد است و با بکارگیری همه مردم، مدیران و مسئولین فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس انجام در سطح جامعه انجام شود.

در این دیدار، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرهنگ «علیرضا امجدیان» جانشین سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس امیر سهرابی را همراهی کردند.

گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است

گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است

گفتمان دفاع مقدس ادامه گفتمان انقلاب اسلامی است