مدارس امن و پایدار و رسالت مدیران و معلمان
مدارس امن و پایدار و رسالت مدیران و معلمان

در گفتگوی تخصصی با موضوع «آئین نکوداشت روز دانش آموز و هفته پدافند غیرعامل» در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۲ در بستر شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» در گروه مدیران مدارس منطقه تهران ۱۳ بصورت زنده برگزار شد، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی سخنرانی نمود .

دکتر هاشمی فشارکی ، با توجه به جامعه یک ملیونی آموزش و پرورش و ۱۵ ملیونی دانش آموزی کشور ، این بخش را بزرگترین جامعه اماری و مهمترین و تعیین کننده ترین بخش جامعه ، بیان داشت که اقدامات بایستی بر ایمن سازی جسمی و روحی در برابر خطرات و تهدیدات متمرکز شود ، بنحویی که امنیت و پیشرفت پایدار کشور را رقم بزند . آسیب پذیریهای زیادی نیز وجود دارد که بایستی با یک برنامه ریزی هدفمند کاهش یابد .

این استاد دانشگاه ضمن بیان اسیب ها و تهدیدات متوجه جامعه اموزش وپرورش و زیر ساختهای آن و تبیین راهکارهای کاهش اسیب پذیری و ارتقای پایداری مدارس بیان داشت : بجز سند تحول آموزش وپرورش که خود میتواند مبنا باشد، با انگیره و توانی که مدیران ومعلمان عزیز دارند ، انشالله شاهد تحول اساسی در نظام اموزشی و نیز محتوای اموزش و نیز پرورش استعادهای اینده کشور اسلامی باشیم ، بنحویی که تعالی بخش بوده و نیازهای اینده انقلاب و کشور را تامین و تضمین بخشد .

وی افزود : دانش آموزان ومعلمان در دوران دفاع مقدس نقش گسترده ای  بصورت حضور مستقیم در جبهه و نیز پشتیبانی از جنگ بعهده داشتند ؛ و تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس، مبین درصد بالایی را در میان تمام اقشار  بوده و اگر از این ظریفت معنوی دانش اموزان شهید در مدارس بهره گیری میشد ، می توانست تحول زیادی را شاهد باشیم .

این مراسم که در اطاق جلسات آموزش و پرورش منطقه ۱۳ اقای سید محمد هادی حسینی مدیر منطقه ، معاون پرورشی منطقه و برخی از مدیران و همچنین اقای دکتر گرجی و سردار علی اکبر سلیمیان در بیست و پنجمین گفتگوی تخصصی هفته حضور داشتند برگزارشد .