افزایش اقتدار نظامی ایران در تراز جهانی
افزایش اقتدار نظامی ایران در تراز جهانی

پیامها و دستاوردهای بزرگ حاصل از نبرد نیروی دریایی اخیر سپاه با ناوهای آمریکایی
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

یک خبر بسرعت در صدر اخبار رسانه‌های دنیا و نیز شبکه های اجتماعی داخلی قرار گرفت : ” در پی رفتار خبیثانه ناو جنگی آمریکا با لباسی مبدل در آب‌های جنوبی کشور مبنی بر سرقت نفتکش ایران در آب‌های دریای عمان ، قایق‌های تندروی سپاه پاسداران واکنشی قاطع نشان داده و با عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش و تصرف آن ؛ این نفتکش با یک نبرد نابرابر را در ساعت ۸ صبح سوم آبان ماه ۱۴۰۰ به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.”

لازم به ذکر است ، چندی پیش نیزآمریکا یک نفتکش ایرانی را در مسیر ونزوئلا با سوخت ایران دزدیده بود . کاپیتان وخدمه نفتکش به ایران خیانت کرد و به آمریکا کمک کرد. و اکنون همان نفتکش با همان کاپیتان و خدمه و تحت حفاظت ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه توقیف وبازگردانده شده است.

منهای جزئیات درگیری اخیر نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی این اقدام نیروی دریایی سپاه که بسیار غرور افرین ، حاوی پیام و دستاوردهای بزرگی برای کشورمان می باشد :

  1. تجلی قدرت اطلاعاتی ایران در تشخیص ربایش امریکا در لباس مبدل
  2. بروز اجرای پرقدرت و سریع عملیات پیچیده اطلاعاتی – نظامی توسط نیروی دریایی سپاه بر ضد نیروهای پرتجهیزات نظامیان امریکاییان
  3. پوشالی بودن هیمنه امریکا در جهان با شکستن قدرت دریایی آن در برابر کشور ایران اسلامی
  4. زنده شدن یاد خیس کردن نظامیان امریکایی در دستگیری قبلی انان (۲۲ دی ۱۳۹۴ ) در برابر نیروی دریایی ایران
  5. نمایش توانمندی و کارآمدی تولیدات خودکفایی نظامی ایران در شرایط تحریم و بلااثر بودن تحریمهای ظالمانه امریکا
  6. معادله ای که آمریکاییها سعی داشتند با یک ضرب شست نظامی و توقیف نفتکش ایران در مذاکرات آتی هسته ای ( برجام پرخسارت ) شروط خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کنند ، اکنون معکوس شده و آنان در نقطه ضعف قرار گرفته اند.
  7. در ماههای اخیر با روی کار آمدن دولت جدید انقلابی اقای رییسی با اعتماد به نفس کامل در حال بازیگری در عرصه بین الملل است . و این اقدام اقتدار دیپلماسی را ارتقا بخشید .
  8. آمریکایی ها که با افزایش تحریم ها بدنبال فشار به ایران می باشند ، و از دور زدن تحریم ها و فروش مخفیانه نفت ایران به کشورهای دیگر بشدت عصبانی هستند ، و بدنبال محدود کردن ایران می باشند ، با این اقدام ایران علاوه بر عصبانیت بیشتر انان( که ازاین عصبانیت دق کرده و بمیرند ) ناتوانی شان اشکار گردید .
  9. جمهوری اسلامی که پیش از این برکنترل تنگه هرمز تاکید داشت ؛ اکنون راهبرد دفاع بازدارندگی اش به فرا تر از ابهای سرزمینی افزایش یافته است . و از این به بعد یگانهای رزمی سپاه می توانند در آبهای ازاد جهان نیز پیشرفته ترین عملیات ها را طراحی کرده و در سریع ترین زمان‌ ممکن به اجرا درآورده ومناافع ملی مان را تضمین بخشند .
  10. نیروی دریایی کلاسیک آمریکا از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی قابلیت مقابله با نیروهای سپاه پاسداران که جنگ چریکی در دریا را به خوبی اجرا می کنند ؛ ندارد و این اولین تقابل ناموفق آنها نیز نبوده است.
  11. بلااثر شدن حربه گزینه نظامی امریکا علیه ایران و عملا این گزینه پوشالی از روی میز آنان برداشته شده است.
  12. رژیم صهیونیستی که هرازگاهی از حمله به ایران سخن می گفت نیز حساب کار دستش آمده و از این بعد با وحشت مواجه خواهد شد .
  13. کشورهای غربگرای منطقه نیز که برای برقراری امنیت خود متکی بر آمریکا بوده اند ، به توان ایران پی برده و راهی جز اتکا به کشور مقتدر اول منطقه نداشته و بایستی برای حل مشکلات منطقه بدون اتکا نیروهای بیگانه وارد مذاکره و حل مشکلات شوند.
  14. دلهای همه آزادیخوهان و نیز محرومان جهان را خشنود و به نجات از سلطه امریکای جنایتکار امیداور ساخت .
  15. با توجه به تحرکات جدید ایران در صادرات نفت ، این عملیات ، ضریب امنیت توان دریایی صادرات ایران را افزایش داده و به نقطه اطمینان بخش برای کشور رسانده است .
  16. تغییر راهبرد ایران از عکس العمل (دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی در ۲۲ دی ۱۳۹۴ دو فروند قایق جنگی آمریکایی حامل به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران) به راهبرد پیش دستانه تهاجمی در دزدی دریایی امریکاییها ؛ نمونه عملی تجلی تهدید رهبر انقلاب اسلامی درپاسخ به تهدیدهای نظامی مقامات آمریکایی در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴  مبنی بر اینکه : «اولا غلط میکنید »و ثانیا «دوران بزن و دررو تمام شده است» !
  17. این دستاورد ادامه ثمره دفاع مقدس می باشد : “معجزه‌ی پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید ‌آورد.” (امام خامنه ای ، بند اولا در برکات انقلاب اسلامی ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ؛ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷  )
  18. نوید بخش بودن ایستادگی ملت ایران درگام دوم انقلاب :” ( انقلاب اسلامی ) نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روز به روز برجسته‌تر شد. ….. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند.” ( امام خامنه ای ؛ بند سابعا در برکات انقلاب اسلامی ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ؛ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ )
  19. اکنون که در پیچ تاریخی انقلاب از گردنه راهزنان دشمنان انقلاب و نیز مشکلات معیشتی بازمانده از سو مدیریت نااهلان نفوذی دولت یازده و دوازده هستیم ، مسولیت اجتماعی همگان همراهی با مسولان برای برون رفت از مشکلات فعلی وتلاش درجهت تحقق اهداف انقلاب بوده و در گام دوم انقلاب اسلامی در کمک به ایجاد تمدن نوین اسلامی کوشا بوده و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) باشیم.
  20. ودستاوردهای دیگری که در اینده اشکار خواهد شد .