شهید فهمیده در سپهر انقلاب اسلامی می‌درخشد
شهید فهمیده در سپهر انقلاب اسلامی می‌درخشد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده تاکید کرد: این شهید به عنوان نماینده و عصاره نسل نوجوان در سپهر انقلاب اسلامی چون خورشید می‌درخشد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در پیامی به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی و سالگرد شهادت حسین فهمیده اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بی شک بزرگ ترین واقعه اجتماعی و سیاسی دوران معاصر و در مسیر تحقق تمدن نوین ایران اسلامی است. این رویداد بزرگ عصر جدیدی را در ظلمت تاریکی زندگی آخرالزمان رقم زد.

وی در این پیام تصریح کرد: در اندیشه حکمرانی حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی حضور مردم در بزنگاه های حساس و مهم نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار دارا بوده است و مردم با حضور عالمانه و آگاهانه خود راهگشای بن بست ها و مشکلات بودند. این حضور آگاهانه، پرشور و شعور در برهه های مختلف اعم از مبارزات قبل از انقلاب، دفاع مقدس و عرصه جنگ نرم مصداق پیدا کرده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اینک در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی با معماری رهبر معظم انقلاب اسلامی نسل برومند جوان و نوجوان کشور پیشگامان نسلی ارزشی و جهادی هستند که در بسیج دانش آموزی تجلی یافته اند.

کاظمی در این پیام ضمن گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده، هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان و تبریک این ایام به عموم مردم به ویژه جامعه بزرگ و انقلابی آموزش و پرورش اعم از اساتید و معلمان و دانش آموزان و مدیران از خداوند متعال برای همه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم توفیق و سربلندی را از درگاه خدا خواستار شد.

به گزارش ایرنا، هشتم آبان ۱۳۵۹ همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است.

این  نوجوان  ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی با شجاعت بسیار نارنجک به کمر بست و زیر تانک دشمن رفت و با گذشتن از جان خود، پیروزی و حماسه آفرید.