پایه‌های نظام در دفاع مقدس محکم شد/ دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود
پایه‌های نظام در دفاع مقدس محکم شد/ دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود

سردار «ناظر» با بیان اینکه پایه‌های اصلی نظام در دفاع مقدس محکم شد، گفت: هشت سال دشمن از هر ناحیه ممکن به بدترین شکل به کشورمان تجاوز کرد که مقاومت مردم و نیروهای مسلح، باعث قوام انقلاب اسلامی شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدقاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در مراسم معارفه سرهنگ «محمد حرمتی» به‌عنوان سرپرست اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دفاع مقدس از ارزش‌های اصلی نظام اسلامی است، اظهار داشت: نظام اسلامی با پیروزی انقلاب مستقر شد و افرادی که از دل مردم برخاسته بودند در ارکان نظام قرار گرفتند. دشمنان داخلی و خارجی نیز به دنبال این بودند تا نظام پا نگیرد؛ به‌طوری که بسیاری از بهترین مسئولان ما همچون شهیدان بهشتی، رجایی و … را در کمترین زمان ممکن از ما گرفتند.

وی ادامه داد: دشمن به نتایجی که می‌خواست نرسید و نتوانست پایه‌های نظام را سست کند، به همین دلیل برنامه تجاوز به کشورمان را پایه‌ریزی کرد؛ به طوری که عراق با حمایت بیش از ۲۰ کشور به ایران حمله کرده و بخشی از خاک میهن اسلامی را هم گرفت؛ اما هشت سال مقاومت کردیم و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیافتد.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پایه‌های اصلی نظام در دفاع مقدس محکم شد، توضیح داد: هشت سال دشمن از هر ناحیه ممکن به بدترین شکل به کشورمان تجاوز کرد که مقاومت مردم و نیروهای مسلح، باعث قوام انقلاب اسلامی شد.

سردار ناظر خاطرنشان کرد: با اتکاء به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دفاع مقدس و با بهره‌گیری از نحوه مدیریت در دوران دفاع مقدس، قطعاً در مدیریت نظام اسلامی هم بر مشکلات فائق می‌آییم.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: ما می‌توانیم برای تک تک روزهای دفاع مقدس تولیدات فرهنگی داشته و دفاع جانانه‌مان در زمان جنگ تحمیلی را به نسل کنونی نشان دهیم.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما در زمان جنگ، جزئی‌ترین تجهیزات نظامی را از طریق چندین واسطه و به قیمت گزاف خریداری ‌می‌کردیم؛ چرا که دشمنان با تحریم‌های شدید، مانع ارسال تجهیزات به ایران می‌شدند. اما امروز موفق به ساخت مدرن‌ترین تجهیزات موشکی شده‌ایم.

وی افزود: اگر به ابعاد مختلف دفاع مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم مدیریت بهتری داشته باشیم.

سردار ناظر در خصوص ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان کرد: بنیاد حفظ آثار ظرفیت مفید و اثرگذاری است و سازمان‌های موثری داخل بطن آن ایجاد شده‌اند. وظیفه داریم با بهره‌گیری از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و آثار به جا مانده، آنچه که در دوران دفاع مقدس رخ داده را به نسل کنونی و اقشار مختلف منتقل کنیم.

معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: وظایف تعریف شده در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارشمند بوده و نباید در قبال آن کوتاهی شود. به عنوان مثال باید به نقش و حضور اثرگذار اقشار مختلف همچون روحانیون، زنان، اصناف، دانش آموزان و … در دفاع مقدس توجه ویژه شود.

انتهای پیام/