جهان همچنان در حیرتِ شجاعت فرماندهان دوران دفاع مقدس است
جهان همچنان در حیرتِ شجاعت فرماندهان دوران دفاع مقدس است

سردار «جعفری» گفت: جهان همچنان در حیرتِ شجاعت فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس است که چگونه با لشکر اندک و با شجاعت، خط دشمن را شکستند و پیش رفتند. این ایمان و روح شهادت‌طلبی بود که فرماندهان نظامی را به پیش می‌برد.

سردار «فتح‌الله جعفری» رئیس مؤسسه شهید حسن باقری، امروز (یک‌شنبه) در یادواره شهدای وحدت استان خراسان شمالی که در مصلی بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: تقدیم ۳ هزار شهید از خراسان شمالی به انقلاب اسلامی همچنان بر تارک تاریخ این خطه می‌درخشد و رشادت‌های آن‌ها برای آن آیندگان به یادگار خواهد ماند.

وی تصریح کرد: جنگ بین ایران و عراق از لحاظ داشتن تسلیحات نظامی قابل مقایسه نبود و عراق با اینکه کیلومترها از خاک ما را اشغال کرده و دارای تسلیحات نظامی فراوان بود؛ اما نیروهای نظامی ایران فاقد جنگ‌افزار کافی، اما دارای روحیه شهادت‌طلبی فراوان بود.

سردار جعفری عنوان کرد: سربازان ایران اسلامی از همان ابتدای جنگ تحمیلی، اعلام کردند که از پیشروی دشمن نمی‌ترسند و تا پای جان از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد و ذره‌ای از خاک ایران عقب‌نشینی نخواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: فرماندهان نظامی با تغییر راهبردی، تجهیزات را ابزار قرار دادند و با تقویت روحیه ایمان و شهادت‌طلبی توانستند پیروز جنگ تحمیلی باشند و به‌خوبی از قدرت مردم و اراده جوانان استفاده کردند.

رئیس مؤسسه شهید حسن باقری عنوان کرد: برای شکست دشمن در منطقه فاو، نیروهای عظیم مردمی نه‌تنها دشمن را به عقب راندند، بلکه دشمن را تا بصره در خاک عراق تعقیب کردند.

وی با یادآوری رشادت‌های شهید محمدزاده در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس حضور و همواره در خط مقدم منطقه فاو و مهران قرار داشت و حماسه‌ها خلق کرد.

سردار جعفری شجاعت و مردمداری را از خصلت‌های بارز شهید محمدزاده دانست و گفت: مردمداری همان خصلتی است که باید قدر دانست و در زندگی به کار برد.

وی ادامه داد: جهان همچنان در حیرت شجاعت فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس است که چگونه با لشکر اندک و با شجاعت، خط دشمن را شکستند و پیش رفتند و این ایمان و روح شهادت‌طلبی بود که فرماندهان نظامی را به پیش می‌برد.

رئیس مؤسسه شهید حسن باقری عنوان کرد: امام خمینی (ره) ۲ میلیون ارتش باایمان و شهادت‌طلب در جنگ تحمیلی داشت که توانستند همراه با اراده مردمی، گام در راه دفاع از کیان انقلاب بردارند و همچنان این راه را ادامه می‌دهند.

این مسئول خطاب به مسئولان خراسان شمالی گفت: با استعانت از روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام، همچنان از این فرصت کوتاه زندگی استفاده و به مردم خدمت کنیم؛ چراکه همه ما خادم این ملت هستیم.

سردار شهید «رجبعلی محمدزاده» دوم اردیبهشت سال ۱۳۴۰ در روستای «نوده» خراسان شمالی، در خانواده‌ای متوسط و مذهبی دیده به جهان گشود و پس از سال‌ها فعالیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرانجام صبحگاه ۲۶ مهر سال ۱۳۸۸ در حالی که مسئولیت فرماندهی سپاه «سلمان» سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت، طی یک اقدام تروریستی توسط عامل انتحاری در شهرستان «سرباز» به شهادت رسید و به همرزمان شهید خود پیوست.

انتهای پیام/