حجاب و عفاف در کلام شهدای مدافع حرم
حجاب و عفاف در کلام شهدای مدافع حرم

حاجیه خانم اکرم صحافی مادر شهید حمیدرضا پرتوسعد امروز به فرزندش پیوست

حجاب و عفاف در کلام شهدای مدافع حرم/ بخش دوم

مدافعین حرم، شهیدانی که خون خود را در راه امنیت و اقتدار ایران اسلامی فدا کردند تا ارزش های اسلامی همچون عفاف و حجاب در جامعه ظهور و بروز یابد و قوام بخش پایگاه خانواده به عنوان مهمترین رکن تشکیل دهنده جامعه باشد.

 

 

همزمان با هفته حجاب و عفاف بخش دوم وصیت نامه شهدای مدافع حرم با محوریت گزیده وصیت نامه شهدا در تاکید و توصیه به حفظ حرمت حجاب و عفاف منتشر می کند:

 

شهید داوود جوانمرد:

دختران عزیزم حجاب را یک اصل جداناپذیر برای خود بدانید تا دل خدا و اهل بیت (ع) از شما راضی باشد و از مادرتان این درس را بگیرید.

شهید مجید عسگری جمکرانی

از همه مردم عزیز ایران اسلامی به خصوص اقوام و آشنایان رفقای عزیزم خواهشمندم در درجه اول نسبت به احکام نورانی اسلامی به خصوص نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و غیره عمل کرده و کوشا باشند.

شهید مجتبی ذوالقارنسب

برادرانم را به حفظ حیا و خواهرانم را به حفظ حجاب اسلامی و همه را به خوردن لقمه حلال وصیت می کنم؛ همه شما عزیزان را به سبقت در کار های خیر و صله رحم سفارش می کنم.

شهید حمید رضا فاطمی اطهر

آنجا که خداوند می فرماید، نماز، نماز به پا دارد، روزه، روزه گیرد، حج، حج به جا آورد، جهاد، جهاد نماید، حجاب، حجاب را رعایت نماید، خمس و زکات و… همه فرامین الهی و دستورات اسلام است و ما نمی توانیم، سلیقه ای و هرکدام که راحت تر است را انتخاب کنیم.

شهید علی اکبر عربی

دختر گلم، فاطمه جان بابا و طهورای عزیز و کوچولو امیدوارم با حجاب و عفتی که خواهید داشت مبارز خوبی برای اسلام در کل مقاطع زندگی باشید و بدانید تا زمانی که حجاب دارید مانند درّی در میان صدف محفوظ خواهید بود.

شهید محمد هادی ذوالفقاری

روی سنگ قبرم اسم من را نزنید و بنویسید که اینجا قبر یک آدم گناه کار است یعنی العبد الحقیر و المذنب و یا مثل این؛ پیراهن مشکی هم بگذارید داخل قبر. پشت سر ولایت فقیه باشید، حجاب ها بوی حضرت زهرا(س) نمی دهد؛ آن را زهرایی کنید.

 

شهید جواد جهانی

حرف برای گفتن زیاد است ولی شما را اذیت نمی کنم و همین جا اعلام می کنم اگر به حق کسی ظلم کرده ام که کرده ام از خطا و تقصیر بنده بگذرید که من توان حساب پس دادن در مقابل خدا را ندارم. و دیگر آنچه زیباست حجاب، من به شما خواهران دینی خود عرض می کنم که مراقب حجاب خود باشید.

شهید مصطفی بلوطگی

بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب مصطفی بلوطگی شما را به رعایت تقوای الهی تذکر می دهم و از شما می خواهم که در هر حالی و زمانی و مکانی حواسمان به رعایت تقوا و دوری از گناه باشد، خواهر من رعایت حجاب بر شما واجب است.

شهید سعید سامنلو

علی جان مواظب مادر و برادرت، محمد حسین باش و در تربیت او بکوش. می خواهم هر دوی شما باعث افتخارم باشید به حرف مادرتان گوش بدهید و همسرانی چون مادرتان پاکدامن، با حجاب و مومنه انتخاب کنید.

شهید حامد کوچک زاده

آری، حال در این زمان، فرزندان خمینی (ره) می روند تا با خون خود، عقیده و ایمان، حجاب و عفاف، مردانگی و شرف و اسلام ناب محمدی را از هجوم حرامیان پلشت، نگهبان باشند، باشد که با پشتیبانی از ولی زمانه، قدردان خون این عزیزان باشیم.

سردار شهید حسین همدانی

 

فرزندانم را سفارش می کنم و تاکید به حفظ ارزش های اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی که با حفظ ارزش هایش می توانند تاثیرگذار و مدل و الگو باشند، حجاب برتر بر شما واجب است، رضایت پدر پیر شما با حفظ ارزش ها است.

 

 

شهید محسن حججی

 

از همه خواهران عزیزم و از همه زنان امت رسول الله می خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرم را به خود جلب کند، مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود: مبادا چادر را کنار بگذارید، همیشه الگوی خود را حضرت زهرا (سلام الله علیه) و زنان اهل بیت قرار دهید.

شهید عبدالرضا مجیری

 

خدمت دختر گلم سلام می کنم و به او می گویم که او را خیلی دوست دارم و برای عاقبت به خیری اش دعا می کنم. دختر گلم در زندگی خدا را فراموش نکن و در کارها کمک مادرت کن و حجاب و عفتت را مواظب باش و برای پدر گناهکار خود نیز دعا کن که خدا مرا بیامرزد و از سر تقضیراتم بگذرد.

 

شهید احمد حاجیوند الیاسی

 

خواهرانم تلاش کنید نشر دهندگان و حیا زینبی و فاطمی باشید و فرزندان ولایی تربیت کنید.

شهید سید محمد حسین میردوستی

از خواهران و برادرم می خواهم که در راه ولایت و پشتیبان آن باشند و حجاب خود را نگه دارند و مراقب همدیگر باشند.

 

شهید امیررضا علی زاده

 

مطهره گل و عزیزم همانطور که تا به حال خودت فهمیده ای که حجاب خوب اسا و چادر هم حجاب برتر،ذ به این امر مهم و دستور خداوند متعال ادامه بده و سعی کن که افراد ناآگاه را هم از مزایای حجاب برتر و معایب بدحجابی و بی بند و باری آگاه کنی. خداوند ان شاء الله تو را جز بهترین سربازان اسلام قرار دهد.

شهید مجتبی یدالهی منفرد

 

اگر در جامعه ای زنان و مادران احساس شخصیت و هویت داشته باشند، آن جامعه زنده و پویاست. چرا که کمال و ارزش های زیبا از دامن مادران است و این وصیت زیبای همه مادران به فرزندان خویش که حجاب برای دختران و زنان از هر امری مهمتر و همانند صدف که درون آن مرواریدی زیبا جلوه نمایی می کند.

 

شهید جهانگیر جعفرنیا

 

دختران عزیزم، فاطمه و زهرای عزیز تر از جانم حجاب شما مایه عزت و افتخار اسلام است. شما عزیزان با حجاب خود چشم دشمنان اسلام از جمله امریکا و اسراییل غاصب را کور خواهید کرد.

شهید روح الله عمادی

 

خانم مهربانم مثل همیشه نماز را اول وقت بخوان و برایم دعا کن، پسرمان را مکتبی و ولایی تربیت کن وآماده کن برای سربازی امام زمان (عج) در خط حفظ حجاب اسلامی کوشا باش چرا که برای حفظ این چادر سیلی ها خورده شد و خون ها ریخته شد.

شهید ابراهیم خلیلی

 

شما را همانگونه که تمام انبیا و اولیا و امامان معصوم (ع) سفاغرش فرمودند، بنده هم سفارش می کنم به نماز، خصوصا نماز اول وقت و بعد به احیای امر به معروف و نهی از منکر که موجب سلامت و رشد معنوی جامعه است و همه خواهران دینی خود را سفارش به رعایت حجاب و عفاف و حیا می نمایم.

انتهای گزارش