ضرورت پرداختن به نقش مردم در دفاع مقدس برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب
ضرورت پرداختن به نقش مردم در دفاع مقدس برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب

امیر «سهرابی» با بیان این‌که نقش مردم در اداره جنگ تحمیلی مثمر ثمر بوده است، گفت: برای موفقیت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی، باید نقش مردم در دفاع مقدس بازتعریف شود.

امیر «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: غمگین‌ترین روزهای عمر اسلام، روزهای آخر ماه صفر است.

وی افزود: شهید شهریاری و افراد بزرگی از استان زنجان در مسئولیت‌های نظام فعالیت داشته و دارند که موجب افتخار بوده و ۳ هزار و ۵۳۵ شهید تقدیم شده از سوی این استان به انقلاب اسلامی، مایه افتخار است.

امیر «سهرابی» با بیان این‌که تبیین مفاهیم دفاع مقدس نیاز به ساختار، ابزار و شیوه‌های نوین دارد، تصریح کرد: اگر نسل جدید را با چنین روش‌هایی با دفاع مقدس آشنا نکنیم، چیزی از دفاع مقدس نخواهند فهمید.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس نیازمند راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه هستیم تا نسل جوان با ارزش‌‌های دفاع مقدس آشنا شوند، گفت: همانطور که سایر کشورها ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌ها را در رأس امور خود قرار داده‌اند، باید هرچه زودتر این ساختار در استان زنجان نیز راه‌اندازی شود.

وی بیان داشت: دنیا برای بقای جنگ و تفکر نیروهای نظامی خود، مراکز فرهنگی احداث کرده‌اند؛ اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی، در زنجان این مرکز راه‌اندازی نشده است که اگر این موزه تکمیل نشود، نسل‌های آینده ما را نمی‌بخشند.

امیر «سهرابی» با اشاره به اینکه روسیه دارای موزه‌های فرهنگی بوده و جنگ‌های خود را به‌صورت نقاشی ارائه کرده‌ است، گفت: دانش‌آموزان پایه ابتدایی از آن موزه بازدید کرده و معلمان این جنگ‌ها را تشریح می‌کنند که این امر نشان می‌دهد نسل جوان را باید با افتخارات گذشته آشنا کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: آلمان‌ها هم که همواره ایجادکننده جنگ در جهان بوده‌اند، دارای موزه‌ها و مراکز فرهنگی هستند و افتخارات خود را برای نسل‌های آینده‌شان به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان این‌که برای ادامه بقا و ادامه ابرقدرتی و آشنایی همه جوانان و نوجوانان با افتخارات گذشته، نیازمند مراکز فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: کشورهای استعمارگر و مستبد مراکز فرهنگی می‌سازند تا نسل آینده به آن‌ها افتخار کنند؛ در حالی که جنگ ما همواره در موضع دفاع بوده و مقاومت مردم، رهبری امام خمینی (ره) و ایثارگری رزمندگان اسلام موجب پیروزی در جنگ شد.

امیر «سهرابی» با تأکید بر اینکه دفاع مقدس گنجی است که باید تا ۱۰۰ سال آینده از آن استخراج کنیم، یادآور شد: دفاع مقدس ایران را عزتمند و عزیز کرد و قدرت بازدارندگی آن را در نظام بین‌الملل افزایش داده است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، جهاد و مقاومت و نگاه توحیدی به قدرت شد و دوران دفاع مقدس موجب شد تا جنگ‌های بزرگ منطقه‌ای به برکت دوران دفاع مقدس و مدیریت سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» خاموش شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که نقش مردم در اداره جنگ تحمیلی مثمر ثمر بوده است، گفت: برای موفقیت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی، باید نقش مردم در دفاع مقدس بازتعریف شود.

وی ادامه داد: مردمی بود دفاع مقدس موجب شد تا برتری تسلیحاتی دشمن از بین برود؛ همان‌گونه که مردمی کردن جنگ در منطقه موجب ابتر ماندن تهاجم آمریکا به عراق و افغانستان و شکست صهیونیست‌ها در برابر مقاومت مردم لبنان شد.

امیر «سهرابی» با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی و ایستادن و اتکا به خود، ارتقای شجاعت و فرهنگ ایثار و شهادت و نیز معرفی الگوی استکبارستیزی، از ثمرات دوران دفاع مقدس است، افزود: الگوگیری از دفاع مقدس موجب پیروزی مردم یمن، لبنان و فلسطین شد.

وی خاطرنشان کرذ: سرمایه‌ها و گنجینه‌های دفاع مقدس در حال و آینده باید موجب افزایش بازدارندگی شده و سالیان سال از پیام این دوران با روش‌های روزآمد برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ این دوران بهره‌مند شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مسئولان آینده استان زنجان خواست تا با مساعدت خود، برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان زنجان تلاش کرده و احداث این موزه تسریع یابد.

انتهای پیام/