روایت شهید قریشی از اجر مجاهدت و مهاجرت شهدای سوریه + فیلم
روایت شهید قریشی از اجر مجاهدت و مهاجرت شهدای سوریه + فیلم

شهید احمد قریشی در سخنانی به تبیین اجر شهدای سوریه از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

سردار احمد قریشی از نیرو‌های باسابقه تبلیغات در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان جبهه مقاومت بود که عمده سال‌های زندگی خود را در میدان جهاد سپری کرد.

روایت شهید قریشی اجر مجاهدت و مهاجرت شهدای سوریه از زبان رهبری

وی که در دوران دفاع مقدس به مقام جانبازی نائل شد، در جریان حمله تکفیری‌ها به سوریه نیز به سوریه رفت و از فرماندهان لشکر فاطمیون بود. قریشی اهل روستای برغان از توابع شهرستان کرج، فرزند شهید سید کمال قریشی، برادر شهید سید محمود قریشی و پسرعموی چهار برادر شهیدان قریشی بود.

او از فرماندهان سابق ستاد بسیج کرج و از مسئولان سابق سپاه تهران بود که مسوولیت تبلیغات لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) را برعهده داشت و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با دشمن بعثی جنگید. او در عملیات‌های عاشورای ۳ و والفجر ۸ حضور داشت.

شهید قریشی در صحبت‌هایی درخصوص شهادت می‌گوید: خدایا به ما شهادت عطا کن. مقام معظم رهبری در صحبتی برای بچه‌هایی که به سوریه اعزام داشتند فرمودند که اگر کسی در جبهه خودمان، یعنی دفاع مقدس شهید شد که خداراشکر. اما کسانی که در سوریه می‌جنگند هم اجر مجاهدت و هم مهاجرت را دارند. مهاجر فی سبیل الله جایگاه دارد، حال مجاهد فی سبیل الله هم باشد، شهید هم باشد این اجر مضاعف می‌شود.

ایشان فرمودند در محشر اولیا الله گرفتارند، اما شهدا به سوی بهشت پرواز می‌کنند.

در ادامه صحبت‌های شهید را می‌بینید.

۰۰:۰۰۰۱:۱۳
کد ویدیو

انتهای پیام/ ۱۴۱