هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌های مردمی از جنس نور است
هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌های مردمی از جنس نور است

هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها و جوانمردی‌های مردمی از جنس نور است که بر تاریکی زمان خود چیره شدند و خاطراتی به جای گذاشتند که در کمتر جایی یافت نمی‌شود

«کوروش بشیری» پیشکسوت دفاع مقدس استان سمنان؛ وقتی نام کربلا می‌آید دل‌های عاشقان محو نام امام حسین (ع) می‌شود، اصلاً تمام زمان دفاع مقدس با نام مبارک آن حضرت عجین شده است، از سربند رزمندگان گرفته تا شعار‌های شب‌های عملیات و در و دیواره‌های سنگر و حتی در مسیر جاده‌های منتهی به خطوط مقدم که بر روی تابلو‌ها می‌نوشتند «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» و «تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر»

سال ۱۴۰۰ شمسی، هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی تقارن یافته و به فرموده امام خامنه‌ای، هر چه از زمان دفاع مقدس فاصله می‌گیریم، معرفت ما به آن زمان بیشتر می‌شود و این تقارن به حرارت قلوب شیعیان نسبت به آن حضرت و خاطرات دفاع مقدس می‌افزاید.

هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها و جوانمردی‌های مردمی از جنس نور است که بر ظلمات زمان خود چیره شد و خاطراتی به جای گذاشتند که در هیچ صفحه تاریخ به جز واقعه کربلا یافت نمی‌شود و هر نسلی که پشت سر می‌گذاریم بر آن روزگار غبطه می‌خورند و ندای «یا لیتنا کُنّا معک» سر می‌دهند و نسل‌های دهه ۷۰ و ۸۰ در دفاع از حرم زینب (س) گوشه‌ای از صحنه‌های آن زمان را به نمایش گذاشتند.

گزاره‌های اصحاب رسانه از جمله روایت فتح شهید آوینی تنها لحظاتی از حماسه‌های مردانی به ثبت رساندند که دوربین‌ها قادر به دریافت آن بودند. اگر خیل مغازی نویسان جمع شوند تا به روایت آن دوران طلایی بپردازند، قلم‌ها و ورق‌ها کم می‌آورند و به فرموده امام خامنه‌ای بجای هشت سال، هشتاد سال هم طول بکشد برای میدان داری، جا دارد.

نسلی که امام خمینی (ره) تربیت کرد از آنان کانون عرفان و محبت الهی و سرشار از شوق شهادت ساخت که رفتن بر روی میادین مین برای آن‌ها یک امر عادی بود، کدام گفتار و نوشتار و نمایش تصویری قادر است جزئیات صحنه‌های عاشقانه را نشان دهد و مشاهدات شب عاشورا با شب‌های پر از زمزمه عاشقانه رزمندگان را پیوند بدهد و صلابت و پایداری یاران با وفای امام حسین (ع) را با یاران با وفای امام خمینی (ره) گره بزند.

یادمان باشد پایان هشت سال دفاع مقدس همچون پایان عاشورا، توقف ندارد تا زمانی که خط حق و باطل وجود دارد. ما راست قامتان تاریخ وظیفه سنگینی داریم تا حافظ درخت تناور اسلام باشیم.

انتهای پیام/