سرنخ شهادت شهید فخری در مذاکرات برجام
سرنخ شهادت شهید فخری در مذاکرات برجام

در این کتاب ذکر شده که درخصوص شهید فخری زاده صحبت هایی شده ، گرچه در این کتاب نویسندگان بگونه مدافعانه توجبه کرده اند ولی مبین انست که اطلاعاتی رد و بدل شده است . و میتواند مورد بازپرسی مقام قضایی قرار گیرد و سرنخ هایی کشف شود .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

شهید محسن فخری‌زاده مهابادی ؛ دانشمند هسته ای و موشکی که بصورت گمنام سالها مشعول خدمت بوده ودر فهرست دولت جنایتکار امریکا بود و بدنبال شناسایی و شکار وی بودند ؛ بناگاه دریک عملیات تروریستی توسط تیم نفوذی امریکا با کنترل از راه دور ، در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در میانه کشور در منطقه آبسرد دماوند به شهادت رسید.

درحالیکه ایران در شادی تحول مدیریت کشور بودند ، رسانه ها در  ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ درج کردند که :” مجموعه ۶جلدی کتاب «راز سر به مهر» به نویسندگی محمد جواد ظریف ،علی اکبر صالحی، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی منتشر شد. ” که حدود ۳۰۰۰صفحه بوده و در ۵۰۰۰ نسخه چاپ و در آخرین روز عمر دولت موسوم به تدبیر وامید به مسولان مختلف و نیز مدیران وزارت خارجه هدیه دادند.و هفته بعد در ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ از سوی ظریف به وزیر خارجه روسیه لاوروف تحویل شد !

در مقدمه معرفی این کتاب که توسط انتشارات موسسه اطلاعات آقای دعایی منتشر شده ، آمده است : مجموعه «راز سر به مهر » گزارشی  توصیفی و مستند درباره روند یکی از مهم‌ترین پرونده های تاریخ ایران  است که می کوشد  قرائت ایرانی از برهه‌ای مهم در سرنوشت معاصر را به تصویر بکشد . انگیزه تدوین این  مجموعه حاصل ارزیابی روایت‌ها و گزارش هایی بود که طرف‌های مقابل« بیشتر آمریکایی ها» به نشر و ترویج آن طی  دو دهه اخیر مبادرت کردند ، آنها تلاش داشتند اذهان را بسازند و تاریخ را آنگونه که خود می‌خواهند گزارش کنند. !!!! ( ایسنا ؛ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ )

  • ردپای شهید دکتر فخری زاده

گرچه از مطالب نقل شده در کتاب راز سر به مهر  نمی توان به نحوه دسترسی دشمن به مشخصات شهید فخری زاده دست یافت ولی از مطالب درز یافته در این کتاب راز میتوان چنین دریافت که در حواشی مذاکرات برجام ؛ بهمراه ارسال اطلاعات تمامی زیرساختهای هسته ای و امار و اطلاعات دانشمندان هسته ای کشور ؛ اطلاعاتی از شهید غزیز فخری زاده نیز به دشمنان داده شده است ، که انان این قدر جسور دنبال جمع اوری اطلاعات بیشتر بوده و تیم اقای ظریف هم مجبور شده مطالبی را بصورت یک سویه و در دفاع از اقدامات خود بیان کند:

” از نگاه [شهید] دکتر فخری‌زاده، اشکالات از زمانی آغاز شده بود که مرحله‌ای تحت عنوان «مطالعات ادعایی» موضوع مذاکرات فی‌مابین مذاکره‌کنندگان شده بود. …. مذاکره کنندگان پیشین حتی قبل از دریافت مستندات آژانس وارد مذاکره با آن سازمان می‌شوند. مذاکراتی که به روایت [شهید] دکتر فخری‌زاده هفت دوره و بدون آگاهی سایر دستگاه‌های مسئول و مرتبط به طول می‌انجامد.- اشتباه دیگری که [شهید] دکتر فخری‌زاده از آن سخن گفت، چنین بود که مسئولان وقت دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملّی از ابتدا قبول کردند دسترسی به مراکز نظامی نخستین گام از همکاری باشد. در اولین دور این مذاکرات تازه، آژانس زمزمۀ دسترسی به پارچین را مطرح می‌کند و مذاکره‌کنندۀ وقت ایرانی از سوی دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملّی آن خواسته را می‌پذیرد. در دومین دور آن مذاکرات آژانس سؤالات خود دربارۀ پارچین و موضوع «متخصص خارجی» را در حالی ارائه کرد که دبیرخانه نباید این سؤالات را تحویل می‌گرفت، زیرا هنوز مشخص نشده بود که اولین اقدام دربارۀ پارچین است یا مبحث دیگری، اما این خطا نیز روی می‌دهد. تصمیم به پذیرش این پرسش در شرایطی رخ می‌دهد که مذاکره‌کنندۀ دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملّی باید می‌پرسید: «بر اساس کدام مجوز حقوقی آژانس چنین درخواستی را دارد؟».پس از این توضیحات مبسوط و جامع دکتر عراقچی طی جلسه با [شهید] دکتر فخری‌زاده به ایشان می‌گوید: قصد ما در مذاکرات جدید آن است که ابتدا ارادۀ سیاسی برای بستن این پرونده را در مذاکرات با «پنج به‌اضافۀ یک» ایجاد کنیم و سپس با برخی اقدامات فنی کار را با آژانس تمام کنیم، لذا تعهد می‌دهم که حتی یک کلمه اطلاعات، بیش از آنچه تاکنون به آژانس داده شده است، در اختیار آژانس قرار نگیرد. این سخن و تفاهم سبب می‌گردد [شهید] دکتر فخری‌زاده آمادگی خود را برای همکاری جهت بستن پرونده‌های ادعایی آژانس اعلام کند.در چنین حال و هوایی، هیئت آمریکایی بنابر خبر قبلی، تعدادی از اسناد خود را طی جلسه‌ای خصوصی به آقایان عراقچی، روانچی و بعیدی‌نژاد نشان داد. این اسناد که آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند تنها بخش کوچکی از هزاران برگ سند مشتمل بر مکاتبات، گزارش‌ها، نمودارها، نقشه‌ها … است، شامل طراحی پروژۀ تبدیل اورانیوم، نمودار آزمایشات هسته‌ای، خلاصۀ گزارش آزمایش چاشنی‌ها در شرایط میدانی، مکاتبۀ با [شهید] دکتر فخری‌زاده، و بالاخره گزارشی مبسوط و مفصل بود که به‌صورت پاورپوینت از سوی مجری پروژۀ علی‌الظاهر خطاب به مقامات بالاتر نظام تهیه شده و دربرگیرندۀ ۵۶ اسلاید پیرامون مراحل ساخت یک نمونۀ واقعی از یک کلاهک جنگی هسته‌ای همراه با عکس و نمودار بود. در اسلاید پایانی این پاورپوینت فیلمی هم از محصول نهایی نشان داده ‌شد که در پس‌زمینۀ آن یک موسیقی غربی پخش می‌شد. “( جلد اول کتاب راز سر به مهر ، توافق موقت ژنو ؛ نوشته محمد جواد ظریف ، ۱۴۰۰)

  • سخن پایانی

گرچه این کتاب تلاش نموده تا ضمن بزرگنمایی تلاشهای هیات مذاکره کننده ؛ در پایان راه بی حاصل یک سویه از موفقیت نامیدن خود نوشته و مستندسازی و تاریخ‌نویسی یک سویه ارایه نماید . ولی لازم است یک تیم حقیقت یاب صحت سنجی کرده و با تطبیق حوادث رخ داده و نیز خاطرات طرفهای غربی حقایق تاریک را مشخص نمایند . و نسبت به وضعیت نحوه درز پیدا کردن اطلاعات مربوط به شهید فخری زاده یک تحقیق جامعی صورت گیرد و مطالب ذکر شده در این کتاب مدخلی خوبی از یافتن سرنخهایی از چگونگی دست یافتن دشمنان به شناسایی آن شهید والامقام واقع گردد.

تصویر برجام سوزی  در تاریخ  ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، روز شهدای مقاومت :

 

توضیح: درحالیکه امریکاییها تهدید خروج از برجام و آتش زدن برجام را بیان کردند رهبرانقلاب در دیدار۲۵ خرداد ۱۳۹۵با مسئولان نظام بیان فرمودند :” اگر آمریکائی‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم .” و آنکه امریکای جنایتکار را کدخدای جهان میدانست در۰۷ اسفند ۱۳۹۵  گفت : ” برخی فکر می کردند منقلی هست و می توانند قطعنامه ها را در آتش بیندازند! ” درحالیکه شیفتگان غرب با آنها قدم زدنی کرده و گفتند امضای کری تضمین هست ، امریکا در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ رسماً از برجام خارج شد و رییس دولت ۱۱ و۱۲ در همان شب با یک عقب نشینی مفتضحانه گفت :” یک موجود مزاحم از برجام رفت. و با اروپاییها ادامه می دهیم ” واین دریوزگی تا پایان دولت تورم و گرانی ادامه داشت . و اینک کتابهای توجیه کننده خیانت برجام منتشر شد آنرا در راستای فرمایش حکیمانه رهبر انقلاب آتش زدم ؛ تا ان شالله بزودی آتش بجان یکایک مسببان برجام بیافتد !