لزوم ورود ناشران به حوزه دفاع مقدس/ ۲ کتاب جدید در دست چاپ دارم
لزوم ورود ناشران به حوزه دفاع مقدس/ ۲ کتاب جدید در دست چاپ دارم

میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و محقق عرصه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در کتب در دست تدوین خود، گفت: با توجه به لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و هشت سال حماسه‌آفرینی ملت غیور ایران، دو کتاب جدید در این زمینه در دست تدوین دارم. کتاب اول درباره خاطرات فؤاد مطاعی، […]

میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و محقق عرصه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در کتب در دست تدوین خود، گفت: با توجه به لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و هشت سال حماسه‌آفرینی ملت غیور ایران، دو کتاب جدید در این زمینه در دست تدوین دارم. کتاب اول درباره خاطرات فؤاد مطاعی، رزمنده‌ای از دوران دفاع مقدس است که خاطرات ایشان ضبط شده و به مراحل چاپ نزدیک است و به زودی منتشر خواهد شد.

 

رشیدی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله ‌العالی) مبنی بر تدوین و ثبت خاطرات رزمندگان، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، در راستای ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان گام نهادیم که در این مسیر، دنبال یک هدف بودم که طی آن به رزمندگان عادی و کسانی که در جنگ مسئولیت خاصی نداشتند بقبولانم که باید خاطراتشان را به رشته تحریر درآورند یا با کمک افرادی که در این زمینه دست به قلم هستند، خاطرات خود را به ثبت برسانند.

 

ضبط خاطرات در ۱۶ جلسه

 

وی افزود: به همین منظور، کار را با خاطرات فؤاد مطاعی شروع کردیم و با توجه به اینکه ایشان زمانی که به جبهه اعزام شدند، سن و سال کمی داشت، اثر خوبی به تحریر درآمد که نکات قابل توجهی داشت. این خاطرات در ۱۶ جلسه که بیشتر ۲۰ ساعت به طول انجامید، ضبط شد که تاکنون بخش اعظمی از آن پیاده‌سازی شده است و همزمان، کار تایپ و ویراستاری آن نیز انجام می‌شود.

 

این نویسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: در نظر داریم که در لابه‌لای این خاطرات، از تصویرسازی اتفاقاتی که برای مخاطب نیز ملموس باشد، استفاده کنیم تا جذابیت آن دوچندان شود. البته در زمینه چاپ و نشر این کتاب، تاکنون با ناشر خاصی  صحبت نکرده‌ام و به احتمال زیاد به صورت ناشر ـ مؤلف، کار چاپ و نشر آن را انجام می‌دهم.

 

رشیدی در ادامه سخنان خود درباره کتاب دومی که در دست تدوین دارد، بیان کرد: کتاب بعدی به سفارش نشر «یا زهرا(س)» و در ادامه سلسله کتا‌ب‌های «یاران ناب» نگاشته می‌شود که به خاطراتی از شهید حاج محسن دین‌شعاری، جانشین فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) اختصاص دارد.

 

استفاده از جلسات رزمندگان گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص)

 

وی افزود: درباره ایشان و در حوزه آثار مکتوب کار کمی انجام شده؛ بنابراین در این کتاب که به صورت یک صحفه عکس و یک صحفه خاطره با جذابیت‌های خاص خواهد بود، بخشی از زندگانی این شهید بزرگوار به تصویر کشیده می‌شود. در زمینه تدوین این کتاب و با توجه به جلسه ماهانه که رزمندگان گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) دارند، با مشکلی مواجه نبودیم؛ به طوری که در راستای تدوین این کتاب، از جلسات ماهانه این رزمندگان و از منابع موجود نیز بهره بردیم.

 

رشیدی در پایان سخنان خود درباره انتشارات «یا زهرا(س)» گفت: این نشر با وجود اینکه خصوصی است، اما در حوزه دفاع مقدس به خوبی کار می‌کند و همانطور که در بازار نشر شاهد هستیم، کتاب‌های دفاع مقدس از فروش خوبی برخوردار هستند. بر این اساس مناسب است تا ناشرانی که در حوزه‌های دیگر کار می‌کنند و حتی اگر سود مالی را نیز مورد نظر داشته باشند، در این حوزه وارد شوند تا از این طریق شاهد کتاب‌های پربارتری در حوزه دفاع مقدس باشیم.

۱۶ آذر ۱۳۹۲